profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca84%

Przedstaw motywy cierpienia i śmierci w literaturze wojny i okupacji.

Okres wojny i okupacji w literaturze Polskiej rozpoczyna się dniem wybuchu II wojny światowej 1 września 1939r, kończy się zaś wyzwoleniem ziem polskich spod okupacji hitlerowskiej, czyli w 1945 roku. Według Janusza Sławińskiego literatura ta dzieli się na...

poleca86%

Dydaktyka

I ETYMOLOGIA TERMINU DYDAKTYKA - Greckie didaktikós ? ?pouczający? i didasko ? ?uczę? - Termin zastosowany po raz pierwszy w Niemczech w 1613r. Krzysztof Helwig i Joachim Jung opisali działalność językoznawcy niemieckiego Wolfganga Ratkego w pozycji pt. ?Krótkie...

poleca85%

Psychologia kliniczna

PSYCHOLOGIA KLINICZNA I. WPROWADZENIE 1. Psychologia kliniczna (kline ? łoże, klinike ? sztuka leczenia chorych obłożnie, klinikos- lekarz opiekujący się obłożnie chorymi) - zajmuje się zaburzeniami psychicznymi, zaburzeniami z zachowaniu, przyczynami tych zaburzeń...

poleca85%

Psychologia rozwojowa, ogólna i osobowości

PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA, OGÓLNA I OSOBOWOŚCI Psychologia rozwojowa- (biegu życia), jest to jedna z najszerszych subdyscyplin psychologii koncentrująca się na zmianach i zdolnościach pojawiających się w miarę rozwoju. Psychologowie są zainteresowani, na czym polegają te...

poleca85%

Pedagogika specjalna

WPROWADZENIE 1. Rys historyczny pedagogiki specjalnej: a) okres do połowy XIX w., rozpoczyna się działalność pedagogiczna na rzecz osób niepełnosprawnych b) okres od połowy XIX w., rozwój teorii ogólnej pedagogiki specjalnej. - 1861r. ? powstaje pedagogika...

poleca86%

Pedagogika ogólna

PEDAGOGIKA OGÓLNA 1.WPROWADZENIE 1. Edukacja (łac. ex duco ? wyprowadzam) ? jest to ogól celowych i niecelowych oddziaływań, których autorem są placówki (instytucjonalne) i osoby indywidualne, które formułują zdolności życiowe (fizyczne, emocjonalne, intelektualne i...

poleca85%

Biomedyczne podstawy rozwoju

BIOMEDYCZNE PODTAWY ROZWOJU 1. Rozwój ontogenetyczny człowiek zależy od: - czynników endogennych genetycznych (determinatorów), które warunkują rozwój. - czynników endogennych paragenetycznych (stymulatorów), które wzmacniają rozwój. - czynników egzogennych...