profil

Zarządzanie

(419)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

Strategie

1. Zarządzanie organizacją jako proces decyzyjny, funkcje menedżera w zarządzaniu organizacją - Podejmowanie decyzji jest istotą procesu zarządzania aby móc podejmować decyzje musi być spełniony szereg warunków z których trzy mają decydujące...

poleca84%

Metody sieciowego planowania

Metody sieciowego planowania W ostatnich latach funkcjonowanie organizacji stało się coraz bardziej złożone i kosztowne. Wzrosła zatem trudność, a jednocześnie znaczenie przygotowania przez kierowników skutecznych planów i decyzji. Opracowano...

poleca84%

Zasady konserwowania towarów.

Metody fizyczne: 1. Konserwowanie za pomocą niskiej temperatury: a) chłodzenie – proces polegający na wymianie ciepła między produktami a środkiem chłodzącym: -chłodnictwo zwykłe (plusowe)-chłodzenie lub chłodnicze przechowywanie...

poleca84%

Źródła i rodzaje konfliktów

Źródła i rodzaje konfliktów w organizacji Plan Pracy Wstęp 1. Pojęcia, koncepcje związane z konfliktem społecznym. 2. Źródła konfliktu społecznego. 3. Rodzaje konfliktów. Zakończenie Bibliografia Wstęp W...

poleca84%

Metody i techniki zarządzania.

ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE (ZPC) Idea przewodnia i swoista filozofia ZPC skoncentrowana jest na wspólnym (przełożeni i podwładni) określeniu i negocjonowaniu celów, wspólnym ustalaniu mierników pożądanych wyników końcowych oraz na wspólnych...

poleca84%

Kultura w organizacji.

W ostatnich latach coraz częściej poruszany jest problem kultury organizacyjnej. Wiąże się to z odpowiedzią na nurtujące ludzi pytanie dotyczące przyczyn podejmowanych przez nich działań. Pojęcie kultury organizacyjnej narodziło się w roku...

poleca84%

Analiza kierunku nurtów podejść i teorii organizacji i zarządzania w aspekcie współczesnej ich przydatności.

Pod pojęciem organizacji rozumie się: ład, porządek, logikę w jakiejkolwiek dziedzinie działalności lub w zbiorach przedmiotów czy pojęć. Organizację w znaczeniu atrybutowym i rzeczowym nazywa J. Zieleniewski organizacją w znaczeniu...

poleca84%

Ściąga z zarządzania

1. W jakim zasadniczym znaczeniu można zrozumieć termin: organizacja, organizacji – wyjaśni te pojęcia Termin organizacja jest pojęciem wieloznacznym. Organizacja może być społeczna, gospodarcza lub polityczna. Możemy określić podstawowe...

poleca84%

Zasada Pareto. Diagram Pareto - Lorenza

SPIS TREŚCI: 1. WSTĘP 1.1 ZAKRES REFERATU 2. ZASADA PARETO...

poleca84%

Strategie Wynagrodzeń

1.PODSTAWOWE POJĘCIA a) Płaca i jej funkcje b) Wartościowanie stanowisk pracy 2.ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE a) Pojęcie zarządzania strategicznego b) Etapy procesu zarządzania strategicznego c) Poziomy strategii d)...

poleca83%

opis stanowiska pracy

1. Formalna nazwa stanowiska: Pielęgniarz w zakładzie pracy chronionej „RADCAR” 2. Podległość służbowa: Stanowisko podległe jest lekarzowi zakładowemu 3. Zastępstwo pasywne i aktywne: Zastępuje i jest zastępowane przez lekarza zakładowego...

poleca84%

Funkcjonowanie recepcji jako działu koordynującego prace hotelu.

Podstawowym zadaniem recepcji jest świadczenie usług związanych z zakwaterowaniem i obsługa gości hotelowych w czasie ich pobytu w hotelu, a także prowadzenie dokumentacji zgodnie z wymogami sztuki hotelarskiej. Wszyscy pracownicy recepcji...

poleca84%

Formy i funkcje reklamy

W turystyce można zastosować następujące formy reklamy: 1) ULOTKA Ulotka jest najtańszą i najbardziej rozpowszechnioną formą drukowanej reklamy. Aby odnieść zamierzony skutek, ulotka powinna zawierać tylko najbardziej istotne informacje,...

poleca84%

Analiza SWOT

Analiza SWOT Analiza SWOT jest użytecznym narzędziem badania ogólnej sytuacji przedsiębiorstwa.Nazwa metody pochodzi od pierwszych liter słów określających w języku angielskim istotę przedmiotu analizy – mocne i słabe strony przedsiębiorstwa...

poleca84%

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia. Opracowując go należy zdawać sobie sprawę...

poleca84%

Czym jest controlling ?

Controlling - słowo, które w ostanich kilku latach w Polsce zrobiło sporą karierę. Wbrew pozorom skojarzeniowym wywodzi się od angielskiego słowa "control", które oznacza sterowanie, a nie kontrolę ("controller" = regulator), chociaż sterowanie...

poleca84%

Negocjacje

Omów jedną ze znanych definicji negocjacji. Negocjacje-to stanowią proces dwustr. (czasem trójstonn.) komunikowania się stron, których interesy są przynajmniej częściowo rozbieżne, w celu osiągnięcia porozumienia. N-to sekwencje wzajemnych...

poleca84%

Macierz BCG, planowanie strategiczne- ściąga

Macierze BCG jest powszechnie stosowaną metodą zarządzania portfelem przedsiębiorstwa przez macierz BCG. Opracowana w latach 70.przez Bostońską Grupę Konsultingową. Macierz BCG jest budowana z uwzględnieniem dwóch kryteriów: kryterium...

poleca83%

Wykłady

Etymologia „organizacja”. -organella (łac.) wyspecjalizowana część komórki biologicznej -organisatio(łac.) system -organikos(grecki) wytworzony za pomocą narzędzia -organon(grecki) narzędzie, instrument, przyrząd Organizacja definicja...

poleca83%

Organizacja i zarządzanie - b. dokładna ściąga, wyklady

Zarządzanie wg Gryfina- zestaw działań (planowanie, podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, kontrolowanie) skierowanych na zasoby (rzeczowe, finansowe, ludzkie, informacyjne) i wykorzystywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w...

poleca83%

Formy organizacyjne przedsiębiorstw

FORMY ORGANIZACYJNE PRZEDSIĘBIORSTW Przedsiębiorstwo – stanowi wyodrębnioną z gospodarki narodowej jednostkę gospodarczą, społeczno-techniczną utworzoną w celu trwałego, zarobkowego zaspokojenia potrzeb osób trzecich na rynku. Cechy...

poleca83%

Innowacje

strategia firmy rozwój

poleca84%

Stres.

1.Psychologiczna koncepcja stresu 1.1Definicja stresu Stres kojarzy się większości ludzi negatywnie,a samo odczuwanie stresu jest przez nich odbierane jako słaba strona,utrudniająca skuteczne działanie.Znaczna część osób odbywających rozmowy...

poleca84%

Różnice kulturowe Niemiec

Dziś Niemcy są jednym krajem, którego mieszkańców dzieli piętno historii na landy wschodnie i zachodnie. Różni ich styl życia, temperament; jednak najbardziej uderzającymi różnicami są kwestie przemysłu, infrastruktury i poziomu życia....

poleca84%

Zasoby organizacji

Zasoby organizacji Aby organizacja mogła sprawnie funkcjonować, niezbędna jest wykorzystanie czterech podstawowych zasobów · Ludzkich (pracownicy organizacji) – przy czym istotne znaczenie mają: - struktura zatrudnienia w układzie cech...

poleca83%

Koncepcja: zarządzanie projektami na podstawie pracowni architektonicznej

„Przedstaw koncepcje zarządzanie projektami na podstawie pracowni architektonicznej” Założenia: Pracownia architektoniczna Kadra pracownicza: 20 osób na stale zatrudnionych struktura organizacji: typ macierzowy (cel: uzyskanie...

poleca83%

Elementy procesu zarządzania

Elementy procesu zarządzania, są to: proces planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania działalności wszystkich członków organizacji, przy jednoczesnym wykorztstaniu wszelkich dostępnych zasobów. PROCES PLANOWANIA wskazuje, że menag....

poleca83%

Elementy i style zarządzania

elementy i style procesu zarzadzania.doc - 61440 bajtów

poleca83%

Zarządzanie kolejką - załącznik

Zarządzanie kolejką czyli o przewadze kolejki szeregowej nad równoległą Spis treści 1. Przedmiot artykułu 2. Teoria równowagi Johna Nash'a 3. Wymuszone kolejki szeregowe 4. Kolejki na kolei 5. W supermarkecie 6. Kolejki kasowe jako proces...

poleca84%
poleca84%

Konflikt jako element negocjacji

Pozytywne i negatywne konsekwencje konfliktu (poszczególnych jego rodzajów) dla przebiegu negocjacji. Zmiany które zaszły w Polsce po roku 1989 uświadomiły społeczeństwu istnienie konfliktu jako faktu społecznego, gospodarczego i...

poleca83%

Biznes Plan Agencji Reklamowej

Rynek reklamy w Polsce znajduje się w fazie wzrostu. Spowodowane jest to dynamicznym wzrostem gospodarczym Polski, a w związku z tym ciągle rosnącym zapotrzebowaniem na ten rodzaj usług. Według Amer Nielsen Research, w pierwszych trzech...

poleca84%

Zarządzanie celami organizacji i planowanie.

Na początek pragnę przypomnieć pojęcie planowania: Słowo “planować” pochodzi od łacińskiego “planta” - szkic budynku. “Planować” znaczy, zatem: zaprojektować szkic, schemat, jak należy coś zrobić czy wykonać. Przekładając to na rozumowanie,...

poleca83%

Informatyczne systemy zarządzania.

1. PODAJ OKREŚLENIE SYSTEMU INFORMACYJNEGO. System, w którym odbywa się gromadzenie, przepływ i przetwarzanie informacji występujących w procesie zarządzania. 2. PODAJ OKREŚLENIE INFORMATYCZNEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA. To system, w którym...

poleca81%

Inwestycje, jej rodzaje, cechy i zadania

Inwestycja jest to wyrzeczenie się bieżącej konsumpcji na rzecz przyszłych i czasem niepewnych korzyści. Wynika z tego, że inwestor dokonuje podziału swego budżetu na część przeznaczoną na inwestycje. Przy określonych dochodach zwiększenie części...

poleca79%

Ergonomia w miejscu pracy

Wprowadzenie W wyniku stałego postępu techniki informatycznej, telekomunikacyjnej i multimedialnej - otoczenie, w jakim żyjemy podlega ciągłym zmianom. Cywilizacja wkroczyła obecnie na nowy etap rozwoju - stajemy się społeczeństwem...

poleca84%

Biznes Plan

PLAN BIZNES PLANU 1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa 1.1. Nazwa i forma prawna 1.2. Przedmiot działalności 1.3. Siedziba 1.4. Charakterystyka właścicieli 2. Misja firmy 3. Cele przedsiębiorstwa 3.1. Cele krótkoterminowe 3.2....

poleca81%

Opracowanie struktur organizacyjnych 3 dowolnie wybranych firm

Praca oceniona przez wykładowcę - uzyskała 25/25 pkt.

poleca82%

TQM

Jakość - stopień w jakim zestaw naturalnych właściwości spełnia wymagania Wymaganie - potrzeba lub oczekiwanie, które zostało ustalone, przyjęte zwyczajowo lub jest obowiązkowe Właściwość - cecha wyróżniająca. Istnieją różne klasy właściwości:...

poleca84%

Na co wpływa ludzka osobowość?

Wśród teoretyków osobowości coraz bardziej powszechny jest pogląd, zgodnie, z którym osobowość stanowi produkt zewnętrznych warunków, przy czym idzie tu głównie o środowisko społeczne. Istotę osobowości determinują specyficzne dla człowieka...

poleca84%

Podstawy zarządzania - pytania testowe z odpowiedziami

Podstawy zarządzania - pytania testowe z odpowiedziami

poleca85%

Organizacja i Zarządzanie - wykłądy

Wykładziki z OIZ - co do słowa z I wszego roku studiów zaocznych WSTIH - gdańsk

poleca85%

Formy opodatkowania

Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z podatkami. W zależności od wybranej formy opodatkowania dolegliwości podatkowe mogą być mniejsze lub większe, jednak zawsze występują. Należy wiedzieć, że tylko przy niektórych rodzajach...

poleca85%

Wartość pieniądza w czasie

Wartość pieniądza w czasie Pojęcie wartości pieniądza w czasie wiąże się głownie z takimi kategoriami finansowymi jak koszt pożyczki czy koszt kapitału własnego. Oznacza to ze 1000 zł będący do dyspozycji w chwili obecnej jest więcej wart niż...

poleca85%

zarządzanie strategiczne

Zarządzanie strategiczne – Wykład I 26.10.02r. Rozwój koncepcji zarządzania: 1 Orientacja przedsiębiorcza, zarządzanie przez intuicję doświadczenie 2.Zarządzanie funkcjonalne i orientacja produkcyjna rośnie skala przedsiębiorstwa, przemysł...

poleca85%

Zarzadzanie opakowaniami

1. Cele zarządzania produkcją, zarządzanie zintegrowane, co to jest, co się na niego składa? Zarządzanie to działalność kierownicza, polegająca na ustalaniu celów i ich realizacji (stosuje się do działalności kierowniczej przede wszystkim w...

poleca85%

Istota i etapy planowania, istota i rodzaje celów, istota i rodzaje planów.

Witam. Jest to moja własna notatka na wyżej wymienione zagadnienia. Polecam studentom do nauki :-) Zastrzegam sobie prawa autorskie (zakaz kopiowania i publikowania na innych stronach internetowych bądź blogach). ISTOTA I ETAPY PLANOWANIA...

poleca85%

Planowanie jako podstawa procesu zarządzania

1.1. ISTOTA PLANOWANIA Klasyczna nauka zarządzania, stawia planowanie na początku ciągu funkcji zarządzania, jako projekt wszystkich przewidzianych do osiągnięcia celów i koniecznych do tego środków. Z uwagi na to,...

poleca85%

Analiza ekonomiczno-finansowa

Główną role w pracy odgrywają analizy firmy, które dostarczają szeregu ważnych informacji w celu podejmowania trafnych decyzji i zarządzania podmiotami gospodarczymi. Informacje uzyskane na etapie badań analitycznych stanowią podstawę...

Ciekawostki ze świata