profil

Pojęcia i terminy z zakresu mikroekonomii

poleca 85% 121 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. PRODUKCJA ? polega na przetworzeniu zasobów w celu wytworzenia produktów i usług. Zasoby są ze sobą łączone w procesie produkcji w sposób umożliwiający otrzymanie określonego dobra.

2. OBRÓT TOWAROWY ? ruch towarów od miejsca ich wytworzenia do miejsca spożycia następujący w drodze aktów kupna ? sprzedaży

3. KONSUMPCJA ? polega na spożyciu (zużyciu) dóbr i usług, czyli jest procesem zaspakajania potrzeb. Odbywa się ona w ramach gospodarstw domowych oraz instytucji konsumpcji zbiorowych.

4. BIZNESPLAN ? zbiór dokumentów w formie opisowej, tabelarycznej i graficznej, dotyczących realizacji określonego celu z uwzględnieniem wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań

5. RYNEK ? ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji kupna ? sprzedaży między sprzedawcami oferującymi towary i usługi a nabywcami reprezentującymi potrzeby poparte określonymi funduszami nabywczymi

6. POPYT ? zestawienie ilości danego dobra, jakie kupujący są gotowi i zdolni kupić przy różnych cenach w określonym czasie

7. PODAŻ - zestawienie ilości dóbr, jakie producenci są gotowi dostarczyć w określonym czasie i przy różnych cenach

8. CENA RÓWNOWAGI ? cena, przy której wielkość popytu zgłaszanego przez kupujących odpowiada dokładnie wielkości podaży oferowanej przez sprzedających

9. DECYZJE KONSUMENTA - wybór jednego rodzaju działania z pewnej liczby działań możliwych w danym momencie dokonany przez konsumenta. Konsument podejmuje decyzje w dwóch układach instytucjonalnych: w ? gospodarstwie domowym i na ?rynku. Zwykle przedmiotem decyzji konsumenta są ? potrzeby i formy ich zaspokajania oraz warunki i środki zaspokajania tych potrzeb. Decyzje konsumenta nie są natychmiastowe. Jest to na ogół złożony proces, który jest kształtowany przez splot czynników wewnętrznych (dotyczących konsumenta-decydenta) i czynników zewnętrznych (dotyczących otoczenia). W procesie decyzyjnym szczególna rola przypada informacji, która stanowi podstawę ostatecznej decyzji. Z punktu widzenia działań marketingowych najważniejszy jest proces podejmowania decyzji przez nabywcę (? proces zakupu)

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 1 minuta