profil

Silnik odrzutowy.

drukuj
satysfakcja 74 % 64 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Komentarze

Silnik odrzutowy- silnik, w którym siła napędowa powstaje dzięki reakcji wytwarzanej przez wypływający z dyszy czynnik roboczy (gorące spaliny, strumień jonów, plazmy itp.). Silniki odrzutowe dzielą się na przelotowe (przepływowe) i rakietowe. Zależnie od sposobu sprężania powietrza, do którego wprowadza się paliwo, silniki przelotowe dzielą się na:
Strumieniowe, turboodrzutowe i pulsacyjne. Rozpowszechniły się głównie Silniki odrzutowe spalinowe, w których energie spalania zamienia się w energie kinetyczną gazów wylotowych; podstawowe zespoły silnika odrzutowego spalinowego to komora spalania i dysza wylotowa. Silniki odrzutowe spalinowe mogą być zarówno przelotowe (tlen do spalania paliwa pobierany jest z atmosfery), jaki i rakietowe- zdolne do pracy w próżni kosmicznej.

Krótka historia:
WHITTLE FRANK (1907-96), brytyjski konstruktor lotniczy i pilot doświadczalny
· W 1930 roku opatentował silnik turboodrzutowy,
· W 1937 roku zbudował prototyp,
· W 1939 roku przeprowadził pierwszą próbę.
Pierwszy samolot, w którym zastosowano silnik turboodrzutowy to niemiecki Heinkel He -178 zbudowany
w 1939 roku.
Działanie:·Oto schemat budowy silnika odrzutowego (turboodrzutowy, dwuprzepływowy):

1. Wlot powietrza
2. Sprężarka niskiego ciśnienia (wentylator),
3. Sprężarka wysokiego ciśnienia,
4. Komora spalania,
5. Wtryskiwacz paliwa,
6. Turbina sprężarki wysokiego ciśnienia,
7. Turbina sprężarki niskiego ciśnienia,
8. Dysza wylotowa.


Załączniki:
Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (2) Brak komentarzy
7.3.2010 (19:19)

Stek bzdur.

Pierwszy silnik odrzutowy powstal jak Frank mial 3 lata.

20.4.2008 (17:44)

Beznadzieja...;/