profil

Dydaktyka

(157)
Wszystkie przedmioty
Pokaż więcej
Dodaj zadanie

Masz problem z pracą domową?
Pomożemy rozwiązać Twoje zadania

0 online
satysfakcja90%

Zasady nauczania

Przez lata dydaktycy różnie interpretowali pojęcie zasad. B. Nawroczyński mianem tym określał całość problematyki ogólno-dydaktycznych. Z kolei K. Sośnicki zasadami nazywał najogólniejsze prawidła, których nauczyciel powinien przestrzegać we...

satysfakcja75%

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej

Plan pracy do przedszkola wg nowej podstawy programowej na miesiąc wrzesień.

satysfakcja89%

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym-dydaktyka ogólna

Środki dydaktyczne w kształceniu ogólnym (F. Bereźnicki) 1.Środki dydaktyczne- są to przedmioty, które dostarczają uczniom określonych bodźców sensorycznych oddziaływujących na ich wzrok, słuch, dotyk itp. (ławki, ksiązki, mapy, TV) ułatwiają im...

satysfakcja80%

Siedem ogniw procesu kształcenia

Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela...

satysfakcja82%

Zmienne w badaniach pedagogicznych.

Prof. A. Wojciecha Maszke w swojej publikacji pt:” Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych” tak pisze o ZMIENNYCH W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH: Każde badanie naukowe służy realizacji określonych celów i dotyczy zawsze...

satysfakcja84%

Dydaktyka - opracowane zagadnienia z ćwiczeń

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu i uczeniu się, jej przedmiot stanowi nauczanie i uczenie się. Dydaktyka jest nauką o kształceniu. Dydaktyka to nauka o celach, treściach, metodach i środkach i organizacji. GŁÓWNE POJĘCIA DYDAKTYKI...

satysfakcja78%

Dydaktyka ogólna do TWP

KONCEPCJA CZŁOWIEKA OŚWIECONEGO Koncepcja ta powstała w XVIII w. była koncepcją niechcianą, mimo to przetrwała do XX wieku. Naczelnym celem nauczania było przekazywanie gotowej wiedzy o świecie, która można reprodukować we właściwym czasie i...

satysfakcja69%

Porównanie systemu oświaty w Polsce i w Wielkiej Brytanii

System edukacji to normy i zasady obowiązujące w szkolnictwie, regulowany jest prawami ustalonymi przez rząd danego państwa. W Polsce za system edukacji odpowiedzialna była Komisja Edukacji Narodowej (w skrócie KEN) założona w 1773 roku, która...

satysfakcja88%

Zasady kształcenia

ZASADY KSZTAŁCENIA Zasady to normy postępowania uznane za właściwe w celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów. Zasady kształcenia to normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami...

satysfakcja74%

Dydaktyka- sciąga

1. OMÓW PRZEDMIOT BADAŃ, FUNKCJE I ZADANIA DYDAKTYKI OGÓLNEJ Dydaktyka jako nauka o nauczaniu – uczeniu się to system poprawnie uzasadnionych twierdzeń i hipotez dotyczących procesu, zależności i prawidłowości nauczania – uczenia się oraz...