Do analizy działalności marketingowej na polskim rynku wybraliśmy firmę Cadbury Wedel Sp. Z o. o. . W projekcie, dla uproszczenia będziemy używać skróconej nazwy firmy tzn Wedel. Jest to najstarsza firma z branży cukierniczej, działająca na...
60 pytań i odpowiedzi na egzamin z Podstaw Marketingu, plus wersja mini.
Pojęcie i tworzenia Systemów Informacji Marketingowej w przedsiębiorstwie. System Informacji Marketingowej (SIM) jest to skoordynowany zespół ludzi, działań narzędzi, głównie systemów komputerowych, którego celem jest...
Trochę historii Istnienie marek jest konsekwencją posiadania przez konsumentów niepełnych informacji o dostępności produktów, ich jakości i alternatywnych cenach. Sposób i znaczenie znakowania markami zmieniały się na przestrzeni wieków....
Opakowania towarów Opakowanie - to wyrób, który stanowi dodatkową warstwę zewnętrzną określonego towaru, mając chronić go, ułatwić przemieszczanie, magazynowanie, jak i sprzedaż i użytkowanie oraz ma oddziaływanie na wyobrażenie nabywcy....
1. Zachowanie konsumenta 1.1.Konsument Konsument(gospodarstwo domowe) jest podmiotem systemu społeczno-gospodarczego. Jego funkcjonowanie w środowisku przyrodniczym, społecznym, gospodarczym związane jest z zaspokojeniem potrzeb, tj....
Spis treści: Rozdział I Koncepcja badania 1.1 Sformułowanie problemu badawczego i celów badania 3 1.2 Ustalenie hipotez badawczych 4 Rozdział II Plan badania 2.1 Wybór gromadzenia informacji (tryb bezpośredni i pośredni) 5 2.2...
1. Problem badawczy: Analiza przyczyn spadku sprzedaży zmiękczających kremów do pięt firmy ?KAS-TO-MOVON? 2. Cel badania: Celem badanie będzie określenie przyczyn spadku sprzedaży kremów do pięt ?KAS-TO-MOVON?, aby je zlikwidować i w...
WSTĘP Plan marketingowy jest krótkim, szczegółowym i pisemnym planem, w którym przedstawiane są działania, jakie firma musi podjąć, aby osiągnąć założone obroty i cele marketingowe. Planowanie to jedna z najważniejszych funkcji...
ANALIZA SWOT FIRMY STOLARSKIEJ "ADAM" 1. Opis firmy. Firma powstała w 1997 roku pod nazwą USŁUGI STOLARSKIE "JAN" W styczniu 2004r. została zmieniona nazwa na FIRMA STOLARSKA "ADAM" Jest to firma jednoosobowa z siedzibą w Zambrowie. Oferuje...
Postępowanie nabywców jest pewnym ciągiem zachowań i działań jednostek, na który składają się aspekty fizyczne i psychiczne. Należy je rozpatrywać zarówno na poziomie mikro – poszczególnych jednostek, jak i na poziomie makro – cywilizacji, kultur,...
Przedmiotem biznes planu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na uruchomieniu biura podróży. I. Opis przedsięwzięcia I.A. Cele działalności I.B. Możliwości i szanse rynkowe I.C. Podstawowe zagrożenia II. Profil...
Spis treści: I Charakterystyka firmy 1.Ogólne informacje o firmie 1.2.Forma własności. 2.Ogólne cele i zasady działania firmy II Plan marketingowy 1.Streszczenie 2.Analiza sytuacji wyjściowej 2.1.Rynek docelowy 2.2.Analiza otoczenia...
1) TEMAT: Działalność ubezpieczeniowa. TYTUŁ: Działalność ubezpieczeniowa na przykładzie PZU S.A. w Warszawie UZASADNIENIE: a) dostęp materiałów: -firmom ubezpieczeniowym zależy na propagowaniu swych usług, dlatego chętnie udostępniają...
Rynek docelowy jest segmentem, który przedsiębiorstwo próbuje zaspokoić w pierwszej kolejności. Wybór rynku docelowego określa strategię marketingu MIX i sposób działania sił sprzedaży. Jaki wybrać rynek docelowy dla nowego batonika...
Profil społeczny konsumentów jest wynikiem wpływu takich czynników, jak kultura, warstwy społeczne, grupy odniesienia, liderzy opinii, faza cyklu życia rodziny, budżet czasu. Kulturę określ asie niekiedy jako wyuczone zachowanie się członków...
1. Silne strony - obszerna wiedza ekonomiczna; - odbyte praktyki; - dobra znajomośc języka angielskiego i francuskiego; - umiejętność dostosowania się do różnych warunków pracy; - jestem osoba młodą - dobra znajomość obsługi programów...
WSTĘP Kultura organizacyjna firmy to wszystkie zachowania pracowników związane z wykonywaniem rutynowych zadań, rozwiązywaniem problemów i konfliktów. Materialny aspekt kultury firmy również silnie wpływa na zachowania pracowników. Eleganckie...
POLITYKA DYSTRYBUCJI Obejmuje wszelkie decyzje i czynności związane z dostarczaniem wytworzonych produktów nabywcy. Zadaniem dystrybucji jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób umożliwiających nabywcom zakup pożądanych produktów w...
Marketing partnerski wiąże się z koncentracją na utrzymaniu klienta i jego lojalności; z naciskiem na korzyści dla klienta z całości oferty; z działaniami długookresowymi; ze znaczeniem obsługi klienta jako istotnego elementu polityki...
ANALIZA PIĘCIU SIŁ PORTERA 1. Wielkość i struktura sektora Proszę przeanalizować strukturę wewnątrz sektora, w którym działa analizowane przedsiębiorstwo. Wypisać około 10-ciu przedsiębiorstw mających największe obroty i spróbować określić ich...
WSTĘP: Teza: Marketing i Public Relations to kluczowe elementy funkcjonowania firmy i budowania marki. Cel: Zamierzeniem niniejszej pracy ma być ukazanie roli, jaką odgrywa komunikacja firmy z otoczeniem. W tym celu ukazane zostanie...
STRESZCZENIE Niniejszy plan ma za zadanie przedstawić spółkę jawną o nazwie „BRONZE SUN”, która powstała dzięki korzystnemu wynikowi z przeprowadzonych badań marketingowych, świadczących o dużym zainteresowaniu na usługi solaryjne. Nasze...
Co to jest misja przedsiębiorstwa ? To zestaw wartości akcentujący specyficzną rolę danej organizacji na rzecz otoczenia, tym samym uzasadniających istnienie danej jednostki. Misja jest ukonkretnieniem pomysłu na przedsiębiorstwo. Misja tworzy...
S- mocne strony - Największa korporacja przemysłu naftowego w europie środkowo ?wschodniej; - Dobrze wykwalifikowana kadra kierownicza; - Duży kapitał zakładowy; - Największa sieć stacji paliw zlokalizowanych w Polsce, Niemczech oraz czechach; -...
Dystrybucja obejmuje wszelkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem wytworzonych produktów finalnemu nabywcy (konsumentowi, nabywcy). Zadaniem dystrybucji jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób umożliwiający nabywcom zakup...
Nośnikiem reklamy jest: -radio -telewizja Faza WPROWADZENIA Tego jeszcze nie było! Marka SONY wprowadza na rynek ABSOLUTNY HIT!!! Telewizor 32" z wbudowanym DVD i modemem! To produkt na miarę XXII wieku !! Dzięki najnowszej...
Dzieci w wieku przedszkolnym nie rozumieją jeszcze istoty reklamy. Wierzą, że reklamy mówią prawdę, są więc bardzo podatne na ich perswazję. Dzieci traktują reklamę jak każdy inny film. Dopiero w wieku szkolnym zaczynają rozumieć, co jest ich...
Osoba przedsiębiorcza zawiera w sobie takie cechy, które pomagają mu w dążeniu do osiągnięcia sukcesu i osiągnięcie go. Osoba taka posiada umiejętność wykorzystywania szans, sytuacji i wydarzeń, które mogą pojawić się w każdej...
Badania marketingowe - to systematyczny, celowy i obiektywny proces działania oraz prezentacji informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowej. - Systematyczny - oznacza że badania powinny być dobrze zorganizowane i zaplanowane jako...
PLASOWANIE (POZYCJONOWANIE) Plasowanie jest działaniem związanym z takim sposobem zaprezentowaniem oferty przedsiębiorstwa, dzięki któremu zajmuje ona wyróżniające i wysoko ocenione miejsce w świadomości klientów tworzących określony rynek...
Grecha Istota, Cele i zakres usług gastronomicznych 1. Historia rozwoju gastronomii Rozwój gastronomii jest ściśle związany z ewolucją środków transportu i rozwojem gospodarki, które doprowadziły do powstania nowego...
Nazwa wywodzi się od pierwszych liter angielskich słów: Strenghts – mocne strony firmy Weaknesses – słabe strony firmy Opportunities – szanse Threats – zagrożenia Analiza SWOT (SWOT analysis) jest to rodzaj analizy, mający na uwadze ocenę...
I. WIADOMOŚCI WSTĘPNE 3 CEL SPORZĄDZENIA BIZNESPLANU 3 STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSIĘWZIĘCIA 3 II. CHARAKTERYSTYKA FIRMY...
T: POJĘCIE, ROLA I ZNACZENIE MARKETINGU. Marketing – to działalność która polega na rozpoznawaniu, kształtowaniu i zaspokajaniu potrzeb odbiorców. Co z jednej strony daje korzyść całym odbiorcom, a z drugiej strony jednak zapewnia korzyści...
Członkostwo w Unii Polski i innych krajów stowarzyszonych jest kwestią przyszłości kontynentu europejskiego. Szansa na ostateczne przezwyciężenie podziałów i stworzenie przyjaźni między państwami oraz możliwości rozwoju tych państw. Określę...
ANALIZA RYNKU -suma czynności zmierzających do jak najlepszego poznania zjawisk i procesów rynkowych; b)nieodłączny element podejmowania decyzji o charakterze strategicznym i operatywnym w procesie zarządzania firmą Cele prowadzenia badań rynku –...
I . Marketing mix - kompozycja marketingowa. Są to elementy marketingu, które firma może świadomie i umiejętnie wykorzystywać dla zwiększenia popytu na swój produkt. II. Narzędzia marketingu mix to : - PRODUKT (product) - podstawowe...
Klient – osoba fizyczna lub instytucja występująca w charakterze partnera dawcy w transakcjach kupna-sprzedaży dóbr lub usług. Termin ten może być utożsamiany z „nabywca” lub „kupującym”, ale jest tylko pokrewny w stosunku do terminów...
1. Wstęp 2. Elementy marketingu mix 2. 1. Produkt, jako element marketingu mix 2. 2. Cena, jako element marketingu mix 2. 3. Promocja, jako element marketingu mix 2. 4. Dystrybucja, jako element marketingu mix 1. Wstęp Marketing jest to...
Nazwa SWOT pochodzi od pierwszych liter angielskich słów: strengths (mocne strony), weaknesses(słabe strony), opportunities(szanse w otoczeniu), threats(zagrożenia w otoczeniu). Każdy proces planowania i tworzenia strategii marketingowej...
Nabywcy instytucjonalni to producenci, pośrednicy handlowi i instytucje publiczne, które nabywają towary i usługi na swój własny użytek lub celem odsprzedaży. Kategoria nabywców instytucjonalnych obejmuje wszystkie podmioty gospodarcze z...
Asortyment oferowanych produktów musi być dopasowany do oczekiwań rynku docelowego. Należy podjąć decyzje w sprawie rozległości asortymentu (wąski, szeroki) oraz głębokości (płytki, głęboki) Szerokość asortymentu oznacza ilość linii produktów –...
Różnica między or. market. a or. sprzed. tu stawiamy na klienta, indywidualnie podejście na klienta-myślimy długookresowo, or. sprzed. nastawiona jest na sprzedaż, ilość. Produkt- to wszystko co można oferować na rynku, każdy obiekt rynkowej...
WSTĘP Wiele produktów, które spotykamy w życiu codziennym wręcz trudno wyobrazić sobie bez opakowania. Życie każdego człowieka nieodłącznie związane jest z wszelkiego rodzaju butelkami, kartonami, puszkami czy torebkami. One przesycone...
POTRZEBY LUDZKIE Do rozmyślań nad tym problemem można wykorzystać piramidę potrzeb Abrahama Maslowa. Jego zdaniem wszystkie potrzeby ludzkie można podzielić na kilka kategorii, które układają się w kształt piramidy. Zasada ich realizacji...
....................... Wyższa Szkoła Nr indeksu .............. Zarządzania i Przedsiębiorczości Podstawy...