profil

Pedagogika

(1984)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

Stosowanie przypisów, odnośników i cytatów w pracy dyplomowej.

SPIS TREŚCI 1. WSTĘP 3 2. PRZYPISY 3 2.1 POJĘCIE 3 2.2 FUNKCJE 3 2.3 ZASADY 4 2.4 RODZAJE 6 3. CYTATY 8 3.1 POJĘCIE 8 3.2 CECHY 8 3.3 ZASADY 8 4. ODNOŚNIKI 10 4.1 POJĘCIE 10 4.2 PRZYKŁADY 10 5. ZAKOŃCZENIE 10 BIBLIOGRAFIA 11...

poleca84%

Komunikacja werbalna i niewerbalna. Jej charakterystyczne cechy, oraz bariery komunikacyjne.

Komunikacja interpersonalna to psychologiczny proces, dzięki któremu jednostka przekazuje i otrzymuje informacje w bezpośrednim kontakcie z inna osoba. Proces komunikacji dotyczy czterech zjawisk: 1. intrapsychicznego- czyli doświadczonego...

poleca83%

Budowa i funkcje stopy

Temat: Budowa i czynności stopy. "Ludzka stopa jest machiną o mistrzowskiej konstrukcji oraz dziełem sztuki" (Leonardo da Vinci) Kształt ludzkiej stopy rozwijał się od zarania wieków, kiedy to pierwotna budowa stopy pojawiła się u płazów,...

poleca84%

Układ kostny

TEMAT: UKŁAD KOSTNY Układ kostny stanowi bierny element aparatu ruchu. Głównym zadaniem szkieletu, jako zrębu budowy całego organizmu, jest pełnienie funkcji podporowej, ruchowej i amortyzacyjnej. Oprócz tego wiele elementów kostnych stanowi...

poleca84%

Narzędzia badawcze w badaniach pedagogicznych,konstrukcja i zastosowanie.

T. Pilch i T. Wujek twierdzą, że ?narzędzie badawcze jest przedmiotem służącym do realizacji wybranej techniki badań. O ile technika badan oznacza czynność np. obserwowanie, prowadzenie wywiadu, o tyle narzędzie badawcze to...

poleca84%

Pedagogika spoleczna pytania i odpowiedzi

PYTANIA Z PRZEDMIOTU: PEDAGOGIKA SPOŁECZNA 1. Proszę podać definicję pedagogiki społecznej według Heleny Radlińskiej? Pedagogika społeczna- jest nauką praktyczną rozwijającą się na skrzyżowaniu nauk o człowieku, biologicznych i społecznych z...

poleca84%

Czas wolny dzieci i młodzieży w aspekcie wartości wychowawczych i zagrożeń

SPIS TREŚCI: 1. POJĘCIE CZASU WOLNEGO. 2. FUNKCJE WYCHOWAWCZE CZASU WOLNEGO. 3. WYKORZYSTYWANIE CZASU WOLNEGO. 4. STYLE SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO. 5. PATOLOGIA WYCHOWANIA DZIECI I MŁODZIEŻY W CZASIE WOLNYM (PRZYCZYNY I PRZEJAWY)....

poleca84%

Negatywny wpływ mass mediów na młodego człowieka

Wiek XVII uznawany jest za początek środków masowego przekazu. W 1609 roku w Strasburgu niemiecki drukarz i księgarz Johann Carolus wydaje pierwszą gazetę. Jego pomysł bardzo szybko zyskuje uznanie w całej Europie. Rok 1920 – pojawiają się...

poleca84%

Poradnictwo

Poradnictwo może być rozpatrywane w dwóch aspektach: jako instytucjonalny system o określonej strukturze organizacyjnej oraz jako specyficzna czynność podejmowana przez doradców pomagających jednostkom przeżywającym problemy. Najważniejszym celem...

poleca83%

Pedagogika czasu wolnego młodzieży

Czas wolny to pojęcie, które znane już było ludziom pierwotnym. Wypoczynek po pracy – podstawowy element wolnego czasu – był zjawiskiem znanym ludzkości od zarania dziejów. Zgodnie z definicją francuskiego socjologa J.Dumazediera...

poleca84%

Komunikacja interpersonalna

KOMUNIKACJA Komunikacja-z komunikacją mamy do czynienia wtedy kiedy ktoś przesyła jakiś przekaz ze świadomym zamiarem wywołania wypowiedzi. Nadawca (intencje, zamiar, uczucia, myśli) Kodowanie inf.(dobieranie odp. Języka, sygnały np. gesty,...

poleca84%

Przyczyny przestępczości nieletnich

W życiu codziennym spotykamy się z takimi czynami, które zakłócają ład społeczny i z takimi zachowaniami, które są szczególnie użyteczne i pożądane. Czynom takim towarzyszy zazwyczaj rzecz ważna ? reakcja otoczenia: pochwalenie albo potępianie...

poleca84%

Heraklita "Panta rhei" (wszystko płynie) scharakteryzuj to powiedzenie.

Przystępując po raz pierwszy do poznania i analizy myśli filozoficznej starożytnego mędrca Heraklita z Efezu, głosiciela powszechnego wariabilizmu, natrafiamy już od samego początku na trudności związane z odczytaniem jego idei podanych przez...

poleca84%

Pedagogika społeczna. zagadnienia na kolokwium

PEDAGOGIKA SPOŁ., KOLOKWIUM II, SEMESTR I, TiOW 1.Scharakteryzuj koncepcje case work w ujęciu funkcjonalnym. Case work zawsze koncentruje się na pomocy jednostce i rozumieniu jednostki w kontekście jej sytuacji społ., co idzie za...

poleca84%

Warsztat pracy nauczyciela

Nauczyciel, który posiada określoną wiedzę i opowiada o niej uczniom, dawno przeszedł do lamusa. Współczesnym typem nauczyciela jest osoba, która łączy przekazywana wiedzę z praktyką. Ważnym czynnikiem przy tym jest organizacja i zaplecze...

poleca84%

Mapy myśli

MAPY MYŚLI Koncepcja map myśli ma już ponad 40 lat i jest to fenomenalna technika zwielokrotniania wydajności mózgu. Od swoich początków jest postrzegana jako znakomity sposób na tworzenie notatek, ciągle rośnie...

poleca84%

Wywiad z nauczycielem dyplomowanym.

W dniu 6.05.2003 roku przeprowadziłam wywiad z dyrektorką jednej z bytomskich szkół podstawowych. J: Jaki ma Pani staż pracy i wykształcenie? Dyrektorka: Mam 16 lat stażu pracy oraz wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym zdobytym...

poleca84%

Jaką rolę pełni kształcenie ustawiczne w rozwoju zawodowym człowieka.

Kształcenie ustawiczne oznacza stan uczenia, się, który trwa od narodzin człowieka do kresu jego istnienia, proces dynamiczny, nieprzerwany. Kształcenie ustawiczne jest równocześnie ideą, procesem i zasadą. Stawia ona w centrum swego...

poleca84%

Poglądy pedagogiczne Platona

Temat: Poglądy pedagogiczne Platona 1. Wstęp Platon (427-347 p.n.e.), to jeden z największych myślicieli wszechczasów. Urodził się w Atenach, w znakomitym rodzie kupieckim. Otrzymał staranne wykształcenie, które według zasad greckich...

poleca84%

Wywiad

WYWIAD WYWIAD- to rozmowa badającego z respondentem prowadzona według opracowanych wcześniej dyspozycji lub na podstawie specjalnego kwestionariusza. TYPY WYWIADU: I grupa- różniące się od siebie zasadami konstrukcyjnymi. Skategoryzowane ?...

poleca84%

Systemy edukacji Polska Brazylia - porównanie.

SPIS TREŚCI 1. Polski system edukacji po reformie szkolnictwa 1.1. Założenia reformy 1.2. Etapy wprowadzenia reformy. 1.3. Szczeble edukacji 2. Brazylia- system edukacji 2.1. Założenia oświatowe edukacji brazylijskiej 2.2. Szczeble...

poleca84%

Reforma oświatowa w polsce po 1918 roku

Działalność oświatowa na ziemiach polskich rozwinęła się od XI wieku wraz z zakładaniem szkół katedralnych w siedzibach biskupich, a następnie szkół kolegiackich przy bogatszych kościołach. Na XIII w. przypada także rozwój szkół parafialnych,...

poleca84%

Czy "Pinokio" jest ksiazką o wychowaniu autorytarnym czy antyautorytarnym?

Pojęcie „wychowania” jest bardzo trudne do zdefiniowania, gdyż dotyczy materii, w której toczy się długotrwały spór naukowy, o dużych konsekwencjach praktycznych. W różnych dziedzinach życia inaczej postrzegany jest problem wychowania. Inne...

poleca84%

Początkowa nauka pisania

Czytanie i pisanie należą do elementarnych umiejętności umysłowych, które warunkują wszelkie uczenie się. Ułatwiają kontakty społeczne, pozwalają komunikować otoczenie myśli i wyrażać przeżycia, warunkują wielostronny rozwój osobowości. Język...

poleca84%

Subkultury młodzieżowe

Młodzi ludzie często narażeni są na uczucie osamotnienia. Szczególnie w trudnym okresie dojrzewania są takie momenty, kiedy wszystko zaczyna się załamywać. Najczęściej wtedy młody człowiek traci zaufanie do swoich rodziców i całego dorosłego...

poleca84%

Uwarunkowania rozwoju człowieka

Uwarunkowania rozwoju człowieka Rozwój człowieka wyznaczają cztery podstawowe czynniki: 1. ,,zadatki biologiczne – predyspozycje jednostki, genotyp, wyposażenie genetyczne, cechy wrodzone; 2. środowisko – środowisko fizyczne...

poleca84%

Przedstaw kompetencje zawodowe i pedagogiczne instruktora praktycznej nauki zawodu.

1.Kompetencje Dzisiejsi nauczyciele powinni posiadać szerokie kompetencje, aby szkoła, w której pracują przygotowywała do dokonywania wyborów aksjologicznych. Obecnie niestety problematyka wartości i umiejętności dokonywania wyborów traktowana...

poleca84%

Logika - nazwy

1. POJĘCIA: NAZWA - wyraz lub wyrażenie rozumiane jednoznacznie, które nadaje się na przedmiot lub orzecznik orzeczenia imiennego (orzeczenie imienne to takie orzeczenie, które stwierdza, że podmiot jest taki a taki, np. Jan jest adwokatem,...

poleca84%

Wnioskowanie

W N I O S K O W A N I E Swoją pracę rozpoczynam wytłumaczeniem podstawowych terminów, które zamierzam użyć w trakcie referowania grupie. Następnie przedstawię podział oraz charakterystykę typów wnioskowania. W zakończeniu poruszę kwestię...

poleca84%

Opis roli społecznej nauczyciela

Głównym celem nauczyciela jest przygotowanie uczniów do uzyskania kwalifikacji zawodowych jak również do życia w społeczeństwie. Zadaniem wychowawców jest ułatwianie uczniom odpowiedzialnego funkcjonowania w różnych obszarach życia społecznego....

poleca84%

Rodzaje i przyczyny agresji

Agresja to zjawisko negatywne. Jest ono jednak codziennym elementem naszego życia. Coraz częściej mamy z nią do czynienia w szkole. W literaturze agresją nazywa się zachowanie zwrócone przeciw innym osobom (również przeciw samemu sobie) i...

poleca84%

Wulgaryzmy w szkole

Wyjaśnienie pojęcia Wulgaryzmy to wyrazy, wyrażenia lub zwroty uznawane przez użytkowników danego języka jako nieprzyzwoite, ordynarne. Ze względu na sytuacje w jakich się ich używa podzielić je można na trzy podstawowe grupy: - Pierwszą są...

poleca83%

Budowa i funkcje rdzenia kręgowego

1. Rdzeń kręgowy Do ośrodkowego układu nerwowego należy rdzeń kręgowy. Znajduje się on poza czaszką w kanale kręgowym kręgosłupa. Ma wydłużony walcowaty kształt z wrzecionowatymi poszerzeniami (zgrubieniami) w okolicy szyjnej i lędźwiowej....

poleca84%

Historia wychowania-Uniwersytety polskie

Uniwersytety polskie. W okresie do rozbiorów działały w Polsce 4 uczelnie o charakterze pełnego uniwersytetu średniowiecznego: w Krakowie Uniwersytet Jagielloński, zał. 1364 przez Kazimierza Wielkiego jako Akad. Krak., na wzór Uniwersytetu...

poleca84%

Pedagogika

• Pedagogika-nauka o wychowaniu-jej przedmiotem jest dzialalnosc wychowawcza majaca na celu wyposazenie calego spoleczenstwa a przedewszystkim mlodego pokolenia w wiedze, sprawnosci ogolne, zawodowe, systemy wartosci,podstawy i przekoanania oraz...

poleca84%

Stymulująca i terapeutyczna rola zabawy i stadia zabaw

Maria Kielar Turska i B. Muchacka –„Stymulująca i terapeutyczna rola zabawy” Stadia zabawy społecznej: 1. Zabawa nieustrukturalizowana – dziecko obserwuje otoczenie i bawi się czymś co zwróci jego uwagę. Jeśli nic nie zwróci jego uwagi to bawi...

poleca85%

Metody - ściągi

W załączniku

poleca83%

Alkoholizm i jego profilaktyka

Alkoholizm jest jednym z najpoważniejszych współczesnych problemów społecznych. Alarmujące dane na temat wzrostu spożycia alkoholu wśród młodzieży i znacznego obniżenia wieku inicjacji alkoholowej, poszerzenie problematyki związanej z alkoholizmem...

poleca84%

Recenzja artykułu "trudne dziecko-trudne wyzwanie"

Artykuł „ Trudne dziecko-trudne wyzwanie” Wychowanie w przedszkolu nr 4/2005 Autorka, Alicja Buglińska, aby bliżej zapoznać się z tym zagadnieniem przeprowadziła warsztaty, których celem było: dokonywanie diagnozy i poznanie...

poleca84%

Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej.

ADOPCJA-jedna z najlepszych form opieki nad dzieckiem jeśli nie ma rodziców. To inaczej przyjęcie dziecka do własnej rodziny ze wszystkimi prawami. Ma prawo do nazwiska, do dziedziczenia. Adopcja = przysposobienie / Adoptio- usynowienie Adopcja...

poleca84%

Media w edukacji

Media w edukacji Dr Beata Łaciak Wykład 1 - Media, kultura masowa, oddziaływanie mediów 1. Środki masowego przekazu jako nośniki przekazu z określonego źródła, treści zawartych w postaci systemu symbolicznych znaków, skierowanych do odbiorców...

poleca84%

Osnowa jednostki treningowej- pływanie synchroniczne

W załączniku przesyłam konspekt leksji wychowania fizycznego. Jest to przykład osnowy jednostki treningowej z pływania synchronicznego, dyscypliny mało popularnej w naszym kraju, ale bardzo widowiskowe łączaczącej w sobie taniec, balet,...

poleca83%

Metody i techniki badań pedagogicznych

Podstawowe techniki diagnostyczne w pedagogice 1. Metody i techniki badań pedagogicznych Definicja METODY BADAŃ Zespół teoretycznie uzasadnionych zabiegów koncepcyjnych i instrumentalnych obejmujących najogólniej całość postępowania badacza,...

poleca83%

Cele i zadania pedagogiki.

Pedagogika społeczna kształtuje się jako dział nauki odrębny od socjologii wychowana. Zbliża się do polityki społecznej, korzysta z jej koncepcji i poszukiwań. Znamiennie dla socjologii wychowania „badanie roli akcji wychowawczej w całokształcie...

poleca84%

Jak uspokoić płaczące dziecko.

Od czterech dni jesteś młodym, niedoświadczonym rodzicem. Dzisiaj pierwszy raz siedzisz sam z dzieckiem w domu. Usadowiłeś się wygodnie w fotelu, włączyłeś telewizor, zacząłeś oglądać program i nagle… Ueee! Ueee! Słyszysz te dźwięki z drugiego...

poleca84%

Wychowanie fizyczne - teoria wychowania

· wychowanie fizyczne wykształca u danej jednostki kulturę fizyczną, która jest wyrazem określonej postawy wobec własnego ciała i aktywnej troski o swój rozwój, sprawność i zdrowie, jest umiejętnością organizowania i spędzania czasu z największym...

poleca84%

Charakterystyka podstawowych składników pokarmowych

TEMAT: CHARAKTERYSTYKA PODSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW PIOKARMOWYCH. `Pracę rozpocznę wyjaśniając co to jest układ pokarmowy, jak jest zbudowany i jaką pełni rolę. Tak, więc układ pokarmowy jest zespołem narządów służących do pobierania pokarmu,...

poleca84%

Najważniejsze systemy wychowawcze

System chrześcijański wychowania Wychowanie chrześcijańskie rozwijające się w ciągu prawie 2000 lat, stało się aż do czasów nowożytnych podstawą tradycji wychowania europejskiego w ogóle, dlatego też musi być poznane na początku, aby móc...

poleca84%

Metody badawcze według Ks. Mariana Nowaka

METODY BADAWCZE WEDŁUG MARIANA NOWAKA Metody badań humanistycznych i społecznych pozwalają na odkrycie podstawowych struktur wychowania. Ksiądz Nowak wyróżnia pięć metod badawczych: 1)METODA FENOMENOLOGICZNA -zwraca uwagę na konkret życia oraz...

poleca83%

Analiza dokumentów

Analiza - (gr. Analysis - rozbiór), myślowe lub fizyczne rozkładanie jakiejś całości na części składowe w celach poznawczych, tj. w celu poznania tych części i związków między nimi, lub w celach praktycznych. (W. Okoń, Nowy słownik pedagogiczny,...