profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca90%

Organizacja badań marketingowych.

Istnieją dwa sposoby zorganizowania badań marketingowych: sposób scentralizowany oraz sposób zdecentralizowany. W sposobie scentralizowanym jeden dział( komórka) w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa jest odpowiedzialny za koordynację i kontrolę badań...

poleca85%

Badania panelowe i eksperyment w gromadzeniu danych

W literaturze przedmiotu, badania panelowe definiowane są jako technika polegająca na badaniu dynamiki preferencji określonej zbiorowości w pewnym odstępie czasu. W badaniach panelowych ważne jest aby próba była niezmienna, podobnie jak narzędzie wykorzystywane w...

poleca87%

Główne dziennikarskie grzechy

1. PRZEMILCZENIE INFORMACJI NIEWYGODNYCH (blokowanie opóźnianie informacji) Jest to bodaj najczęstszy i zarazem najłatwiejszy rodzaj manipulacji. O ile można kogoś przyłapać na kłamstwie, o tyle dużo trudniej jest mu udowodnić, iż przemilczał prawdę, że nie...

poleca87%

Zjawiska patologiczne wśród kreatorów opinii publicznej i ich wpływ na publiczność

Chcąc świadomie obserwować i oceniać różne manipulacje zabiegi oraz, przede wszystkim nie dać się złapać w pułapkę wszelakim specjalistom od socjotechniki, propagandy i manipulacji powinniśmy znać repertuar ich chwytów. Najpierw należy rozpocząć od określenia terminu...

poleca88%

Międzynarodowe stosunki gospodarcze, zagadnienia

Rozbudowane zagadnienia na MSG: 1) Konkurencyjność państw w gospodarce: - co to jest konkurencyjność - czynniki (8 grup) - diament przewagi konkurencyjnej Portera 2) Korzyści z wymiany handlowej w świetle teorii - Smith - Riccardo - teoria obfitości...

poleca86%

Palikotyzacja polityki

Palikotyzacja - proces występujący w PO. Platforma Obywatelska ma trzy osoby, które stoją za zjawiskiem palikotyzacji. Pierwszą jest sam Janusz Palikot. Jego zastępcą jest wicemarszałek Sejmu poseł Stefan Niesiołowski, który w TVP info przy debacie o decyzji...

poleca86%

Pojęcie i istota polityki zagranicznej

Określenie zakresu pojęcia „polityka zagraniczna" wymaga równoczesnego podjęcia problemu jego relacji do pojęcia „stosunki między¬narodowe". Politykę zagraniczną państwa na ogół konceptualizuje się w kategoriach działań (action), podczas gdy...

poleca91%

Wyznaczniki polityki zagranicznej

Uważamy, że z całej problematyki teorii stosunków międzynarodo¬wych kwestię najważniejszą stanowi problem sił sprawczych urucha¬miających międzynarodowe działania państw, a więc problem fun¬kcjonowania wyznaczników ich polityki zagranicznej. Prowadzenie badań nad...

poleca85%

Wpływ międzynarodowy w polityce zagranicznej

Powiązania występujące między państwem i jego środowiskiem międzynarodowym są bardzo konkretne: państwo działa na swoje środowisko z zamiarem dokonania jego zmiany, a środowisko między¬narodowe reaguje na te działania, tym samym wywołując procesy dostosowawcze...

poleca88%

Pojęcie i istota interesu w stosunkach międzynarodowych

Jedną z charakterystycznych cech współczesnych stosunków mię¬dzynarodowych jest to, że ze względu na jakąś potrzebę lub cel ogar¬niają one swym zasięgiem działania i oddziaływania wszystkich ich uczestników. Wartości te stanowią istotne składniki definicyjne...

poleca85%

Podmioty interesów w stosunkach międzynarodowych i racja stanu

Duża liczba uczestników stosunków międzynarodowych i ich różno¬rodność sprawiają, że powiększa się i różnicuje zasięg i skala podmio¬tów interesów międzynarodowych. Możemy mówić o następujących zespołach podmiotów interesów: a) państwo (naród) reprezentowane w...

poleca85%

Pojęcie i istota pokoju oraz bezpieczeństwa międzynarodowego

„Pokój" należy do kategorii znajdujących się we wszystkich niemal słownikach i encyklopediach świata, a mimo to nie ma ciągle jedno¬znacznej i nie budzącej wątpliwości jego definicji. Wynika to z faktu, iż stał się on, jak pisze J. Kondziela, kategorią...

poleca85%

Modele bezpieczeństwa międzynarodowego

Jednolite rozumienie bezpieczeństwa zewnętrznego, warunków i ograniczeń zapewniających ten stan było zjawiskiem dość powszech¬nym do XIX wieku. Wynikało ono z faktu utożsamiania bezpieczeń¬stwa z nienaruszalnością terytorialną i wszelkimi działaniami mający-mi...

poleca84%

Polityka zagraniczna państw w okresie pozimnowojennym - Niemcy

A) 1949-1990 1. 1949-1963 – Adenauer 2. 1963-1966 – Erchard 3. 1966-1969 – I wielka koalicja (chadecy+socjaliści) – Kissinger 4. 1969-1974 – Brandt 5. 1974-1982 – Schmidt 6. 1982-1990 – Kohl B) od zjednoczenia do chwili obecnej 1. 1998-2005 – Schroder 2....

poleca93%

System polityczny Wielkiej Brytanii

WIELKA BRYTANIA System WB to wzór systemu parlamentarnego. Nie ma konstytucji pisanej. EWOLUCJA SYSTEMU POLITYCZNEGO OKRESY: 1. XII – XVI wiek → przewaga króla, 1215 Wielka Karta Swobód (Wolności), władza króla to władza absolutna, 2. XVII wieku → walka króla...

poleca89%

System polityczny Szwajcarii

Nowa konstytucja weszła w życie 01.01.2000 ale to nowa – stara konstytucja. Wzorowana na konstytucji z 1874 (a ta na tej z 1848). CECHY SZWAJCARSKIEGO SYSTEMU TO: • Zasada federacji – przejawia się tym że jest nienaruszalność części składowych federacji. Zasada...

poleca94%

Systemy polityczne Rosji, Hiszpanii i Szwecji

ROSJA KONSTYTUCJA Przewidywała takie rozwiązania jakie podobały się Jelcynowi. Wprowadził silną pozycję urzędu prezydenta. Przygotowana konstytucję bez udziału parlamentu. Wprowadzono system prezydencko – parlamentarny. Porównywalny z systemem Francji (co do...

poleca85%

Język potoczny

Język (styl) potoczny Subkultury, gwary, oficjalny/nieoficjalny Podstawową odmianą języka jest język potoczny. Jest to odmiana języka mówionego, mająca najszerszy uzus i związana z codzienną komunikacją. W literaturze językoznawczej podkreśla się, że jest to...

poleca85%

Polska Partia Socjalistyczna (PPS)

Polska Partia Socjalistyczna (PPS) - polska partia polityczna o charakterze socjalistycznym i robotniczym (klasyfikowana w grupie partii lewicowych), założona w listopadzie 1892r. podczas tzw. zjazdu paryskiego jako Związek Zagraniczny Socjalistów Polskich, jedna z...

poleca85%

System polityczny Bułgarii

1. rodziny ideologiczne p. p. 2. ewolucja rejestracji p. p. w Polsce 3. partie europejskie 4. system amerykański 5. funkcje społeczne partii 6. Rola systemu wyborczego a podział lewica-prawica 7. System partyjny Wegier 8. Europartie 9. Gabinet Jana...

poleca86%

System polityczny Bułgarii

BUŁGARIA 10 XI 89- zdymisjonowanie T. Żiwkowa z funkcji sekretarza generalnego BKP 7 XII 89- powstaje opozycyjny Związek Sił Demokratycznych SDS usunięcie z konstytucji zapisu o kierowniczej roli BKP 16 I 90-15 V 90- okrągły stół, 26 ugrupowań polit....

poleca90%

System polityczny Chorwacji

CHROWACJA VI 89- Chorwacka Wspólnota Demokratyczna HZD; Franjo Tudman (I prezydent, zmarł 10 XII 99) IV/V 90- wybory; zwycięża HZD 22 XII 90- konstytucja 19 V 91- referendum niepodległościowe; 90% za; 25 VI 91- deklaracja parlamentu; -> atakują wojska...

poleca85%

System polityczny Czech

CZECHY Forum Obywatelskie na czele przemian Słowacja- rządy Vladimira Meciara i Jana Carnogurskiego- postulaty całkowitej odrębności; Wybory VI 92- w czechach wygrywa obywatelsa Partia Demokratyczna ODS Vaclava Klausa- zwolennicy federacji; na Słowacji Ruch na...

poleca85%

System polityczny Litwy

LITWA  18 V 89- deklaracja suwerenności  11 III 90- deklaracja niepodległości  1988- Litewski Ruch na rzecz Przebudowy- postulował przebudowę społ.- ekon. w ramach ZSRR  1989- nowe partie  24 II/5 III 90- I demokratyczne wybory  wygrywa koalicja...

poleca85%

System polityczny Rosji

ROSJA  21 republik, 6 krajów 49 obwodów, 10 okręgów autonomicznych, 2 miasta wydzielone  własne konstytucje i organy władzy ustawodawczej i wykonawczej w republikach  konflikty narodowościowe  12 XII 93- referendum konstytucyjne -> nowa konstytucja...

poleca85%

System polityczny Ukrainy

UKRAINA  Niepodległość- ogłoszona przez Radę Najwyższą 24 VIII 1991; potwierdzona w referendum 1 XII 91 (95% frekwencji; 90% za)  Katastrofa w Czarnobylu i zatajenie jej skutków- fala niezadowolenia- ruchy ekologiczne+ oświatowo- kulturowe  1987- zwalnianie...

poleca87%

Zasada proporcjonalności

System wyborczy sensu stricto oznacza ogół zasad ustalania wyników wyborów. Właśnie w tym znaczeniu używa się zwykle pojęcia system wyborczy. Obecnie można wskazać blisko 300 wariantów ustalania wyników wyborów, natomiast wybór systemu obowiązującego w danym państwie...

poleca85%

Prawa naukowe w teorii polityki

W procesie tworzenia zdań w nauce o polityce wyodrębniamy kilka ich kategorii. 1. Przedmiotem orzekania są pojedyncze fakty (np. gdy mówimy, że 25 września 2005r. odbyły się w Polsce wybory parlamentarne to identyfikujemy właśnie pojedynczy fakt). 2. Mamy także...

poleca88%

Zachowanie polityczne

W nauce o polityce udział jednostki w życiu politycznym określa się przy pomocy różnych pojęć. Do tych, które cechuje najwyższy poziom ogólności, należą: • polityczne uczestnictwo, • działania, • zachowania, • zaangażowanie, • funkcje oddziaływania, •...

poleca88%

Wstęp do teorii komuniowania

1. Na jakie kategorie można podzielić opracowania prasoznawcze? Opracowania prasoznawcze świadome i nieświadome. Do tych drugiej zaliczamy przede wszystkim prace Lompy z pierwszego okresu rozwoju prasoznawstwa na Śląsku. Do świadomych zaliczamy:...

poleca86%

Wstęp do teorii komunikaowania - pytania na kolokwium

1. Jakie poglądy na komunikowanie i zainteresowania badawcze reprezentował Carl Hovland? Zajmował się problematyką zmiany postaw, badał systematycznie czyn¬niki, które wpływają na skuteczność komunikowania społecznego. Samo komunikowanie zdefiniował jako proces,...

poleca90%

Czym była propaganda dla Mertona i Lasswella?

Lasswell samą propagandę definiował jako kształtowa¬nie zbiorowych zachowań przez manipulowanie „znaczącymi znakami”, tj. symbolami, półprawdami, a nawet kłamstwami po to, aby osiągnąć cel, który nie zawsze musi być znany i rozumiany przez opinię publiczną. (patrz...

poleca85%

Teoria użytkowania i korzyści

Od czego może zależeć wybór medium w teorii użytkowania i korzyści? Wyniki badań prowadzonych przez Katza, Blumlera i Gurevitcha po¬zwalały twierdzić, że np.: - osoby zainteresowane sprawami publicznymi zaspokajają swe potrzeby głównie przez czytelnictwo gazet -...

poleca93%

Skutki rozważań ekonomii politycznej komunikowania na arenie międzynarodowej

Na najwyższym poziomie międzynarodowego systemu uwaga politycznej ekonomii komunikowania skupiła się na rozmaitych wymiarach imperializmu, tzn. na nierówności wymiany między krajami rozwiniętymi i krajami Trzeciego Świata oraz na dominacji międzynarodowych...

poleca85%

Agenda setting informacje

Jak prawie przy każdej teorii, również i teorię agenda-setting nie ominęły głosy krytyczne. Davis i Robinson zarzucają badaniom agenda-setting pomi¬nięcie skutków myślenia odbiorców o tym, kto jest ważny, gdzie ważne rzeczy się zdarzają i dlaczego są one ważne....

poleca85%

Spirala milczenia i działania komunikacyjne

Co skłoniło E. Noelle – Neumann do sformułowania hipotezy spirali milczenia? Hipoteza spirali milczenia jest wynikiem ba¬dań nad efektami oddziaływania mediów. Jej punktem wyjścia było zaskoczenie autorki, że jej przewidywania wyborcze, jakoby w 1976 r. wybory do...

poleca85%

Jak definiował media Innis?

Innis analizował wpływ i rozwój zjawiska komunikowania na przestrzeni wieków. Jego historia jest historią mediów w bilateralnym oddziaływaniu z cywilizacją. Komunikowanie, w jego teorii, obejmuje wszelkie zasoby materialne i intelektualne, mobilizowane przez...

poleca85%

Historia prasy polskiej – wykład.

 Nim pojawiła się prasa, wydawane były w Polsce kalendarze (II połowa XV w.)  Miały pewne cechy magazynu: zawierały informacje o świętych, o różnych wydarzeniach, ciekawostki itp.  W XVI w. zaczęły pojawiać się pierwsze druki ulotne, wydawane w językach obcych –...

poleca85%

Środowisko dziennikarskie

Kilkudziesięcioletnia ciągłość wydawnicza poszczególnych tytułów lokalnych przyczyniła się do wytwirzenia w grupie zawodowej dziennikarzy je tworzących takich cech i problemów, które świadczą o profesjonalizacji tego typu dziennikarstwa. 1. Profesjonalizacja...

poleca85%

Rozwój mediów lokalnych i regionalnych po 1989 roku

Media lokalne stanowią podstawę społeczeństwa obywatelskiego. Chociaż borykają się z problemami finansowymi, pełnią ważną rolę opiniotwórczą, informują o sprawach lokalnych, najbardziej interesujących czytelników. Prasa lokalna cieszy się dużym powodzeniem wśród...

poleca85%

Rozwój radia i telewizji po 1989r.

Od 1991 roku nadawcy coraz aktywniej wykorzystywali techniczne możliwości uruchomienia mediów elektronicznych (początkowo bez koncesji). W 1992 roku działały 22 lokalne, komercyjne stacje radiowe, a także 9 kościelnych. Równocześnie ośrodki regionalne Telewizji...

poleca88%

Niezależna prasa lokalna

Po II wojnie światowej, praktycznie już w 1950 r. wszystkie tytuły prasowe w Polsce zostały podporządkowane Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej i jej partiom sojuszniczym. W totalitarnym państwie nie było miejsca dla niezależnej prasy lokalnej, gdyż centralnie...

poleca85%

Klasyfikacja i typologia niezależnej prasy lokalnej w Polsce

Formalne cechy prasy, w postaci periodyczności, objętości czy nakładu, nie są specyficzne dla określonej grupy typologicznej współczesnej prasy lokalnej. Ze względu na jej olbrzymi wzrost liczbowy w porównaniu z poprzednim okresem, ich komponen¬ty są spotykane we...

poleca87%

Współczesny krajobraz niezależnej prasy lokalnej

Prywatna prasa sublokalna nie jest w skali kraju rozmieszczona równomier¬nie, co widzimy na mapie 2. Jej rozmieszczenie jest odbiciem regionalnego rozwoju cywilizacyjno-gospodarczego, regionalnych tradycji wydawniczo-czytelniczych oraz zewnętrznego stymulowania (np....

poleca85%

Środowisko dziennikarskie i społeczny odbiór prasy lokalnej

Zespół redagujący może liczyć od jednej, po kilka i kilkanaście osób. Wynika to przede wszystkim z faktu, że krąg osób redagujących i piszących znacznie się rozszerzył. Nie ma bowiem żadnych formalnych czy zawodowych kryteriów ograniczających dostęp do zawodu...

poleca85%

Zagrożenia dla rozwoju i niezależności wolnorynkowych mediów lokalnych

Niezależności prywatnych mediów lokalnych zagraża nie tylko ograniczanie możliwości krytyki i kontroli władz, ale także mechanizm rynkowy powodujący, iż informacja staje się towarem, co samo w sobie niesie sporo zahamowań, ogra¬niczeń. Mechanizm ten powoduje, że...

poleca85%

Zalety i wady reklamy telewizyjnej

REKLAMA TELEWIZYJNA Zalety i wady reklamy telewizyjnej Na początku zadajmy sobie pytanie czym jest reklama w telewizji i jakie posiada charakterystyczne cechy. Otóż reklama telewizyjna jest środkiem masowej komunikacji, posiadającym największą spośród masmediów...

poleca85%

Reklama w internecie na przykładzie portalu onet.pl

ROZDZIAŁ I: CHARAKTERYSTYKA INTERNETU 1.1. Co to jest Internet. Internet można definiować jako: „(...) ogólnodostępną sieć sieci teleinformatycznych, która funkcjonuje na zasadzie interaktywnego komunikowania się ze sobą poszczególnych sieci rozległych i...

poleca92%

Reklama internetowa

2.1. Co to jest reklama. Reklama jest to bezosobowa, zazwyczaj odpłatna forma przekazu informacji, mająca na celu zmianę postawy do produktu bądź firmy. Reklamę tworzy wiele składników, właściwości, uwarunkowań. Posiada wiele wariantów i sposobów docierania do...

poleca84%

Formy reklamy w cyberprzestrzeni

Baner. Baner (ang. Banner ads) jest jedną z najstarszych form działań reklamowych w Internecie i nadal najczęściej wykorzystywaną. Banery nazywane są również transparentami reklamowymi. Jest to różnego rodzaju element graficzny, który zajmuje z reguły więcej...

poleca87%

Rynek reklamy internetowej

Opisany rynek reklamy internetowej nieustannie się rozwija. Internet bowiem to potężny nośnik treści reklamowych. Będzie on zapewne szybko się rozwijał, wymagania reklamodawców rosły, a w konsekwencji, z miesiąca na miesiąc muszą powstawać nowe formy reklamowe....

poleca92%

Cykl produkcyjny reklamy radiowej i muzyka

I ETAP PRZEDPRODUKCYJNY Faza 1. Agencja reklamowa opracowuje Storyboard - Streszczenie filmu na obrazkach - Casting brief – charakterystyka poszczególnych aktorów Faza 2. Agencja wysyła Storyboard do 2-3 studiów – zbiera oferty - Kryteria: fachowość,...

poleca87%

Telewizja jako nośnik reklamy

• Wysoki stopień oddziaływania na odbiorcę • Atrakcyjność przekazu • Trudność „ucieczki od reklamy” – odbiorca w momencie oglądania telewizji, nawet jeżeli nie będzie patrzył w ekran, usłyszy przekaz dźwiękowy • Połączenie obrazu, dźwięku, koloru i ruchu w celu...

poleca85%

Wprowadzenie do tematu reklamy społecznej

W toku rozwoju cywilizacji, reklama wdarła się w życie każdego z nas. Widzimy ją wszędzie – w tramwajach, telewizji, gazetach, skrzynkach na listy, na budynkach, samochodach. Gdzie nie spojrzymy, nasz wzrok prędzej czy później je wypatrzy. Czasem jednak nawet ich nie...

poleca85%

Pojęcie reklamy społecznej.

Choć w każdym momencie dziejów Polski podejmowane były akcje i działania na rzecz poprawy warunków życia i zdrowia ludności, to jednak zjawisko kampanii społecznych pojawiło się w Polsce dopiero po 1989 roku. Transformacja ustrojowa otworzyła kolejny rozdział...

poleca88%

Pojęcie marketingu społecznego.

Na reklamę społeczną można spojrzeć z szerszej perspektywy. Jest ona bowiem elementem marketingu społecznego, zwanego inaczej marketingiem zaangażowanym społecznie. Promowanie społecznych idei nie od dziś budzi zainteresowanie i staje się obiektem badań. Termin...

poleca85%

Różnice pomiędzy reklamą społeczną, a komercyjną.

Aby zrozumieć specyfikę reklamy społecznej, warto porównać ją do reklamy komercyjnej. Świadomość różnic i specyfiki reklamy społecznej pozwala często na uniknięcie wielu pułapek związanych z jej tworzeniem i błędów wynikających z uproszczonego – ale niestety...

poleca85%

Typy reklamy społecznej ze względu na cel, działania, efekt i tematykę.

O reklamie społecznej mówi się w odniesieniu do akcji informacyjnych, edukacyjnych, ostrzegawczych czy nakłaniających, których przedmiotem są różnego rodzaju zjawiska, zachowania czy kwestie uznawane przez nadawcę za społecznie ważne. Ze względu na cele...

poleca85%

Organizacja reklamy społecznej.

Organizacją reklamy społecznej zajmuje się organizacja pozarządowa, fundacja albo inna instytucja, która ma na celu zgromadzic wokół zbożnej idei wielu ludzi. Wcześniej musi ona także pomyśleć o sponsorach, jeśli nie zdecycuje się pomóc za darmo albo zrobić tego po...

poleca92%

Badania w marketingu społecznym

Badania w marketingu społecznym według Barbary Jacennik przebiegają na trzech etapach: 1. Badania formatywne – badania rynku na etapie tworzenia strategii kampanii lub programu. 2. Testowanie wstępne (pretesting) – testowanie elementów strategii przed realizacją...

poleca90%

Organizacja i realizacja kampanii społecznej

Kolejną fazą jest organizacja i realizacja kampanii, obie niewidoczne jeszcze dla odbiorców. Organizm inspirujący i finansujący kampanię społeczną podejmuje decyzję w zakresie stopnia świadczenia usług w jej realizacji przez zawodowych komunikatorów, tj....

poleca85%

Pojęcie postawy i zachowania w psychologii społecznej

Postawa może wywodzić się z emocji przeżywanych w przeszłości w stosunku do jej obiektu, z przekonań człowieka o jego własnościach oraz z własnych zachowań w stosunku do tego obiektu. Na początku rozważań należy przypomnieć, że po raz pierwszy termin postawa pojawił...

poleca88%

Zmiana postaw i zachowań dzięki reklamie społecznej.

Zmiana postaw w reklamie społecznej jest złożona, to znaczy – te postawy, które mają być zmienione poprzez reklamę społeczną są zwykle bardzo złożone ze zwględu na ich zakorzenienie w tradycji społecznej i wartościach. Trudno zmieniać postawy, które odbiorca przed...

poleca86%

Kampania antynikotynowa Quit & Win

Kampania antynikotynowa Quit & Win odbywa się w Polsce od 1994 pod hasłem: “Rzuć palenie i wygraj”. Jest to akcja cykliczna, organizowana co dwa lata w ramach programu CINDI* Światowej Organizacji Zdrowia WHO. Coraz więcej osób pali, dlatego kampania ta była i...

poleca93%

Determinanty skuteczności reklamy społecznej

Reklamy społeczne tworzy się po to, by uwrażliwić ludzi na los innych, potrzebujących pomocy, ostrzegać przed chorobami zakaźnymi, namawiać do ostrożnej jazdy samochodem czy propoagować ważne humanistyczne idee. Reklama społeczna wykorzystuje różne sposoby...

poleca85%

Główne tematy reklam społecznych

Grupa tematyczna Tematami reklam społecznych są problemy społeczne - zjawiska związane z bezpieczeństwem, zdrowiem, środowiskiem naturalnym, ale także patologie społeczne, dewiacje i przesądy, które są nieprawidłowe z punktu widzenia społecznego i stanowią jakieś...

poleca85%

Adresat i bohater reklamy społecznej

Grupa docelowa Najczęściej grupą docelową – adresatem kampanii społecznych jest ogół społeczeństwa. Nie jest to dobre zjawisko, ponieważ im precyzyjniej jest określona grupa docelowa, tym lepsze wyniki możw odnieść kampania społeczna. Należy zwrócić uwagę, że...

poleca86%

Wpływ reklamy społecznej na zmianę postaw i zachowań - badania własne, przebieg i wyniki.

Badanie ankietowe, dotyczące wpływu reklamy społecznej na zmianę postaw i zachowań odbiorców zostało przeprowadzone w listopadzie 2011r. Grupę badawczą stanowiło 100 osób z całej Polski, jako że badanie zostało przeprowadzone drogą elektroniczną. Kwestionariusz...

poleca85%

Najistotniejsze cechy reklam społecznych według ankietowanych

Większość reklam społecznych porusza tematy trudne, smutne, opowiadając cząsto o życiowych dramatach, niejednokrotnie rozgrywających się tuż obok nas. Takich właśnie tematów dotyczyło kolejne pytanie: czy reklamy powinny wywoływać negatywne emocje, straszyć lub wręcz...

poleca85%

Najpopularniejsze hasła reklam społecznych, wsparcie reklam, odczucia odbiorców

Źródło: Badania własne Według 73% badanych stwierdziło, że reklamy społeczne są potrzebne,a 23% wybrało opcję: raczej tak. Z kolei na pytanie o skuteczność reklam społecznych, 48% odpowiedziało raczej tak, a 22% że są skuteczne. Aż 72% respondentów uważa także, że...

poleca90%

Czy w Polsce jest zapotrzebowanie na reklamy społeczne?

Polska to kraj, w którym jest i będzie miejsce na marketing społeczny i reklamę społeczną. Dlaczego? Ponieważ borykamy się z wieloma problemami i nierzadko mamy kłopot w przeciwstawianiu się im. I choć samo realizowanie akcji społecznych nie uzdrowi naszego...

poleca85%

Co zyskuje społeczeństwo dzięki reklamom społecznym?

Dzięki reklamie społecznej nie zyskują tak naprawdę tylko jednostki, do których jest ona skierowana, ale zyskuje całe społeczeństwo. I choć reklama społeczna już na pierwszy rzut oka różni się od tej komercyjnej (zwykle pozostaje w tonacji czarno-białej, wizualnie...

poleca86%

Ankieta do pracy mgr dotyczącej reklamy społecznej

Szanowni Państwo, Zwracam się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Jej celem jest zbadanie jaką rolę odgrywają reklamy społeczne w życiu, czy są rozpoznawalne i jaki mają wpływ na odbiorców. Ankieta jest w pełni anonimowa, a wyniki badań zostaną...

poleca85%

Historia rozwoju prasy

Kryteria wydzielania prasy: 1. Periodyczność ukazywania się (co najmniej raz na kwartał) 2. Publiczne rozpowszechnianie, dostęp 3. Aktualność treści – czasowa i problemowa 4. Wszechstronność tematyki 5. Odbiorcy anonimowi i różnorodni 5 okresów ROZWOJU...

poleca87%

Rozwój radia i telewizji

TEZA: rozwój nauki utorował drogę dla TV (np. fale elektromagnetyczne) RADIO „Ojcowie radia”  Maxwell, Hertz 1. James Maxwell – 1873 teoretycznie udowodnił istnienie fal elektromagnetycznych i to że przenoszą dźwięk 2. Heinrich Hertz – 1886 potwierdził...

poleca85%

Nowe media

Tomasz Goban – Klas  nowe media to wszystkie środki służące komunikowaniu i komunikowaniu się, które wykorzystują najnowsze technologie do utrwalania, transmisji i nadawania informacji. Celem jest utrwalenie, nadawanie. Nowe media spełniają funkcje dziedzictwa...

poleca89%

Charakterystyka przemian w mediach masowych w Europie Środkowo – Wschodniej - część II

Stanowiska: 1. Przemiany traktowane łącznie; we wszystkich krajach było tak samo 2. Przemiany w każdym kraju były trochę inne; nie można traktować ich łącznie Ad 1. Argumenty za przyjęciem stanowiska postulującego traktowanie przemian łącznie: 1. Wspólny punkt...

poleca85%

Modele systemów medialnych

W 2002 koncepcja Davida Hallina i Paolo Mancini – nowa koncepcja modeli medialnych. Poprzednia z 1956 – Petersona, [Szrama] i [Sibergona] – zakładali istnienie modeli liberalnego, komunistycznego, autorytarnego i odpowiedzialności społecznej. Kryteria w oparciu o...

poleca85%

Aleksander Lipski „ Teoretyczne i praktyczne problemy polityki kulturalnej”

I. Problem kultury w ramach standardowej polityki kulturalnej 1. Polityka kulturalna nie traktuje kultury w sposób ogólny i wolny od ocen. Zajmuje się pewnym fragmentem kultury. Tutak kultura jest rozumiana selektywnie i wartościująco: a) z zakresu definicji...

poleca85%

A.Kłoskowska „Kultura masowa”

1. Kształtowanie się pojęcia kultury. Termin „kultura” spopularyzował się w XX wieku. Pochodzeniem etymologicznym sięga jednak już klasycznej starożytności. Z łac. cultura oznacza „uprawa ziemi”. Kultura w sensie przenośnym oznaczała zawszę kulturę czegoś np....

poleca85%

Klasyfikacja dziedzin kultury i kultura „w węższym rozumieniu”

 Wyróżnia się kulturę duchową i materialną.  Termin „kultura” późno przeniknął do filozofii europejskiej – za sprawą Hegla, który ją ignorował.  Sfera kultury w wielu teoriach jest rozumiana jako strefa ducha absolutnego. o Dilthey - nazywa nauki...

poleca89%

Mikroekonomia zarys wykładów

I. PODSTAWOWE KATEGORIE GOSPODARKI RYNKOWEJ 1. Pieniądz – pojęcie, ewolucja, istota - Funkcje pieniądza 2. Cena - rodzaje (absolutna, relatywna), funkcje, mechanizmy powstawania cen 3. Towar - pojęcie, wartości towar - Fetyszyzm towarowo-pieniężny....

poleca89%

Jak radzić sobie z szantażem emocjonalnym?

Szantaż emocjonalny jest formą manipulacji w relacji pomiędzy dwojgiem bliskich sobie osób. Emocjonalnym szantażystą może być partner, żona, mąż, brat, siostra, przyjaciel, rodzic, a nawet dziecko, tak naprawdę może być nim każdy, kto manipuluje nami tak...

poleca85%

Dobre maniery przede wszystkim

Każdej z nas zdarza się popełniać z życiu "faux pas", i czasem są to mniejsze, czasem większe gafy. I choć nietakt jest z naszej strony nieumyślny, wywołuje niezręczną sytuację, sprawia, że czujemy się źle, tym bardziej gdy nasze zachowanie ktoś może odebrać z...

poleca88%

Jak pogodzić bycie mamą z pracą?

Przyjście na świat dziecka to jeden z najcudowniejszych momentów w życiu. Powrót do domu ze szpitala, potem tygodnie zapatrzenia w maleństwo, śledzenie jego rozwoju, odgadywanie potrzeb, cieszenie się macierzyństwem. Urlop macierzyński mija bardzo szybko, wychowawczy...

poleca85%

Jak rozumiem pojęcie mamy z klasą?

Narodziny dziecka to jedna z najpiękniejszych chwil, ale także początek nowego etapu życia i źródło wielu emocji - nie zawsze samych pozytywnych. Wiele młodych mam zamiast cieszyć się z macierzyństwa, zaczyna postrzegać siebie w kategorii utraconej kobiecości i nie...

poleca85%

Macierzyństwo to piękny czas

Ważne jest też, aby nie traktować macierzyństwa jako czasu straconego, w którym konieczne jest zrezygnowanie z marzeń, samorealizacji i rozwoju osobistego. Macierzyństwo to niepowtarzalny moment, czas przewartościowania dotychczasowego życia i zorganizowania go na...

poleca92%

Gdzie i jak szukać pracowników?

Istnieje wiele miejsc, w których pracodawcy mogą szukać pracowników. Najlepszych kandydatów można znaleźć zarówno w Internecie, prasie, biurach karier czy na targach pracy można także przeprowadzić rekrutację wewnątrz lub na zewnątrz firmy. Szczegóły na temat metod i...

poleca89%

Jak czytać CV?

Obowiązkowa wizytówka Każdy pracodawca ma zwykle wyobrażenie na temat osoby, jaką widziałby na oferowanym przez siebie stanowisku. CV stanowi więc niezaprzeczalnie wizytówkę potencjalnego pracownika starającego się o pracę. To także pierwszy dokument, z jakim...

poleca85%

Obowiązkowy list motywacyjny

Dlaczego list motywacyjny trzeba dołączać do aplikacji? List motywacyjny jest w dzisiejszych czasach obowiązkowy, aplikacje zawieracjące wyłącznie CV dziś już nie wystarczą każdemu pracodawcy. Jest on bardzo ważny i stał się nieodłącznym dokumentem do Curriculum...

poleca90%

Jak poprawić wydajność pracy w firmie? cz.1

Przedsiębiorcy coraz większą uwagę skupiają na aktywizacji swoich pracowników. Część z nich mylnie utożsamia jednak wysoką wydajność pracy z długim czasem jej wykonywania.Powodem spadku efektów pracy często jest mentalność, niska motywacja, złe przepisy oraz brak...

poleca85%

Jak poprawić wydajność pracy w firmie? cz.2

Audyt pracowniczy Audyt pracowniczy polegaj na kompleksowym badaniu stanu spraw pracowniczych w danej firmie. Pozwala pracodawcom na weryfikację funkcjonujących w jego firmie praktyk w zakresie spraw pracowniczych. Audyt to także doradztwo, dające pracodawcom...

poleca86%

Jak założyć własną firmę? cz.1

Jak założyć własną firmę, czyli mały przewodnik jak krok po kroku założyć własną działalność gospodarczą. Każdy pracujący na etacie pracownik przynajmniej raz w swojej karierze pomyślał o założeniu własnej firmy. Lecz tylko Ci odważni, kreatywni, mający dobre...

poleca89%

Jak założyć własną firmę? cz.2

Krok 5 - Urząd Skarbowy - NIP i wybór formy opodatkowania W US musisz dokonać rejestracji NIP, a w przypadku jeśli Twoja działalność jest jednoosobowa, Twój NIP stanie się jednocześnie NIP-em firmowym. W obu przypadkach jednak należy wypełnić odpowiedni formularz,...

poleca85%

Jak pisać ogłoszenia o pracę?

Wielu pracodawców ma często problem z napisaniem dobrego ogłoszenia o pracę, które przyciągnęłoby najlepszych kandydatów na dane stanowisko, dlatego przygotowaliśmy nich mini poradnik na temat tego jak pisać ogłoszenia o pracę, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów....

poleca86%

Jak właściwie wybrać firmę rekrutacyjną?

Właściwie wybrana firma gwarantuje dyskrecję i profesjonalizm w przebiegu procesu rekrutacyjnego. Obecnie na rynku mamy bardzo wiele firm rekrutacyjnych i ciągle powstają nowe. Taka sytuacja niesie ze sobą pewne konsekwencje, które z punktu widzenia potencjalnego...

poleca85%

Studia i co dalej? cz.1

Doświadczenie ważniejsze od tytułu mgr W dzisiejszych czasach gwarancja znalezienia pracy, mając wyższe wykształcenie to już tylko mit. Można skończyć dwa fakultety, przebyć wiele szkoleń, znać trzy języki obce i z trudem wiązać koniec z końcem. Dołączając do CV...

poleca85%

Studia i co dalej? cz.2

Studia + praca = połączenie idealne Na studiach wszystkich kierunków warto pomyśleć o podjęciu jakiejś pracy czy odbyciu praktyki, mimo iż wiele uczelni obecnie stosują wymianę praktyk obligatoryjnych na praktyki fakultatywne. Warto jednak wybrać się na takowe,...

poleca88%

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, cz.1

Szukanie pracy Kiedy kończymy szkołę (liceum, technikum, studium czy studia) lub zostajemy zwolnieni z pracy, zaczynamy przeglądać ogłoszenia i rozglądać się za ofertą pracy, która najbardziej by nas satysfakcjonowała. Wówczas często zastanawiamy się, gdzie się...

poleca85%

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, cz.2

A oto lista pytań, które pojawiają się najczęściej na rozmowie kwalifikacyjnej: • Proszę opowiedzieć mi coś o sobie... • Czy mógłby Pan/Pani opisać swoją idealną pracę? • Jakie są Pani/Pana słabe strony? • Jakie są Pani/Pana mocne strony? • Dlaczego uważa...

poleca86%

Skuteczne sposoby na znalezienie wymarzonej pracy. cz.1

Najtrudniej jest zawsze zacząć i znaleźć w sobie motywację do zmian, a tym bardziej do znalezienia wymarzonej pracy. Dlatego jeśli szukamy posady marzeń, musimy nastawić się, że to ciężka... praca. Trzeba zdać sobie sprawę z tego, że żadna posada nigdy nie będzie...

poleca86%

Skuteczne sposoby na znalezienie wymarzonej pracy. cz.2

Gdzie i jak szukać wymarzonej pracy? Prezentacje, szkolenia, konferencje, szkolenia, seminaria na uczelniach wyższych. Popularną metodą pozyskiwania pracowników stosowaną przez firmy jest organizowanie spotkań, konferencji oraz szkoleń na uczelniach wyższych....

poleca86%

Kreowanie wizerunku podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Poradnik dla Pań. cz.1

Siła pierwszego wrażenia Zapewne wszystkim dobrze znane jest przysłowie: „Jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Nie lubimy go, ponieważ uważamy, że osądzanie ludzi wyłącznie po wyglądzie jest zbyt pochopne, niesprawiedliwe i jest efektem kultury konsumpcyjnej. Jednak w...

poleca85%

Kreowanie wizerunku podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Poradnik dla Pań. cz.2

Jeśli Twoje włosy sięgają do ramion, na rozmowę kwalifikacyjną powinny być gładko spięte. Najlepiej wybrać klasyczny kok lub koński ogon. Jeśli włosy są farbowane, należy zadbać o to, aby odrosty nie były widoczne. Twoje włosy powinny być przede wszystkim świeże...

poleca86%

Błędy popełniane na rozmowie kwalifikacyjnej, cz.1

otywacja do zmian Błędy popełniane na rozmowie kwalifikacyjnej. Rozmowa kwalifikacyjna to decydujące spotkanie w sprawie pracy, które każdy z aktywnych zawodowo osób odbył przynajmniej jeden raz w życiu. Obecnie coraz częściej jest tak, że to jednak nie...

poleca85%

Błędy popełniane na rozmowie kwalifikacyjnej, cz.2

Błąd nr 4 – Wyrażanie się w negatywny sposób o poprzednim pracodawcy Źle odbierane jest na rozmowie kwalifikacyjnej niepochlebne wyrażanie się o poprzednim pracodawcy. Przez rekrutującego zachowanie takie postrzegane jest jako duża nielojalność. Warto uważać na...

poleca85%

Zawody 2013 roku.

Kto zarabia najwięcej? Czy często zastanawiasz się, pracownicy jakiej branży zarabiają najwięcej? My odpowiadamy dziś na to pytanie. Twoja pensja utrzyma się na poziomie ok. 5 tys. zł, jeśli zostaniesz programistą, bankowcem, kierowcą, przedstawicielem medycznym...