profil

Pojęcia

poleca 89% 103 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Marketing – nowoczesny sposób sprzedaży towarów, wyrobów gotowych, usług i wszystkiego tego, co ludzie chcieliby kupić. Jest to koncepcja funkcjonowania przedsiębiorstwa, sposób myślenia polegający na tym, że podstawą wszelkich działań jest konsument i jego potrzeby.
Produkt – jest to dobro materialne lub usługa, dzięki którym nabywca zaspokaja swoją potrzebę.
Dystrybucja – to zespół czynności związanych z przemieszczaniem towarów od producentów do konsumentów. Czynności te mogą być wykonywane przez samego producenta lub może on je zlecić wyspecjalizowanym w tym zakresie pośrednikom. Czynności te obejmują: dostarczenie towarów do miejsc, w których konsumenci chcą je nabywać, dostarczenie towarów we właściwym dla klientów czasie, kompletowanie asortymentu towarów, stworzenie optymalnych warunków zakupu.
Cena – ilość pieniędzy , jaką kupujący musi zapłacić za dobro materialne lub usługę, czyli produkt. Cena musi być dostosowana do tej grupy konsumentów, do której jest kierowana. Komunikacja – czyli porozumiewanie się z nabywcami, oznacza wymianę informacji. Producenci informują konsumentów o swoich produktach i ich cenach , sposobach użytkowania, warunkach zakupu, ale jednocześnie zbierają info. na temat ich oczekiwań, poprzez prowadzenie badań marketingowych. Promocja – to szereg działań o charakterze inform. prowadzonym tak aby pozyskać potencjalnych odbiorców. Promocja obejmuje np. reklamę, promocję sprzedaży, sponsoring. Reklama – działalność podejmowana przez sprzedawcę (producenta) w celu takiego poinform. klienta o towarze aby wzbudzić jego zainteresowanie i nakłonić do kupna. Promocja sprzedaży – oznacza podwyższenie skłonności potencjalnego klienta do zakupu określonego produktu poprzez przyznawanie mu dodatkowych korzyści. Środki promocji : - środki zw. z manipulowaniem ceną, - środki zw. z produktem np. pokazy, degustacje, -środki zw. z osiągnięciem przez konsumenta innych korzyści. Sprzedaż osobista – polega na prowadzeniu między sprzedawcą, a kupującym rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca inform. klienta o zaletach towaru i korzyściach. Public relations – to stosunki przedsiębiorstwa działającego w warunkach gosp. rynkowej z otoczeniem czyli dostawcami, odbiorcami, organizacjami. Zadaniem public relations jest kształtowanie w otoczeniu pozytywnej opinii o przedsiębiorstwie. Sponsoring – to finansowanie różnych przedsięwzięć np. zawody sportowe, wybory miss i innych imprez. Podejmuje się to po to aby w czasie tych imprez rozpowszechniać nazwę firmy.
Planowanie marketingowe: ustalić cele działalności, określić bieżącą sytuację, zidentyfikować czynniki sprzyjające i przeszkadzające, opracować plan lub zbiór działań prowadzących do osiągnięcia celu.
Planowanie- jest to proces myślowy, którego istotą jest przygotowanie przyszłego działania.
Plan marketingowy – określa cele pośrednie względem celów wynikających z misji przedsiębiorstwa. Jest podstawą podejmowania działań w zakresie produktu, ceny, promocji, dystrybucji i badań rynku

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty