profil

Dydaktyka

(157)
Wszystkie przedmioty
Pokaż więcej
Dodaj zadanie

Masz problem z pracą domową?
Pomożemy rozwiązać Twoje zadania

0 online
poleca83%

Metody nauczania

METODY NAUCZANIA ► - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu. . Metody oparte na słowie: 1. Opowiadanie – polega na zaznajomieniu uczniów z jakimiś rzeczami, zjawiskami w formie ich słownego opisu....

poleca83%

Zmienne w badaniach pedagogicznych.

Prof. A. Wojciecha Maszke w swojej publikacji pt:” Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych” tak pisze o ZMIENNYCH W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH: Każde badanie naukowe służy realizacji określonych celów i dotyczy zawsze...

poleca83%

Konspekt lekcji

KONSPEKT LEKCJI Prowadzące: .............................................................. Przedmiot nauczania: Historia Dział programowy: Człowiek i jego cywilizacja Temat: Grody i podgrodzia w dawnej Polsce Cele ogólne: Zapoznanie...

poleca82%

Dydaktyka- sciąga

1. OMÓW PRZEDMIOT BADAŃ, FUNKCJE I ZADANIA DYDAKTYKI OGÓLNEJ Dydaktyka jako nauka o nauczaniu – uczeniu się to system poprawnie uzasadnionych twierdzeń i hipotez dotyczących procesu, zależności i prawidłowości nauczania – uczenia się oraz...

poleca84%

Gry dydaktyczne

Gry dydaktyczne mają duże znaczenie w procesie kształcenia ze względu na rozwijanie u dzieci aktywności, samodzielności, pomysłowości. Metody gier dydaktycznych łączą różne sposoby poznawania rzeczywistości poprzez słuchanie, oglądanie, działanie,...

poleca84%

Dlaczego mówimy, że książka to nasz przyjaciel?

Nie wszyscy lubią czytać książki. Mama narzeka, że najmłodsze pokolenie woli oglądać telewizję. Nauczyciele zachęcają nas do czytania. Mówią, że książki są naszymi przyjaciółmi. Myślę, że to prawda. W naszym domu leżą na półkach różne książki dla...

poleca84%

Pedagogiczne teorie doboru Treści kształcenia

Pedagogiczne teorie doboru Treści kształcenia Cz. Kupysiewicz „ dydaktyka ogólna” Treść Kształcenia _ składa się na nią całokształt podstawowych wiadomości i umiejętności z dziedziny nauki , techniki kultury , sztuki oraz praktyki...

poleca83%

Formy organizacji kształcenia "System klasowo-lekcyjny"

Formy organizacyjne kształcenia (Bereźnicki) *Formy organizacji kształcenia- o efektach pracy dydaktycznej decydują nie tylko stosowane przez nauczyciela metody i środki, ale również różnorodne rodzaje zajęć dydaktycznych, określane jako formy...

poleca83%

Dydaktyka ogólna

Aparatura terminologiczna dydaktyki 4 komponenty uczenia się: charakter, przedmiot, drogi, efekt Przedmiot: -kto? Sam nauczyciel -co? Wykłady, konsultacje -czas? Cały czas po skończeniu studiów Nauczanie- planowa i systematyczna praca z...

poleca83%

Taksonomia celów wychowania B. Niemierko.

Cele wych. Poziom Kategoria I. Działania A.Uczestnictwo w działaniu B. Podejmowaia działania II.Postawy C.Nastawienia na działanie D. System działan Cele praktyczne Poziom Kategoria I.Działania A.Nasladowania...