profil

Biznes plan

poleca 85% 227 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

BIZNES PLAN

1. Rodzaj działalności gospodarczej:
 biznes plan zawiera projekt otwarcia baru o nazwie „Ma-Kol-And” . Będzie to miejsce, gdzie będzie mogła spotykać się młodzież, dlatego oferta skierowana jest głównie do nich.

 lokal będzie otwarty przez 7 dni w tygodniu:
o od poniedziałku do czwartku – 1200 - 2200
o od piątku do niedzieli – 1200 - 2400
 znak firmy:


(tutaj znajduje się znak firmy)


2. Forma działalności gospodarczej:
 przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie spółki partnerskiej
o Genowefa Kowalska – technolog żywienia
o Piotr Nowak – ekonomista
o Zenon Kwiatkowski – gastronom

3. Planowany czas rozpoczęcia działalności:
 1 maja 2007 r. (rozpoczęcie sezonu letniego)

4. Środki finansowe:
 KAPITAŁ WŁASNY: działalność rozpoczniemy z własnym kapitałem uzyskanym z oszczędności w wysokości 70 tys. zł., który pomoże nam na pokrycie kosztów na początku działalności.
 KAPITAŁ OBCY: bezprocentowa pożyczka u rodziny – 15 tys. zł.

KOSZTY:
o zakup niezbędnego wyposażenia:

ZAKUP NIEZBĘDNEGO WYPOSAŻENIA
KUCHNIA POMIESZCZENIE PRZEZNACZONE DLA KLIENTÓW
ZŁ. ZŁ.
lodówka 2000 7 stołów 2800
chłodziarka do napojów 1000 28 krzeseł 2500
kuchenka mikrofalowa 900 kasa fiskalna 1500
chłodziarko-zamrażalka 1500 dekoracje (kwiaty, obrazy, serwetki, obrusy, świece itp.) 1000
piekarnik 1100 oświetlenie (lampy, żyrandole) 2500
zmywarka 1000 stół bilardowy 2000
meble kuchenne 3500 2 automaty do gry 3000
zlew 300 SUMA 15300
kosz 100
garnki, sztućce, naczynia, szklanki, pucharki itp. 3000
inne (np. słomki) 500
oświetlenie (żyrandole) 2000
SUMA 16900
o zakup towaru

NAPOJE ZŁ. INNE ZŁ.
Coca-cola, Fanta, Sprite, 7up, Mirinda. 125 surówki 100
kawa 50 wyroby mięsne 290
herbata 30 pieczywo 50
woda niegazowana 15 nabiał 70
woda gazowana 15 owoce 240
soki 200 warzywa 150
gorąca czekolada 50 sosy 30
SUMA 485 SUMA 930

o wynajem lokalu – 150 m2 – miesięczny koszt 2000 zł.
o remont lokalu, czyli farby, pędzle, fachowcy itp. – 4000 zł.
o czynności formalno-prawne – 2000 zł.
o opłaty za energie, gaz, wywóz śmieci, wodę – 1500 zł.
o reklama, marketing – 4000 zł.

 RAZEM: - 47 115 zł.

5. Lokalizacja:
 ul. …………… Umiejscowienie to wybrane zostało z tego powodu, że w niedługim czasie w tym rejonie ma zostać zrealizowany projekt sieci sklepów i domów. Z tego względu w tym miejscu przewidywane jest duże skupisko turystów.

6. Struktura firmy:
 dyrektor
 kierownik gastronomii
 menager
 pracownicy

7. Pracownicy:
o dyrektor – Zenon Kwiatkowski (3000 zł.*),
o kierownik – Genowefa Kowalska (2400 zł.*),
o menager – Piotr Nowak (2000 zł.*),
o należy zatrudnić:
- barman (2 osoby) – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą, dodatkowo znajomość języka niemieckiego, muszą to być osoby komunikatywne (1000 zł.*),
- szef kuchni – ukończona szkoła gastronomiczna z maturą (co najmniej 3 lata), musi być osobą kompetentną (1 500 zł.*),
- kucharz (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej z maturą, staż pracy (co najmniej 2 lata) (1100 zł.*),
- pomoc kuchenna (2 osoby) – ukończenie szkoły gastronomicznej (900 zł.*),
- dostawca – prawo jazdy, musi być osobą komunikatywną (1100 zł.*),
- sprzątaczka (850 zł.*).

*brutto


8. Metody zarządzania firmą
 wprowadzenie nowoczesnych metod i technologii,
 zachowanie zasad podziału, koncentracji, harmonii i ciągłości pracy,
 zapewnianie pracownikom szkoleń oraz doskonalenie ich kwalifikacji,
 podpisanie przez pracowników zgody na obowiązujące ich przepisy,
 sprawiedliwe wynagrodzenie dla pracowników jak i pracodawców,
 linie władzy w organizacji przebiegają od naczelnego kierownictwa do najniższego szczebla w instytucji,
 kierownicy odnoszą się do podwładnych w sposób przychylny i sprawiedliwy,
 podwładni powinni mieć swobodę w tworzeniu i realizacji swoich planów.

10. Obszar działania:
 w obrębie miasta. W przyszłości, przy rozwoju przedsiębiorstwa, można myśleć nad rozszerzeniem obszaru działania.

11. Metody działania konkurencji:
 monitorowanie cen produktów u konkurencji,
 zmniejszanie cen w stosunku do cen konkurencji

12. Rodzaj i struktura sprzedaży
 napoje bezalkoholowe

SOKI NAPOJE KOKTAJLE GORĄCE NAPOJE pomarańczowy Coca-cola Miodowy raj kawa jabłkowy Fanta Owocowy ogród herbata wieloowocowy 7-up Kolorowe niebo czekolada malinowy Pepsi Waniliowe szaleństwo pomidorowy Ice tea Wystrzałowa mieszanka egzotyczny Oranżada Cytrusowe słońce Sama słodycz Pyszne orzeźwienie
 dania gorące

PIZZA FAST FOOD’Y SAŁATKI Roma hamburger po grecku Margerita hamburger wegetariański z kapustą pekińską
Serowa hamburger z serem z czerwoną kapustą Bekonik hamburger z plackiem z oliwkami
Salami hot – dog zestaw surówek Oliwka kebab owocowa zapiekanka

 desery

LODY CIASTA GOFRY pucharek mały orzechowe z bitą śmietaną pucharek duży z dodatkami owocowe z cukrem pudrem deser Fantazja sernik z owocami lody Meksykańskie karpatka z polewą bita śmietana z owocami murzynek z orzechami

13. Reklama i marketing:
 roznoszenie ulotek
 reklama w gazecie
 reklama w telewizji regionalnej
 rozwieszanie plakatów

14. Określenie wyniku finansowego przedsięwzięcia:
 1 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg w 1 miesiącu wyniesie ok.. 22 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) wyniesie 16 850 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zysk będzie wynosił ok. 1 600 zł.

WNIOSKI:
- w 1 miesiącu bar nie przyniesie dużej ilości zysków, gdyż działalność dopiero rozwija się.

 6 miesiąc:
- przypuszczamy, że utarg po 6 miesiącach wyniesie 140 tys. zł.,
- pensja pracowników (łącznie) będzie wynosiła 101 100 zł.,
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 18 tys. zł.

WNIOSKI:
- mamy nadzieję, że po pewnym okresie czasu zwiększymy, dlatego nasze zyski wzrosną.

 1 rok:
- przypuszczamy, że utarg po 1 roku wyniesie ok. 300 tys. zł.,
- pensja pracowników (z uwzględnieniem podwyżek) będzie wynosiła ok. 210 tys. zł.
- po uwzględnieniu kosztów zyski będą wynosić ok. 48 tys. zł., jednak zakup nowoczesnych technologii (ok. 8 000 zł.) sprowadzi tą sumę do kwoty ok.. 40 tys. zł.

WNIOSKI:
- przypuszczamy, że dzięki naszym staraniom pozyskamy stałych konsumentów i zainteresowanie wśród turystów odwiedzających nasze miasto.

15. Bariery:
 problemem może być uzyskanie satysfakcjonującej liczby klientów, jednak uważamy, że z naszej oferty skorzysta duża liczba młodych osób, do których ta oferta jest skierowana,
 nie obawiamy się zbytnio konkurencji, gdyż w ……………. nie ma dużej liczby przedsiębiorstw o podobnym kierunku działalności.

P>S: Praca 1 klasa liceum - dostałam 6 :)

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 5 minut