profil

Omów dokładnie rynek docelowy dla nowego batonika czekoladowego-metoda antysegmentacji

poleca 85% 1752 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Rynek docelowy jest segmentem, który przedsiębiorstwo próbuje zaspokoić w pierwszej kolejności. Wybór rynku docelowego określa strategię marketingu MIX i sposób działania sił sprzedaży.
Jaki wybrać rynek docelowy dla nowego batonika czekoladowego?
Naszym celem jest ZYSK ! Zdobycie rynku sprzedaży batonów w Polsce.
Zakładamy że zasoby przedsiębiorstwa są wystarczające derealizacji celu.

Rozeznanie na aktualnym rynku sprzedaży batonów
Okazuje się że znaczna część gospodarstw domowych w Polsce kupuje słodycze.
Z przeprowadzonych badań przez firmę Claritas Polska okazuje się , że osładzamy sobie życie niezależnie od warunków ekonomicznych, politycznych , stopnia , zamożności i stopy bezrobocia w danym regionie. Wszyscy chcemy jeść słodkości!
Szczególne miejsce wśród słodyczy zajmują batony. Rynek batonów zanotował wzrost w 1999r,
w którym to sprzedaż wynosiła około 30 tys ton.
Batony największym powodzeniem cieszą się wśród dzieci i młodzieży do 15 lat. Ta grupa klientów zmniejsza się z roku na rok. Obserwujemy nieuchronne starzenie się społeczeństwa.
Jak wynika z badań najwięcej mamy ludności w wieku produkcyjnym.
Pytanie :Czy naszym klientem ma być dziecko czy dorosła osoba w wieku produkcyjnym?
Czy może skupić się na osobach starszych bo ich będzie przybywało?
Czego poszczególne grupy by oczekiwały od produktu jakim jest baton czekoladowy?
Jak już wcześniej wspomniałam słodkości lubią wszyscy. Segmentacja ze względu na wiek nie ma sensu.
Baton czekoladowy to kategoria produktu impulsowego, która jest bardzo trudna do sprecyzowania. Jedna osoba pod wpływem impulsu kupi batona a inna zdecyduje się na coś zupełnie innego. Impuls może być wywołany w różnoraki sposób. Np..stojąc przy kasie uświadamiamy sobie że mamy ochotę na coś słodkiego, lub jesteśmy głodni albo chcemy sprawić przyjemność bliskiej osobie .Świadome działanie marketingowe .eksponujące batony ,będzie dla nas również bodźcem.
Jak już wcześniej sygnalizowałam kategoria produktów impulsowych jest bardzo trudna do zdiagnozowania , a przy tym jest bardzo obszerna. Produkty te zaspakajają różnych ludzi
w różnych sytuacjach. Nieplanowane zakupy częściej zdarzają się ludziom pracującym oraz posiadającym wyższe wykształcenie.
Jakie mamy obecnie społeczeństwo?
Wzrasta poziom wykształcenia Polaków .Masmedia są ogólnie dostępne .Polacy są zmotoryzowani .Polacy zaczęli dbać o zdrowie i wygląd preferując coraz mniej kaloryczne przekąski .Dzieci są poddawane dietom odchudzającym. Biorą górę trendy zdrowej żywności
Styl życia fitness.

Co wiemy o naszej konkurencji na rynku?

Liderem wśród producentów batonów jest firma Masterfoods Polska. Każdy handlowiec w branży FMCG, a na pewno każdy właściciel sklepu spożywczego zna takie marki jak Mars, Snickers, Twix, Bounty, Milky Way czy NoName.

Firma ta celuje w różne grupy docelowe wiekowo od 2 lat do 24, czyli dzieci i młodzież.
Batoniki spełniają marzenia/wakacji ,, przerwy w pracy ,prawidłowego rozwoju dzieci, bycia w raju/
Stosuje różne marki batonów.
Uważam że sukcesem firmy nie jest segmentacja rynku którą stosuje ,a bezwzględnie wysoka jakość produktu i dopracowana dystrybucja. Choć nie ulega wątpliwości że stosowana segmentacja działa. Batony te można znaleźć niemal w każdym sklepie i na najbardziej wyeksponowanym miejscu.

Ostatnie wydarzenia na rynku batonów
Odnotowano wzrost sprzedaży batonów musli!
Według najnowszych badań ACNielsen dbałość o zdrowie steruje wzrostem kategorii spożywczych wspierając zdrowe diety, utratę wagi i aktywny styl życia. Według badań ACNielsen, światowego lidera badań konsumenckich i badań rynku to najszybciej rosnące kategorie na świecie.

Wybieram rynek docelowy dla nowego batonika czekoladowego.
Na podstawie otrzymanych informacji dochodzę do wniosku że nie ma potrzeby segmentacji rynku
na grupy docelowe konsumenta .W tym względzie stawiam na strategię antysegmentacji rynku.
Strategia antysegmentacji polega na eliminowaniu zbyt wąskich segmentów i ograniczeniu asortymentu wytwarzanych odmian produktu oraz łaczeniu przez przekonywanie konsumentów do zaakceptowania prostszych mniej zróżnicowanych produktów.
Nowy batonik czekoladowy dla konsumenta w każdym wieku. Dla całej zdrowej ,pięknej rodziny !
Uniwersalny! Nadajmy mu cechy batonów musli w trosce o wygląd i zdrowie. Baton ze składników
o najwyższej jakości , jak batony firmy Masterfoods..Po co sprawdzać skład na etykiecie skoro wiadomo , że jest najzdrowszy i najsmaczniejszy / i tak tego nie robimy przecież/.Tu zdajmy się na reklamę w masmediach. Można się nim rozkoszować do woli za niewielką cenę..Nasz baton spełni każdego i każdą zachciankę.
Co oznacza najsmaczniejszy? Przecież każdy z nas preferuje inne smaki!
Jednak przeprowadźmy segmentacje ze względu na preferencje smakowe klientów. Jeden smak dla cudownego uniwersalnego batona może się okazać totalnym niewypałem.
Skorzystajmy z doświadczeń innych producentów i badań potwierdzających preferencje smakowe.
Wybierzmy np. 10 najliczniejszych sektorów smakowych. Nazwa batonika obrana od smaku.
Baton jest dla każdego , ale wszyscy znamy powszechną opinię że o zakupach decydują dzieci.
Zadbajmy o atrakcyjne opakowanie naszego batonika .Dodajmy do zakupionego batonika jakiś gadżet. Telefony komórkowe są obecnie powszechne i bardzo tanie/Chińskie za złotówkę/
Jaki dzieciak nie ma telefonu komórkowego? A jeśli go nie ma to może go mieć kupując baton.
Nasuwa się współpraca z telefonią komórkową –bardzo bogaty sektor .
Baton to produkt impulsowy –dajmy klientowi ten impuls! Niech nasz impuls go osaczy.
Dla naszego produktu będzie najistotniejsza dystrybucja ,ekspozycja i reklama.
Proponuje firmowe automaty z tylko i wyłącznie naszym batonem. Obecnie jest tak dużo różnorodnych towarów że wśród innych trudno je wyeksponować na pierwsze miejsce. Takim pierwszym miejscem będzie właśnie nasz firmowy automat .Zainstalujemy go we wszystkich obiektach usługowych i użyteczności publicznej. Żeby impuls był wyzwalany przy różnych sytuacjach a nie tylko gdy się wybieramy na zakupy. Przeważnie pragniemy tego co widzimy.
Mając na uwadze te elementy które wymieniłam w pierwszej kolejności zainstalujmy nasze automaty tam gdzie występują największe skupiska ludności. Takie cechy wykazuje południowa Polska. Tam znajdują się największe okręgi przemysłowe/również turystyczny/ ,największe zaludnienie, największa sieć komunikacyjna, największe skupiska oświatowe .Zacznijmy od południa Polski, a później podbijmy resztę kraju i cały świat .Bo masz baton w chwili obecnej jest idealny dla każdego.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 5 minut

Typ pracy