profil

Formy marketingu bezpośredniego.

poleca 85% 188 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Formy marketingu bezpośredniego.
Główne formy marketingu bezpośredniego obejmują sprzedaż „twarzą w twarz", marketing pocztowy (przesyłki pocztowe), marketing za pośrednict¬wem katalogów, telemarketing, marketing za pośrednictwem telewizji (Direct-Response Television, DRTV) i marketing online. Te formy marketingu można wykorzystać jako instrumenty komunikacji do przesyłania wiadomości docelo¬wym klientom, a także jako pozasklepowe kanały dystrybucji detalicznej.
Sprzedaż „twarzą w twarz"
Oryginalna i najstarsza formą marketingu. Większość firm zajmujących się marketingiem na rynku przedsię¬biorstw opiera się w dużej mierze na profesjonalnym personelu sprzedaży mającym zidentyfikować potencjalnych klientów; stworzyć z nich klientów rzeczywistych, zbudować trwałe więzi i rozwijać przedsięwzięcie
Marketing pocztowy
Marketing pocztowy polega na wysyłaniu listów, reklam, próbek, folderów i innych „skrzydlatych" sprzedawców do potencjalnych klientów wybranych z listy adresowej.
Marketing pocztowy dobrze pasuje do bezpośrednich, indywidualnych kontaktów.
a także ...?
Do niedawna cały marketing pocztowy wykorzystywał przesyłki dostar¬czane w sposób tradycyjny (list, telegram). Ostatnio jednak popularne się stały nowe formy dostarczania przesyłek.
Faks. Główną zaletą faksu w porównaniu ze zwykłą przesyłką jest to, że wiadomość może być otrzymana natychmiast po wysłaniu. E-mail. Poczta elektroniczna pozwala użytkownikom na przesyłanie wiado¬mości lub plików bezpośrednio z jednego komputera do innego. Wiadomości nadchodzą niemal natychmiast i są przechowywane do momentu odczytania ich przez -odbiorcę.
Te nowe formy dostarczają pocztę z szybkością niewiarygodną w po¬równaniu ze ślimaczym tempem urzędów pocztowych. Podobnie jednak jak część poczty dostarczanej tradycyjnymi kanałami mogą być potraktowane jako
Marketing za pośrednictwem katalogów obejmuje sprzedaż z użyciem Marketing za katalogów wysyłanych do wybranych klientów lub dostępnych w punktach pośrednictwem katalogów sprzedaży czasopism i w sklepach.
Telemarketing
W telemarketingu w celu bezpośredniej sprzedaży konsumentom wykorzystywanie telefonu wykorzystuje się telefon. Stał się on podstawowym narzędziem marketingu bezpośredniej sprzedaży Marketing telefoniczny skierowany na zewnątrz wykorzystuje się konsumentom.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 1 minuta

Typ pracy