profil

Dydaktyka

(157)
Więcej przedmiotów
Pokaż więcej
Lista
Polecamy | Najnowsze
poleca84%

System szkoły współczesnej

System szkoły współczesnej. Dydaktyka współczesna różni się wprawdzie od dydaktyki tradycyjnej i progresywistycznej, ale nie odrzuca wszystkich założeń. Popiera również zaznajamianie uczniów z podstawami...

poleca84%

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

poleca83%

„Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym.”- komputer i internet w edukacji

Kiedy w połowie lat 90.pojawiły się w Polsce pierwsze, przeznaczone dla dzieci multimedialne programy edukacyjne, spotkały się one raczej z życzliwym, ale też krytycznym przyjęciem. Zarzucano im niekiedy przerost formy nad treścią oraz liczne...

poleca84%

Porównanie systemu oświaty w Polsce i w Wielkiej Brytanii

System edukacji to normy i zasady obowiązujące w szkolnictwie, regulowany jest prawami ustalonymi przez rząd danego państwa. W Polsce za system edukacji odpowiedzialna była Komisja Edukacji Narodowej (w skrócie KEN) założona w 1773 roku, która...

poleca83%

Dyktando

Tekst X jubileuszowego dyktanda Ze sczerniałych(*) łanów pszenżyta(*), hycając(*), wychynął zając szarak(*). Nieopodal rozległ się krzyk kszyka(*), z chaszczy wynurzył się nurzyk, w okamgnieniu(*) przeleciała upierzona popielato białorzytka....

poleca84%

Metoda Zoltana Kodaly'a.

Metoda wychowania muzycznego wg Zoltana Kodaly'a. Zoltan Kodaly swoją metodę nauczania muzyki oparł na rodzimym folklorze węgierskim, ponieważ muzyka ludowa była zawsze związana z życiem, kulturą, religią, przyrodą itd. Nie jest więc...

poleca84%

Praca domowa - dydaktyka ogólna

PRACA DOMOWA (F. Bereźnicki) 1. Nauka (praca) domowa uczniów Nauka (praca) domowa - jest nieodłącznym elementem procesu kształcenia w systemie klasowo - lekcyjnym jest ważną forma, która wzbogaca i uzupełnia pracę uczniów na lekcji. - W...

poleca84%

Ocena opisowa w edukacji wczesnoszkolnej

MANKAMENTY TRADYCYJNEGO OCENIANIA Ocenianie to najbardziej niebezpieczna czynność, jakiej jesteśmy poddawani przez cały czas. Wszystkie działania człowieka sprowadzają się do dokonywania jakiś ocen, bądź to własnego postępowania, bądź...

poleca84%

Dydaktyka ogólna

praca na zaliczenie z przedmiotu Dydaktyka Ogólna na kierunku Pedagogika Rewalidacyjna i Korekcyjna

poleca83%

Analiza słowotwórcza rzeczownika rzeczowników, analiza wyrazu wyrazów

Wszystko dużo przejrzyściej w załączniku :) Plus przykład analizy słowotwórczej. ANALIZA SŁOWOTWÓRCZA RZECZOWNIKÓW 1. PARAFRAZA SŁOWOTWÓRCZA – opis wyjaśniający znaczenie wyrazu pochodnego (derywatu), zawierający wyraz podstawowy np. domek...

poleca83%

Nuty

Daj wam trochę nutek!Jak ktoś jakieś inne potrzebuje niech do mnie pisze!Buziaki dla wszystkich

poleca83%

Podział teorii literatury, teoria literatury

TEORIA LITERATURY: 1) HISTORIA LITERATURY (HISTORYCZNA WIEDZA O LITERATURZE) 2) POETYKA (TEORIA DZIEŁA LITERACKIEGO): 1) ze względu na przedmiot: * stylistyka - językowy kształt utworów, środki stylistyczne, składnia itp., *...

poleca83%

Sofiówka, Sofijówka - Stanisław Trembecki - obraz Ukrainy, ogród, Grota Tetydy, Szkoła Ateńska

SOFIÓWKA S. Trembecki Panegiryk napisany na zamówienie Szczęsnego Potockiego. Dzieło zostało poświęcone: - Zofii Potockiej - carycy Katarzynie II - Stanisławowi Szczęsnemu Potockiemu - carowi Aleksandrowi 1) Zofia – przyrównana do...

poleca85%

Scenariusz lekcji historii III klasa LO- Wiosna Ludów w Europie

Scenariusz lekcji historii w klasie III LO Temat: Europa w okresie Wiosny Ludów Główne zagadnienia: Uczeń poznaje przebieg wydarzeń Wiosny Ludów we Francji, Niemczech, państwach włoskich, monarchii Habsburgów. Cele lekcji: Po lekcji...

poleca87%

Plan pracy pielęgnacyjno- wychowawczej

Praca własna w załczniku

poleca85%

Myszeidos pieśni X, Myszeida - Ignacy Krasicki - opracowanie

MYSZEIDOS PIEŚNI X I. Krasicki 1775 Z podręcznika "Oświecenie" Klimowicza: Poemat heroikomiczny – parodia eposu bohaterskiego; postawa parodystyczna wyrażająca się w kontraście między nikłością tematu opowiadania, a wielką formą...

poleca85%

Konspekt zajęść z WDŻ - Funkcje Rodziny

Temat: Funkcje Rodziny Cele: • Uczeń wie co to są funkcje rodziny • Uczeń zna funkcje rodziny i potrafi je wymienić Przebieg zajęć 1) Powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności. 2) Ogólne wprowadzenie do tematu. 3)...

poleca85%

Planowanie, organizowanie pracy dydaktycznej.

1. Planowanie pracy pydaktycznej Jednym z głównych warunków skuteczności wszelkiego świadomego i celowego działania , zwłaszcza długotrwałego złożonego jest planowanie . 2. Organizacja pracy dydaktycznej W szkole to takie zharmonizowanie...

poleca85%
poleca85%

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej na miesiąc wrzesień.

poleca85%

Recenzja artykułu "Jak zachęcać dzieci do czytania" Stefanii M. Stysiak.

Recenzja Artykuł pod tytułem „Jak zachęcać dzieci do czytania” Stefanii M. Stysiak, pracownicy przedszkola Nr 351 w Warszawie. Wydany w miesięczniku pod tytułem „Edukacja i dialog” w kwietniu 2004r. Moim zdaniem autorka w swoim artykule...

poleca85%

Narkomania

Wstęp Naturalną skłonnością człowieka jest poszukiwanie doznań przyjemnych i unikanie tych złych. Życie każdego człowieka dokumentuje tą tezę, lecz tak jak różne są drogi życiowe tak rozmaite bywają drogi realizacji tych doznań – jedne poprzez...

poleca85%

Opracowanie celu głównego i celów szczegółowych

Taksonomia według Blooma Cel ogólny: Student zna podstawowe istoty procesu kształcenia Cele szczegółowe: 1. Student wymieni cechy nowoczesnego systemu kształcenia. 2. Student wyjaśni ogniwa procesu kształcenia. 3. Student omówi...

poleca85%

Przykłady wykorzystania zasad i metod nauczania

Przykłady wykorzystania zasad i metod nauczania Zasady nauczania to ogólne normy postępowania dydaktycznego, które określają, jak należy realizować cele kształcenia. Przestrzeganie tych norm pozwala nauczycielowi zaznajamiać uczniów z podstawami...

poleca85%
poleca85%

Literatura XX wieku - J. Przyboś

J.PRZYBOŚ - jego wiersze z lat 20-tych miały na ogół retoryczny charakter monologu oratorskiego; opisywały pewna rzeczywistość- lub pouczały o pewnych prawdach ogólnych, wzywając zarazem do ich realizowania - nowy styl poetycki Przybosia...

poleca85%

Konspekty z pływania

Poniżej załaczam Konspekty z pływania II i III semestr studiów na kierunku "wychowanie fizyczne" AWF Gorzów, itp...:-)Oceniane były głównie na 4+....:-)

poleca85%

Raport z ewaluacji wewnętrznej przedszkola

Raport z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2009/2010 przedszkola „xyz” w Majkach Zagadnienia poddane ewaluacji wewnętrznej: Badanie efektów edukacji przyrodniczej Cel ewaluacji: Przedszkole dostarcza wiedzy o przyrodzie i uczy poprawnych...

poleca85%

Ćwiczenia stylistyczne.

Wiktoria Leszczyńska edukacja wczesnoszkolna Łódź Ćwiczenia stylistyczne I.1. Źródło ćwiczeń w mówieniu i pisaniu a) aktywny udział uczniów w przeżywanej podczas mówienia sytuacji. Dziecko doskonali język poznając rzeczywistość wśród...

poleca85%

Formy organizacji kształcenia "System klasowo-lekcyjny"

Formy organizacyjne kształcenia (Bereźnicki) *Formy organizacji kształcenia- o efektach pracy dydaktycznej decydują nie tylko stosowane przez nauczyciela metody i środki, ale również różnorodne rodzaje zajęć dydaktycznych, określane jako formy...

poleca85%

Zmienne w badaniach pedagogicznych.

Prof. A. Wojciecha Maszke w swojej publikacji pt:” Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych” tak pisze o ZMIENNYCH W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH: Każde badanie naukowe służy realizacji określonych celów i dotyczy zawsze...

poleca86%

Zasady nauczania

Przez lata dydaktycy różnie interpretowali pojęcie zasad. B. Nawroczyński mianem tym określał całość problematyki ogólno-dydaktycznych. Z kolei K. Sośnicki zasadami nazywał najogólniejsze prawidła, których nauczyciel powinien przestrzegać we...

poleca85%

Błędy w ocenianiu szkolnym jako najważniejszy problem dydaktyczny we współczesnej szkole

Od samego początku powstania nauki w szkołach instytucje te spotykają się z licznymi problemami wychowawczymi i dydaktycznymi. Do problemów wychowawczych należą m.in. narkotyki, przemoc w szkole, opuszczanie zajęć itp. Do drugiego rodzaju...

poleca85%

Konspekt zajęć kształcenia zintegrowanego

Scenariusz zajęć przeprowadzonych w klasie III Ośrodek tematyczny: Na ratunek Ziemi. Temat dnia: Rośliny i zwierzęta chronione w Polsce. Zapis w dzienniku: Rośliny i zwierzęta chronione w Polsce. Ochrona roślin i zwierząt w Polsce. Cechy...

poleca85%

Klasyczna struktura lekcji i założenia współczesnej dydaktyki

KLASYCZNA STRUKTURA LEKCJI 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Nawiązanie do tematu. 5. Podanie tematu. 6. Realizacja tematu. 7. Podsumowanie lekcji. Synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i...

poleca85%

Dydaktyka ogólna

Dydaktyka jako nauka 1. Etymologia, geneza i znaczenie nazwy dydaktyka A) przemiany dydaktyki jako nauki Dydaktyka jest podstawową nauką pedagogiczną. Proces kształcenia jest przedmiotem zainteresowania dydaktyki. Nazwa dydaktyka pochodzi z...

poleca85%

Dydaktyka, zadania dydaktyki, kształcenie się, uczenie się, samokształcenie, wykształcenie.

Dydaktyka – ([gr.]-‘didacticos’ – „pouczający”, ‘dasco’ – „uczeń”). Nie używamy wówczas terminu „dydaktyka”, zajmowano się metodami nauczania. W starożytności istniały 2 metody: - metoda sokratejska - składała się z 2 części. Pierwszą część...

poleca85%

Lekcja - ogniwa, fazy, części, sytuacje

KLASYCZNA STRUKTURA LEKCJI: 1. Powitanie. 2. Sprawdzenie obecności. 3. Sprawdzenie pracy domowej. 4. Nawiązanie do tematu. 5. Podanie tematu. 6. Realizacja tematu. 7. Podsumowanie lekcji, synteza lekcji. Zastosowanie osiągniętej wiedzy i...

poleca85%

Leksykologia notatki

TYP SŁOWOTWÓRCZY – klasa, grupa wyrazów o tym samym znaczeniu strukturalnym, utworzona za pomocą tego samego sufiksu np.okarżyciel,donosiciel-t1.; wybawca,mówca-t2;śpiewak,pływak-t3. KATEGORIA SŁOWOTWÓRCZA- kategoria wyrazów o tym samym schemacie...

poleca85%

Opis Obrazu "Dziwny Ogród" Józefa Mehoffera

Obraz pt. „Dziwny Ogród” namalowany został przez Józefa Mehoffera. Ukazuje on niezwykle barwny i żywy ogród pełen kwiatów, owadów. Na planie pierwszym znajduje się nagi chłopiec. Padają na niego intensywne promienie słońca. W rękach trzyma ogromne...

poleca85%

Główne pojęcia dydaktyczne.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDAKTYKI Nauczanie – planowe, świadome, systematyczne współdziałanie nauczyciela i ucznia, polegające na wywołaniu określonych zmian w wiedzy, umiejętnościach, sprawnościach i nawykach uczniów ( w osobowości ucznia). Uczenie...

poleca89%

Zasady kształcenia

Zasady to normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Zasady kształcenia to normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami wiedzy, rozwijać...

poleca85%

Gry dydaktyczne

Gry dydaktyczne mają duże znaczenie w procesie kształcenia ze względu na rozwijanie u dzieci aktywności, samodzielności, pomysłowości. Metody gier dydaktycznych łączą różne sposoby poznawania rzeczywistości poprzez słuchanie, oglądanie, działanie,...

poleca85%

Testy osiągnięć szkolnych

TESTY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH Wysoce obiektywną i stale doskonaloną metodą sprawdzania osiągnięć szkolnych jest pomiar dydaktyczny przeprowadzony z zastosowaniem testów, które są próbą, zbiorem zadań do wykonania, identycznym dla wszystkich badanych....

poleca85%

Metody nauczania

METODY NAUCZANIA - to sposób postępowania nauczyciela z uczniami, w celu osiągnięcia zamierzonego celu. Metody oparte na słowie 1. Opowiadanie – polega na zaznajomieniu uczniów z jakimiś rzeczami, zjawiskami w formie ich słownego opisu....

poleca85%

Badanie wyników nauczania

analiza i program naprawczy

poleca85%

Siedem ogniw procesu kształcenia

Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela...

poleca85%

Katalog gier dydaktycznych

KATALOG PRZYKŁADOWYCH GIER DYDAKTYCZNYCH W KALSACH I- III. E. Pająk Propozycje gier i zabaw do wykorzystania podczas realizacji programu „Postrzegam świat całościowo” dla klas I Str. 19- 32, 1998/ 1999r A. Dydka Życie szkoły: przykłady...

Ciekawostki ze świata