profil

Marketing Case Study

poleca 85% 126 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

CZĘŚĆ 1.
Na początku 2000 roku Rama, margaryna pozycjonowana w wyższej cenowo półce i bazująca swój wizerunek na doskonałym smaku i wysokiej jakości, postanowiła wprowadzić na rynek nowy wariant - Ramę Cream Plus.

Dotychczasowe portfolio Ramy składa się z następujących wariantów:
- Rama klasyczna, często nazywana „żółtą”, oferująca konsumentom doskonały, maślany smak
- Rama mix jogurtowy, oferująca konsumentom delikatny, świeży smak pochodzący od jogurtu o naturalnym smaku.

Rama Cream Plus jest margaryną z dodatkiem śmietany, której zawartość sprawia, że ma ona nieodparty, śmietankowy smak. Rama Cream Plus wyróżnia się też delikatną, kremową konsystencją.

Pomysł produktu bazował na następujących informacjach o preferencjach konsumentów:
- śmietana jest bardzo często stosowanym dodatkiem smakowym do potraw
- masło śmietankowe wzbudza bardzo pozytywne skojarzenia co do smaku i konsystencji

Podczas badań konsumenckich uzyskano następujące informacje:
- koncept produktu Rama Cream Plus mix śmietankowy został oceniony bardzo wysoko przez konsumentów,
- podczas testów produktu znacząca część konsumentów stwierdziła, iż Rama Cream Plus jest podobna do masła w smaku i konsystencji,
- „Śmietankowy smak i kremowa konsystencja” to najczęstsze określenia produktu wymieniane przez konsumentów.

Grupa docelowa Ramy Cream Plus to kobiety, które:
- lubią kupować produkty spełniające ich potrzeby w najlepszy, możliwy sposób,
- nie odmawiają sobie produktów i rzeczy, które sprawiają im (i ich rodzinom) przyjemność,
- od czasu do czasu lubią sobie, rodzinie lub gościom dogodzić, kupując produkt, który ma coś więcej.
- są to kobiety, które lubią bardzo smaczne jedzenie,
- są typową 30-latką, prowadzącą szybkie życie i żyjącą w dużym mieście,
- dochody na głowę w rodzinie to średnia i powyżej średniej.

Twoje zadanie:
Zaplanuj plan wsparcia produktu Rama Cream Plus na rynek, pamiętając, że powinien on spełnić następujące kryteria:
- poinformować konsumentów o nowym produkcie i zbudować jego trwałą świadomość,
- przekazać konsumentom opisane powyżej walory produktu,
- gwarantować dotarcie do jak najszerszego grona grupy docelowej,
- zachęcić konsumentki do spróbowania produktu.

Do zaplanowania wsparcia możesz pamiętać o wszystkich dostępnych mediach (telewizja, radio, billboard, prasa, internet, itd.). Powinieneś też zaproponować rozwiazania kreatywne (np. jeśli to powinna być reklama w telewizji, to jak powinna wyglądać i kiedy powinna być puszczana; ale jeśli telewizja to może niekoniecznie reklama...?). Pamiętaj również o akcjach tzw. BTL (Below the Line) – może jakieś akcje promocyjne w sklepach, degustacje, konkursy...? Tutaj też podaj Twój pomysł ich przeprowadzenia.
Warunki ograniczające:
- termin wejścia na rynek to 1 kwietnia
- możesz być obecny nie więcej niż w dwóch mediach
- w akcjach BTL masz wolną rękę
- Twoja akcja wsparcia wprowadzenia produktu na rynek nie może trwać dłużej niż dwa miesiące.

Rozwiązanie części 1.

Reklama telewizyjna.

Od pierwszego kwietnia ruszy ogólnopolska telewizyjna kampania reklamowa margaryny Rama Cream Plus. Reklama emitowana będzie w: TVP 1, TVP 2, TVN, Polsacie, TV 4 i TVN 7. Kampania potrwa dwa miesiące. Kampania oparta jest na nowej strategii komunikacyjnej pozycjonującej Rama Cream Plus jako margarynę , które posiada doskonały śmietankowy smak i kremową konsystencję. Jednym z celów marketingowych kampanii jest zwiększenie częstotliwości spożycia Rama Cream Plus.
Nowa kampania ma na celu przekonanie konsumentów, że Rama Cream Plus jest również na specjalne okazje dla rodziny i dla gości, oraz że spożywanie jej jest przede wszystkim zdrowe, smaczne i wygodne. Rama Cream Plus pasuje do każdej codziennej sytuacji i dowolnej pory dnia. Jest łatwa w smarowaniu o kremowej konsystencji.
Reklama telewizyjna pokazuje kobietę, trzydziestolatkę budującą tort w kuchni znajdującej się w firmie. Tort powstaje ze zrobionych krążków, z chleba razowego. Przekłada bardzo grubo każdy krążek kremowo
- śmietankową Ramą Cream Plus. Do dekoracji stosuje dodatki typu: plasterki pomidorów, ogórków, oliwki, cały czas ruszając się rytmicznie w takt melodii i nucąc piosenkę, napisaną specjalnie dla potrzeb reklamy. Główny przekaz kampanii „wprawianie w dobry nastrój” komunikowany jest przez ukazanie pozytywnych emocjonalnych relacji pomiędzy odbiorcami. Dodatkowo wzmocnić przekaz może melodia, lub piosenka wpadająca szybko
w ucho. Kampanii towarzyszy nowe hasło „dodatkowa minuta śmietankowej przyjemności”. Działania reklamowe zostaną wsparte działaniami public relations.
Sponsoring w telewizji to coraz powszechniejsza forma działań promocyjnych firmy. Sponsoring jest trwałym i pozytywnie ocenianym elementem rzeczywistości rynkowej, oraz połączenie reklamy z możliwością bezinteresownego pomagania innym. Firma Rama z nowym produktem Rama Cream Plus będzie sponsorowała programy telewizyjne, typowo kulinarne. Przez okres dwóch miesięcy, wprowadzania Rama Cream Plus na rynek sponsorowanym programów będzie „kuchnia Roberta Makłowicza”, wielkiego smakosza kuchni całego świata. Dlaczego akurat ten program ? Jest on emitowany w weekendy, kiedy grupa docelowa – czyli kobiety maja więcej czasu na oglądanie telewizji. Kobiety lubią poeksperymentować i lubią coś nowego i smacznego, a z opinii innych wynika, że kuchnia R. Makłowicza jest zachęcająca. Reklama pojawi się przed rozpoczęciem i po zakończeniu programu. W trakcie trwania emisji programu w lewym górnym rogu pojawi się znak logo Ramy. Inną formą reklamy w programie będzie stosowanie margaryny Ramy Cream Plus do przygotowywanie różnego rodzaju posiłków. Gospodarz programu podczas emisji będzie ubrany w firmowy fartuch z reklama Ramy Cream Plus

Reklama prasowa.

Celem reklamy prasowej jest skuteczność i efektywność sprzedaży produktu margaryny Ramy Cream Plus, oraz umocnienie wizerunku marki Ramy w grupie docelowej – kobiet w wieku 30 lat, samotnych jak
i zarówno posiadających dzieci. Kobiet prowadzących szybki tryb życia w dużym mieście o średnich dochodach, które lubią kupować produkty spełniające ich potrzeby w najlepszy, możliwy sposób; nie odmawiają sobie produktów i rzeczy, które sprawiają im (i ich rodzinom) przyjemność. Reklama w prasie ukaże się od pierwszego kwietnia i będzie się ukazywała w czasopismach przez kolejne dwa miesiące.
Kampania obejmie głównie:
· czasopisma kobiece takie jak: Viva, Sukces, Gala, Twój Styl, Claudia, Cosmopolitan, Elle, Zdrowie, Moda na Zdrowie, oraz kulinarne takie ja: Kuchnia, Moje Gotowanie, Domowe przysmaki, Moja kuchnia, Sekrety kuchni (w których, oprócz reklam, pojawią się inserty w postaci podkładek pod talerze, filiżanki, kalendarzy (kalendarzy z przepisami dań z zastosowaniem margaryny Rama Cream Plus),
· magnesy na lodówki; sponsoringiem objęte pozostanie kilka specjalnych wydań świątecznych czasopism - Wielkanocnych),
· prasę branżową adresowaną do handlu spożywczego taka jak: Handel, Impact, Solidarna Firma.
Pod uwagę musimy wziąć też czasopisma tanie (plotkarskie),takie jak: Pani Domu, Twoje Imperium, Dobre Rady, Naj, Bella itp., najczęściej kupowane do przeczytania w tramwaju, autobusie, pociągu. Gazety dla kobiet, które często kupują je dla zabicia czasu.
Reklama ukazana w prasie ma nas zachęcić do zatrzymania wzroku na tej stronie i przeczytania podanych do wiadomości głównych cech charakterystycznych dla produktu Rama Cream Plus. Marka ta charakteryzuje się „Śmietankowym smakiem i kremową konsystencja.” Reklamę prasową można przedstawić w taki sam sposób jak reklamę telewizyjną w celu utrwalenia śmietankowego smaku i kremowej konsystencji. Zbudowany tort ze zrobionych krążków z chleba razowego, przełożonego kremowo - śmietankową Rama Cream Plus, a do dekoracji zastosowane dodatki typu: plasterki pomidorów, ogórków, oliwki (samo zdrowie). „Tort kanapkowy” smakowicie wyglądający, kojarzące się przez ukazanie warzyw jako zdrowa żywność. Tort natomiast kojarzy nam się
z przyjemnością, słodkością, przekładany śmietankową masą to tort lekki i delikatny dla podniebienia. I to też jest bardzo ważne w ukazaniu w reklamie Rama Cream Plus śmietankowej przyjemności. W reklamie prasowej powinno być wyeksponowane informacje o kaloriach o zawartości tłuszczu, ponieważ kobiety z grupy docelowej coraz to częściej zwracają uwagę na zdrowie i wygląd ( sylwetkę).

Below the Line

Na rynku margaryn coraz to trudniej osiągnąć dwucyfrowy przyrost sprzedaży. Firma produkująca margarynę Rama poszukuje na rynku jak najlepszej drogi dotarcia z ofertą do potencjalnych i obecnych konsumentów marki. Jednym z coraz powszechniej stosowanych w ramach walki konkurencyjnej jest promocja sprzedaży w sklepach. Większość firm jak i ta Firma produkująca Ramę inwestuje w nie coraz większe budżety.
Z doświadczenia wiemy, że duża liczba respondentów bardzo często kupuje promowane produkty spożywcze,
w tym margaryny. Większość konsumentów wybiera produkty sprawdzone, znane, które są zakupem raczej pewnego pakietu marek i są to margaryny z „wyższej półki”.
Przy tworzeniu kampanii promocyjnej margaryny Rama Cream Plus w punktach sprzedaży takich jak wielkie sieci handlowe: Tesco, Hypernova, Auchan, Carrefour, Gèant, Real; hurtowniach: Makro, Selgros Cash Carry; mniejszych supermarketach typu Albert, Żabka, Lidl, Alti; często w sposób standardowy wybiera się dni tygodnia. Idealny czas na poprowadzenie promocji jest piątek i sobota, ponieważ, to w te dni są najbardziej oblegane sklepy. Konsumenci preferują promocje w weekendy. Dobrym dniem na promocje jest też poniedziałek kiedy to wiele osób uzupełnia zapasy po weekendzie. W te dni powinniśmy zainwestować w promocję naszego nowego produktu jakim jest Rama Cream Plus. Wysoką akceptację dla promocji zyskują również; wtorek, środa, czwartek. Warto więc w te dni również przeprowadzić promocje lecz „mniej wydajnych”. Polscy konsumenci nie
s ą jeszcze zmęczeni promocjami. W piątek co naturalne między godziną 15.00 a 17.00 bardzo duża liczba osób rozpoczyna zakupy, co świadczy o tym, iż duża ilość ludzi kończy wtedy wcześniej prace. Większość respondentów deklaruje , że kończy zakupy około 20.00 godziny. Dlatego też promocja Ramy Cream Plus powinna odbywać się w tych najbardziej szczytowych godzinach w piątek od 15.00 do minimum 20.00, w sobotę
- gdy jest więcej czasu, dzień wolny od pracy, od 11.00 do minimum 20.00, natomiast w niedziele czasami wolimy poleniuchować, odpocząć, czas poświęcić rodzinie jednak dla tych, którzy spędzą czas na zakupach promocja powinna rozpocząć się od minimum 12.00 godziny do 22.00. W jaki sposób powinny wyglądać promocje Ramy Cream Plus i jak zachęcać konsumenta? Powinniśmy jak najbardziej zachęcić naszą grupę docelową do kupna produktu. W naszym przypadku są to kobiety młode w wieku 30 lat, które prowadzą zdrowy tryb życia, lubią kupować produkty spełniające ich potrzeby w najlepszy, możliwy sposób; lubią sobie dogodzić czymś smacznym. Aby dotrzeć do wyznaczonej grupy docelowej powinniśmy zwrócić dużą wagę na smak, konsystencję, kaloryczność, wysoką jakość margaryny Rama Cream Plus. W tej promocji przede wszystkim powinniśmy postawić na zdrowie, zawartość tłuszczu w produkcie. Hostessy ubrane w eleganckie rzeczy
w kolorach opakowania produktu ( kremowy i granatowy)noszące ze sobą tace, na których znajdować się powinien reklamowany produkt i kawałki pieczywa posmarowanego Rama Cream Plus do degustacji. Powinny przekazać zainteresowanym i naszej grupie docelowe to co najistotniejsze i zachęcić do kupna produktu Rama Cream Plus. Powinny poinformować o delikatnej kremowej konsystencji i łączeniu łatwości smarowania
z pysznym śmietankowym smakiem.
Innego rodzaju promocją jest umieszczanie na opakowaniu kuponów promocyjnych w postaci naklejek. Promocja ta jest zachęceniem zakupu produktu Rama Cream Plus i do zbierania kuponów by otrzymać segregator, który jest ciekawie zaprojektowany a w nim wiele interesujących przepisów kulinarnych dla osób prowadzących szybki tryb życia i nie tylko, oraz różnego rodzaju porad takich jak: zdrowie, kosmetyka, dom. Za określoną ilość zebranych punktów, wysłanych do firmy otrzymujemy za pierwszym razem jedną z części (wkładkę) do segregatora plus segregator, następnie za kolejne punkty kolejna część. Biorąc pod uwagę iż nasza grupa docelowa to kobiety trzydziestoletnie i zapracowane, zwróćmy uwagę, że większość z tych kobiet może mieć dzieci. Pod wpływem zakupu rodzica w tym przypadku mamy dzieci będą zbierały kupony i uważały to jako zabawą z nagrodą.
W marketingu bezpośrednim liczy się skrócenie jak i obniżenie kosztów dotarcia do grupy docelowej, precyzyjny kontakt bezpośredni, natychmiastowa możliwość reakcji zwrotnej. Pomimo wciąż niewielkiego wykorzystania tych stosunkowo nowych kanałów komunikacji oraz nadal sceptycznych głosów podważających ich skuteczność, jakie się niestety pojawiają, nie możemy bagatelizować faktów, które za nim przemawiają W tym przypadku mamy duże pole do popisu, a mowa tu o sms-ach, również internet stanowi jedno
z podstawowych źródeł informacji. Można podpisać umowę w siecią telefonii cyfrowej ( Era, Idea, Plus Gsm)
i dzięki dostępowi do numerów wysyłać sms-y z informacją o nowym produkcie o jego walorach, jest nawet możliwość przesyłania „mms-y” ( kolorowych zdjęć, reklamy, logo Ramy). Natomiast internet umożliwia przesyłanie e-maili informujących o nowym produkcie w tym przypadku Ramy Cream Plus, przesyłanie linków stron z przepisami kucharskimi na przykład www.mniammniam.pl, http://kuchnia.o2.pl/ na których umieszczone jest logo Firmy Rama, lub reklama Flash margaryny Ramy Cream Plus; osobom które rejestrują się na stronach kulinarnych gdzie podczas rejestracji jest podawany e-mail, wiek, miejsce zamieszkania itp. i dzięki temu możemy wyodrębnić naszą grupę docelową.

CZĘŚĆ 2.
Firma, w której pracujesz produkuje i sprzedaje margaryny. Jedną z marek jest Bona Mi, która właśnie została wprowadzona na rynek.
Dla wsparcia marki firma puściła reklamę, w której jest jeden charakterystyczny element – z lecącego samolotu wyskakuję człowiek bez spadochronu i unosi się w powietrzu ( jest to metafora, która ma pokazywać, że po spożyciu margaryny Bona Mi będziesz tak lekki, jak powietrze).
Po pierwszym tygodniu emisji okazało się, że do firmy zadzwoniły trzy i tylko trzy przerażone matki ze skargą, że ich dzieci pytają czy po zjedzeniu margaryny Bona Mi również będą latać – jedna matka była szczególnie zaniepokojona, ponieważ jej synek spytał czy jak wyskoczy z okna po zjedzeniu Bona Mi to będzie unosił się w powietrzu.
Twoje zadanie:
Co firma powinna zrobić, pozostawić reklamę na antenie, czy wstrzymać emisję. Każdą z opcji uzasadnij logicznie i biznesowo.

Rozwiązanie części 2.

W warunkach nieustannie nasilającej się konkurencji najważniejszym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstwa staje się zadowolenie klienta. Jest to stan psychiczny, który jest emocją wyrażającą zadowolenie lub niezadowolenie z wyboru marki dokonanego w akcie zakupu. Zadowolenie występuje wówczas, gdy produkt spełnia nasze oczekiwania. Poziom zadowolenia jest funkcją różnicy między postrzeganymi cechami produktu zarówno aktywności reklamy, promocji, ceny, skuteczności dystrybucji, zachowania konkurencji,
a oczekiwaniami konsumenta.
Prowadząc analizy pomiaru sprzedaży, trzeba zauważyć, że spadek lub wzrost sprzedaży w naszym przypadku margaryny marki Bona Mi nie świadczy bezpośrednio o poziomie zadowolenia konsumentów, jest bowiem wypadkową wielu czynników.
W naszym przypadku i w zaistniałym problemie jest to reklama, a w szczególności reklama telewizyjna, która została wyemitowana dla wsparcia marki naszej firmy. Po tygodniu wyświetlania reklamy w telewizji „z lecącego samolotu wyskakuję człowiek bez spadochronu i unosi się w powietrzu po spożyciu margaryny Bona Mi”, napłynęły skargi do naszej firmy. Dotyczyły one dzieci, które po oglądnięciu reklamy dzieci pytały rodziców czy po zjedzeniu margaryny Bona Mi również będą latać i będą, unosić się w powietrzu.
Rejestracja liczby rodzajów skarg w naszym przedsiębiorstwie była bardzo mała , ponieważ zadzwoniły tylko trzy matki. Zgłoszenie skargi do firmy jest jednym z wielu możliwych sposobów reakcji i wyrażania przez klienta swego niezadowolenia. Otrzymaliśmy sygnał reakcji od niezadowolonego klienta, w tym przypadku matki jest dla nas wskazówką , że musimy działać szybko i skutecznie, aby takich skarg już nie było i aby nie poinformowani konsumenci (poprzez plotki) nie dowiedzieli się o zaistniałym problemie. W obecnej sytuacji skargi te są dla naszej firmy inspiracją do szczególnego zainteresowania się problemem i klientami, którzy je zgłaszają. Matki zgłaszające problem są wskaźnikiem dla naszej firmy. Ignorowanie ich skarg groziłoby nie tylko utratą niezadowolonych klientów, ale także uniemożliwienie powstrzymania procesu rozprzestrzeniania się negatywnych opinii i nieszczęśliwych wypadków dzieci.
Nasza firma wyłożyła już spore koszty na emisję reklamy w telewizji i wycofanie jej było by poniesieniem dużych strat finansowych. Wykonanie całkiem nowej reklamy telewizyjnej wiąże się również z dużym nakładem środków finansowych, które mogłyby być przeznaczone na różnego rodzaju promocje, sponsoring. Wycofanie reklamy margaryny Bona Mi, która została już przekazana do handlu może spowodować brak zainteresowania, małą rozpoznawalność nowego asortymentu naszej marki co z kolei może spowodować zastój w sprzedaży margaryny która docelowo musimy spisać w straty z ponieważ może się przeterminować. Pojawia się wizja poniesienia wielkich strat , kosztów i dobrego wizerunku marki Bona. Klienci zostaną przyzwyczajeni do innych tradycyjnych produktów a nasza marka może być nierozpoznawalna.
Firma więc powinna oszacować ewentualne koszty i zastanowić się nad specyfikacją kosztów zmian do emitowanej reklamy

Po przeanalizowaniu wpływu reklamy na dzieci stwierdzamy iż rozbudzone przez reklamy emocje nie zawsze mogą prowadzić do zakupu reklamowanego produktu, a nawet w większości przykładów tak się nie dzieje. W psychice jednak pozostaje ich ślad i stają się one częścią emocjonalnego życia dziecka. Wyraża się to na zewnątrz w różnych zachowaniach. Czasami, zwłaszcza gdy dotyczy to emocji budzących niepokój, może się nie wyrażać na zewnątrz, a jednak pozostawać w psychice w sposób utajony. Zbadanie wpływu reklamy na psychikę dziecka jest bardzo trudne, bo reklamy działają łącznie i przez wielokrotne powtarzanie. Trudność badań wynika też stąd, że ponieważ chodzi o skutki nie uświadomione lub nie w pełni świadome, nie można ich badać za pomocą kwestionariusza odwołującego się do świadomości, tylko technikami bardziej skomplikowanymi, np. metodami projekcyjnymi i przez eksperymenty o złożonej strategii. Nie udało nam się znaleźć takich badań
w literaturze. Dzieci są biologicznie i społecznie zależne od środowiska, w którym żyją. Ponieważ reklamy telewizyjne stały się elementem tego środowiska, to powinny być oceniane także z punktu widzenia tego, jak na dziecko oddziałują. Wpływ ten nie jest łatwy do ocenienia. Emocje wywołane przez reklamy są ujawniane łatwiej lub, na pewno jednak jest ich bardzo wiele. Oczywiście, reklamy nie są jedynym źródłem pobudzenia emocjonalnego wywoływanego u dzieci przez telewizję, ale jako program bardzo lubiany mają w nim udział. Ciągłe pobudzenie emocjonalne może prowadzić do przeciążenia układu nerwowego. Dzieci są na to szczególnie narażone, bo ich układ nerwowy jest niedojrzały i bardzo wrażliwy. Objawami przeciążenia są między innymi niepokój, trudności w koncentracji uwagi i jasności myślenia, agresywność.
Ponieważ dzieci chętnie oglądają dużo reklam, a nasza reklama margaryny Bona Mi jest nadawana
w blokach uniemożliwiających selekcję, to podział reklam na te, które są adresowane do dzieci oraz do dorosłych jest - z punktu widzenia ich oddziaływania w płaszczyźnie nieświadomej - bez znaczenia. Dlatego wszystkie reklamy emitowane w ciągu dnia można oceniać tak, jak się ocenia filmy dla dzieci. Dlatego też nasza Firma postanowiła w celu uniknięcia problemów z dziećmi zmienić porę nadawania reklamy telewizyjnej margaryny Bona Mi. Reklama powinna być emitowana w godzinach wieczornych i nocną, kiedy dzieci już nie oglądają telewizji, a dorośli poświęcają wtedy więcej czasu ( dzieci już śpią, nie trzeba koło nich biegać, pomagać im, krzątać się w kuchni) na oglądanie wiadomości, filmów i w przerwach emitowanych reklam. W tej sytuacji podwyższymy koszty emisji ale unikniemy dużych strat finansowych. Nawet możemy zyskać większe grono konsumentów ( np. osoby pracujące do późna, często po przyjściu do domu oglądają telewizje a najczęściej wiadomości ( Panoramę) ).
Dodatkowym rozwiązaniem jest uzupełnienie obecnej reklamy – reklamą margaryny Bona Mi która będzie posiadała dwa przekazy – jeden skierowany do dzieci, drugi do dorosłych rodziców, głównie matek. Doskonale wiemy, jaką siłę nacisku na rodziców posiadają dzieci. Trudno jest odmówić malcowi, gdyż reklama opisuje nam same walory produktu (jest najlepsze, najsmaczniejsze). Spot reklamowy skierowany do dzieci musi kojarzyć się z zabawą, musi byś dynamiczny i kolorowy, podparty piosenką, którą łatwo zapamiętać i powtórzyć. Przede wszystkim produkt musi zachęcić dzieci do zabawy ( pomaganie mamie w robieniu kanapek, ustrojenie ich). Reklama margaryny Bona Mi jest jeszcze na tyle nie zapamiętana przez dzieci, ponieważ jest emitowana tylko jeden tydzień, że można ją jak najszybciej zastąpić inną, taka, która będzie bardziej zapamiętana. Dzieci są idealnymi konsumentami gdyż reagują na wszelkie nowości na rynku. Dlatego też i takie rozwiązanie problemu jest dużą szansą na lepsze zyski naszej Firmy i dobry wizerunek, a wyrobiony u dzieci stosunek do marek procentuje w ich dorosłym życiu.

CZĘŚĆ 3.
Firma, w której pracujesz planuje oszacować rynkowy potencjał nowego produktu - pochłaniacze wilgoci. Jest to segment rynku, który w zasadzie jeszcze nie istnieje w Polsce. W Polsce zostały już przeprowadzone pewne prace badawcze, które są podstawą do zrobienia założeń biznesowych.
Badania przeprowadzone na reprezentatywnej próbce populacji mówią:
- wilgoć w gospodarstwach domowych jest problemem dla 80% badanych,
- 63% respondentów doświadcza wilgoci w swoich domach,
- dla 61% respondentów najbardziej wilgotną częścią w domu jest łazienka, garderoba i obuwie,
- dla 77% respondentów wilgoć dokucza najbardziej jesienią, a dla 44% wiosną i zimą,
- dla 50% respondentów najbardziej nie lubi zapachu wilgoci,
- 60% respondentów nic nie robi, aby zwalczyć wilgoć
- 85% respondentów nie zna żadnych produktów do zwalczania wilgoci,
- 40% respondentów kupiłaby produkty do zwalczania wilgoci,
- 12% zdecydowanie deklaruje, że kupiłaby produkty do zwalczania wilgoci.
Firma posiada już gotowe produkty do pochłaniania wilgoci, które są sprzedawane w Australii.
Są to pochłaniacze wilgoci do szafy i saszetki do pochłaniania wilgoci z obuwia. Koszt zakupu tych produktów dla polskiego oddziału jest następujący:
- pochłaniacze wilgoci do szafy 2,02 pln
- saszetki do pochłaniania wilgoci z obuwia 1,95 pln.
Twoje zadanie to oszacowanie wartości rynku pochłaniaczy, stworzenie prostego modelu finansowego dla tych produktów w jednym roku kalendarzowym.
Dodatkowe informacje:
- populacja Polski to 38 milionów ludzi,
- ilość gospodarstw domowych to 12 milionów
- marża brutto produktów nie może być niższa niż 50%.


Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 19 minut