profil

Marketing

(38)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

Potrzeby ludzkie

POTRZEBY LUDZKIE Do rozmyślań nad tym problemem można wykorzystać piramidę potrzeb Abrahama Maslowa. Jego zdaniem wszystkie potrzeby ludzkie można podzielić na kilka kategorii, które układają się w kształt piramidy. Zasada ich realizacji...

poleca84%

SPOSOBY WEJŚCIA PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNKI ZAGRANICZNE

Gdy przedsiębiorstwo wybierze już konkretny kraj, musi ono określić najlepszy sposób wejścia na jego rynek. 1. EKSPORT POŚREDNI – prowadzenie eksportu przez niezależnych pośredników, 4 typy: - krajowy hurtownik – pośrednik ten kupuje wyroby...

poleca85%

Istota, Cele i zakres usług gastronomicznych

Grecha Istota, Cele i zakres usług gastronomicznych 1. Historia rozwoju gastronomii Rozwój gastronomii jest ściśle związany z ewolucją środków transportu i rozwojem gospodarki, które doprowadziły do powstania nowego...

poleca85%

Analiza Swot

Nazwa wywodzi się od pierwszych liter angielskich słów: Strenghts – mocne strony firmy Weaknesses – słabe strony firmy Opportunities – szanse Threats – zagrożenia Analiza SWOT (SWOT analysis) jest to rodzaj analizy, mający na uwadze ocenę...

poleca85%

Klasyfikacja usług

Istnieje wiele różnych firm usługowych. Można je klasyfikować na wiele sposobów. Jednym z kryteriów jest rodzaj własności, czyli to, czy są one prywatne (np. magazyny i firmy dystrybucyjne, banki) czy państwowe (np. policja, szpitale państwowe)....

poleca85%

Strategie marketingowe firm usługowych

Uciekanie się do tradycyjnych metod marketingowych nie jest zbyt v skuteczne w zarządzaniu firmami usługowymi. W firmie usługowej klienta i personel obsługujący go łączą wzajemne relacje podczas realizacji usługi. Usługodawcy muszą więc skutecznie...

poleca85%

Masowe i zindywidualizowane metody promocji

Firmy stosujące orientację marketingową mają do dyspozycji cztery narzędzia marketingowe : produkt, cenę, kanały dystrybucji oraz promocję, czyli : „ działania informacyjno – nakłaniające ”, które mają się przyczynić do wzrostu popytu na towary...

poleca85%

Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni polega na bezpośrednich komunikatach kierowanych do starannie wybranych, pojedynczych klientów, często w indywidualnym, interaktywnym kontakcie, w celu uzyskania bezpośredniej reakcji (odpowiedzi). Obecnie nowoczesne...

poleca85%

Co to jest leasing

Leasing jest nowoczesną i efektywną ekonomicznie formą finansowania inwestycji, nie wymagającą angażowania dużych środków własnych. Przez cały czas trwania umowy leasingowej jej przedmiot pozostaje własnością leasingodawcy, natomiast...

poleca85%

Marketing społeczny

Marketing społeczny - zasada światłego marketingu, zgodnie z którą firma powinna podejmować decyzje marketingowe, biorąc pod uwagę pragnienia i długofalowe interesy konsumentów, wymogi firmy oraz interesy społeczeństwa w długim okresie. Firma...

poleca85%

POZYCJONOWANIE MAREK JAKO ELEMENT STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA.

Pozycjonowanie jest czymś więcej niż tworzeniem wizerunku (image) firmy. Jest kreowaniem takiego wizerunku marki, który pozwoli na jej korzystne wyróżnienie wśród marek konkurencyjnych oraz zajęcie optymalnej pozycji na mapie percepcji rynku....

poleca85%

Marketing zagadnienia

I. 1 Koncepcja produkcyjna Założenie:konsumenci preferują produkty łatwo dostępne i tanie.Podejmow ne działania: podnoszenie wydajności obniżanie kosztów, masowa produkcja. Rynek był bardzo chłonny, nabywcy kupowali wszystkie produkty dostępne...

poleca85%

Kanały dystrybucji jako łańcuchy logistyczno – marketingowe

Dystrybucja stanowi kolejny – po produkcie, cenie i promocji – element marketingu mix. Dystrybucja jest to obieg produktów z zakładów produkcyjnych bezpośrednio lub za pośrednictwem ogniw handlu hurtowego i detalicznego do finalnych nabywców....

poleca85%

Leasing finansowy

Leasing finansowy to umowa leasingowa, na mocy której następuje przeniesienie zasadniczo całego ryzyka i korzyści wynikających z posiadania składnika aktywów. Tytuł prawny do składnika aktywów może, ale nie musi być ostatecznie przekazany....

poleca85%

Singielizm - jak singielizm wpływa na zmiany w gospodarce rynkowej?

Obecnie coraz częściej w mediach (lub nawet we własnym otoczeniu) spotyka się określenia: singiel, singielka, singielizm. Pojęcia te dotyczą osób, które nie wchodzą w związek małżeński lub oddalają go w czasie. Przyczyną...

poleca85%

Marketing polityczny

Podstawą marketingu politycznego są media. Na mediach zależy bowiem każdemu politykowi. Polityk jest to człowiek, który ma swoje słabe i mocne strony, dobre i złe dni i reaguje przy sprzedaży tak jak każdy produkt. Startuje on w wyborach. Ma...

poleca85%

Analiza SWOT przedsiębiorstwa

Analiza SWOT. Firma „Kserograf” powstanie jako spółka cywilna, założona przez dwóch wspólników w Jarosławiu przy ulicy Pruchnickiej w pobliżu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej. Nakłady związane z rozpoczęciem działalności to zakup sprzętu o...

poleca85%

Leasing operacyjny

Leasing operacyjny natomiast jest to leasing nie będący leasingiem finansowym. Składniki aktywów będące przedmiotem leasingu wykazuje w swym bilansie finansujący i amortyzuje je z zachowaniem zwykłych zasad (najczęściej liniowo). Amortyzacja...

poleca85%

Pojęcie kryteria i znaczenie segmentacji rynku

Segmentacja rynku polega na jego podzieleniu na mniejsze części zwane segmentami, które różnią się między sobą oczekiwaniami klientów względem produktu, sposobem zakupu lub innymi kryteriami. Po dokonaniu segmentacji firma musi wybrać segment, w...

poleca89%

Geneza marketingu

Geneza marketingu Pojęcie marketingu jak dotąd nie zostało jednoznacznie zdefiniowane. Jest to związane z ewolucją warunków funkcjonowania przedsiębiorstw w procesie rozwoju gospodarki rynkowej. Dokonujące się zmiany zmuszały przedsiębiorców...

poleca86%

Formy pionowej integracji ogniw w kanałach dystrybucji

Budowa określonego układu kanałów dystrybucji musi opierać się na wyborze 1) dystrybucji wyłącznej polegającej na istotnym ograniczeniu liczby uczestników, 2) selektywnej – wymagającej doboru najbardziej właściwych uczestników 3) dystrybucji...

poleca90%

The role of loyalty cards in irish grocery business

“THE ROLE OF LOYALTY CARDS IN IRISH GROCERY BUSINESS.” In this essay I would like talk about role of loyalty cards in Irish Grocery Business. Haw and when work loyalty cards in three most popular supermarkets in Ireland and what the...

poleca85%

Formy marketingu bezpośredniego.

Formy marketingu bezpośredniego. Główne formy marketingu bezpośredniego obejmują sprzedaż „twarzą w twarz", marketing pocztowy (przesyłki pocztowe), marketing za pośrednict¬wem katalogów, telemarketing, marketing za pośrednictwem telewizji...

poleca87%

Marketing partnerski

Marketing partnerski wiąże się z koncentracją na utrzymaniu klienta i jego lojalności; z naciskiem na korzyści dla klienta z całości oferty; z działaniami długookresowymi; ze znaczeniem obsługi klienta jako istotnego elementu polityki...

poleca85%

Niektóre pojęcia z marketingu

Klient – osoba fizyczna lub instytucja występująca w charakterze partnera dawcy w transakcjach kupna-sprzedaży dóbr lub usług. Termin ten może być utożsamiany z „nabywca” lub „kupującym”, ale jest tylko pokrewny w stosunku do terminów...

poleca89%

Warunki stosowania wysokich i niskich cen

Czym jest cena ? Cena jest sumą pieniędzy oraz działań i oczekiwań nabywcy wiążących się z nabyciem produktu lub usługi, które wywierają wpływ na dokonanie bądź zrezygnowanie z zakupu. Na koszt zakupu składa się nie tylko cena, którą trzeba...

poleca89%

Jak zawrzeć umowę na leasing

W celu zawarcia umowy leasingowej wraz z wypełnionym wnioskiem należy dostarczyć dokumenty, które można podzielić na trzy podstawowe kategorie: • dokumenty prawne, • dokumenty finansowe, • opinie, zaświadczenia i zabezpieczenia. Wymagania...

poleca85%

Wprowadzenie do marketingu

Wprowadzenie do marketingu I.Geneza-wzrost produkcji ponad potrzeby. Pytanie: Jak sprzedać i na jakich warunkach ulokować produkt? Istota: Podporządkowanie wszystkich działań w sferze produkcji obrotu życzeniom finalnego odbiorcy....

poleca85%

WPŁYW UMIĘDZYNARODOWIENIA PRZEDSIĘBIORTWA NA JEGO STRATEGIĘ MARKETINGOWĄ

Wiele firm preferuje określone sposoby wejścia na rynki międzynarodowe. Jedno przedsiębiorstwo może preferować eksport, ponieważ minimalizuje to jego ryzyko. Inne woli licencjonowanie, ponieważ jest ono łatwym sposobem zarobienia pieniędzy bez...

poleca85%

Pojęcia z marketingu

MARKETING-zespól zintegro działa i instrumen związanych z badaniem i kształtowa rynku, mających na celu kształtow produkcji i obrotu towarowego z punktu widze potrzeb rynk cechy produktow- ciężar, świeżość smak niezawodność trwałość...

poleca85%

Sposoby kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa

Image – jest to subtelny wizerunek, obraz, czy też wyobrażenie o przedsiębiorstwie ( instytucji lub organizacji ). Wizerunek budowany jest w wyniku długotrwałego, kompleksowego oddziaływania na otoczenie. Nie jest to obraz rzeczywisty,...

poleca85%

Co to jest marketing - zagadnienia

praca w załączniku

poleca85%

Najczęstsze błędy w CV

1. Przede wszystkim osoby starsze, chcąc wiarygodnie przedstawić swoją osobę, piszą czasem o rzeczach nie istotnych. Niektóre z ich CV mają często ogromną objętość i wiele szczegółów dotyczących np. stanu zdrowia, dorastających dzieci i zawodu...

poleca85%

DOBÓR ASORTYMENTU JAKO ELEMENT STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA.

Asortyment oferowanych produktów musi być dopasowany do oczekiwań rynku docelowego. Należy podjąć decyzje w sprawie rozległości asortymentu (wąski, szeroki) oraz głębokości (płytki, głęboki) Szerokość asortymentu oznacza ilość linii produktów –...

poleca85%

Strategia promocji Sokółki

I WSTĘP 3 II. WPROWADZENIE 4 III. WYRÓŻNIKI SOKÓŁKI 5 IV. ANALIZA SWOT 18 V. ANALIZA KONKURENCJI 30 VI. MISJA 44 VI. LOGO 45 VII. TYPOLOGIA GRUPY DOCELOWEJ SOKÓŁKI ORAZ CELE PROMOCJI I DZIAŁANIA JE...

poleca85%

Sposoby motywowania i kontroli ogniw kanałów dystrybucji przez producentów

Prawidłowy wybór kanału dystrybucji przesądza o tym, jak szybko, kiedy, gdzie, jakim kosztem i na jakim poziomie obsługi produkty będą oferowane nabywcom i przez nich kupowane. Prawidłowe rozstrzygniecie dróg i sposobów doprowadzania produktów do...