profil

Grafika
Filmy
Komentarze

W zeszłym miesiącu wraz z moimi rodzicami wybrałem się na pięcio dniową wycieczkę do Egiptu. Wycieczka rozpoczęła się od przelotu samolotem do stolicy Egiptu – Kairu, gdzie mieliśmy nocleg. Od samego przylotu odczuliśmy zmianę klimatu. Podczas całego pobytu temperatura nie spadała poniżej 25 stopni Celciusza co było dosyć ciekawym przeżyciem z uwagi na to, że w Polsce temperatura nie przekraczała 0 stopni. Pierwszego dnia po przylocie miałem okazję zobaczyć piramidy w Gizie: Cheopsa, Chefrena, i Mykerynosa oraz tajemniczy posąg sfinksa. Resztę dnia spędziliśmy na samodzielnym zwiedzaniu Kairu. Następnego dnia odwiedziliśmy Muzeum Kairskie w którym zgromadzono największe skarby starożytnego Egiptu. Mięliśmy także okazję spłynąć rzeką Nil do Kom Ombo, którego największą atrakcją jest świątynia poświęcona Sobekowi, Hathorowi i Chonsunowi. Mogliśmy tam oglądać zmumifikowane zwłoki krokodyli. Trzeci dzień ułynął na wydaniu funtów egipskich, gdyż odwiedziliśmy fabrykę papirusu i perfum, oraz słynny bazar Khan El Khalili, gdzie kupiliśmy dużo pamiątek. Kolejny dzień spędziliśmy „w towarzystwie faraonów” ponieważ odwiedziliśmy Dolinę Królów, gdzie mieliśmy okazję podziwiać grobowiec Ramzesa VII oraz Tutenchamona. Wieczorem poszliśmy na długi spacer po okolicy, podczas którego mięliśmy okazję podziwiać piękne rośliny takie jak: akacje, palme daktylowe oraz niebieskie i białe lotosy. W ostatnim dniu uczestniczyliśmy w rejsie z przewodnikiem po Nilu. Przewodnik opowiedział nam o faunie i florze Egiptu. Mięliśmy nawet okazję zobaczyć żywego krokodyla.
Wycieczka bardzo mi się podobała, dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy, na temat tego pięknego kraju jakim jest Egipt. Zobaczyłem również wiele ciekawych miejsc i zabytków. Jestem pewien, że nie zapomnę tej wycieczki do końca życia i z pewnością będę chciał tam wrócić.