profil

Budowanie relacji z klientem

poleca 85% 157 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Zanim otworzymy swój zakład kosmetyczny, powinniśmy zorientować się gdzie mógłby być najlepszy punkt w którym miałby się znajdować. Jeśli wybierzemy już odpowiednie miejsce bardzo ważne jest rozreklamowanie naszego gabinetu kosmetycznego. Na początek może być to roznoszenie ulotek, wizytówek oraz rozwieszenie plakatów, możemy na nich umieścić wykonywane przez nas zabiegi pielęgnacyjne jak również zaoferować promocje, karty rabatowe dla pierwszych klientów na zawsze.

Coraz większa liczba osób zaczyna odwiedzać salony kosmetyczne nie tylko ze względów upiększających, ale również relaksacyjnych. Gabinet kosmetyczny należy traktować jak typowy gabinet zabiegowy. Należy pamiętać, że tylko starannie dobrane artykuły jednorazowe i konsekwentnie realizowany program higieny zagwarantuje nam bezpieczne wykonywanie usług, pozwoli nam to eliminować ryzyko zakażenia różnymi chorobami, zarówno klientce poddawanej zabiegowi jak i kosmetyczce. W każdym salonie w widocznym miejscu powinny wisieć przepisy BHP.

„Jak powinno wyglądać urządzenie gabinetu kosmetycznego:

1. jedna lub kilka kabin kosmetycznych;
• jeden fotel zabiegowy, który powinien być wygodny, wyprofilowany(dostosowany do budowy anatomicznej ciała człowieka), a także ruchomy w pionie(regulacja wysokości fotela w zależności od wzrostu kosmetyczki) i poziomie(regulowane oparcie boczne)
• wygodny obrotowy taboret dla osoby wykonującej zabieg;
• szafka na kosmetyki;
• szafka na czystą bieliznę zabiegową;
• stolik podręczny w zasięgu ręki kosmetyczki, potrzebny jest do ustawiania różnych buteleczek czy słoiczków, które zawsze powinny być zamknięte czy zakręcone. Na naszym stoliczku zawsze powinien panować porządek, obok preparatów znajdujących się na stoliku powinny się znajdować także środki opatrunkowe i dezynfekujące;
• stolik z pełną aparaturą, która jest niezbędna do wykonywania zabiegów(aparat do galwanizacji, aparat do jontoforezy, aparat do ultradźwięków, aparat do darsonwalizacji oraz aparat do dokładnej analizy skóry;
• lampę sollux;
• aparat do nawilżania twarzy;
• lampę bezcieniową ze szkłem powiększającym;
• wannę dezynfekcyjną Sekusept;
• apteczkę pierwszej pomocy;
• sterylizator do narzędzi i bielizny zabiegowej;
• umywalkę z bieżącą, ciepłą i zimną wodą;
• zasobnik z ręcznikami jednorazowego użytku;
• dozownik z mydłem płynnym;
• środki dezynfekujące
2. kabiny w której znajduje się łóżko opalające;
3. osobnego pomieszczenia na pedicure i manicure;
4. kabinę do masażu ciała;
5. kabiny natryskowe;
6. gabinetu fryzjerskiego;
7. poczekalni dla klientów;
8. pokoju socjalnego dla pracowników”.

Wchodząc do salonu chcemy powierzyć swoje ciało osobie, której możemy zaufać, wiec niezwykle ważna jest higiena osobista kosmetyczki. Powinna ona zawsze „świecić przykładem”. Estetyczny wygląd jest bardzo ważny, musi być zadbana. Włosy powinny być zawsze czyste, umyte i spięte (tak aby podczas wykonywania zabiegu nie opadały na twarz pacjentki). Zadbane i krótkie paznokcie (po to aby przez przypadek nie zadrapać klientki) pomalowane na bezbarwny lub transparentny kolor. Ważna jest również higiena jamy ustnej. Wykonując zabiegi pochylamy się nad pacjentka i rozmawiamy z nią, nie możemy pozwolić aby z naszych ust wydobywał się nieprzyjemny zapach. Wskazane jest również aby kosmetyczka w swoim zakładzie posiadała przybory do mycia oraz płukania jamy ustnej. Osoba wykonująca zabiegi powinna dbać o higienę, estetyczny wygląd i wzbudzać zaufanie.

Następnym ważnym elementem jest to aby klientka czuła się zawsze wyjątkowo, żeby przychodząc do naszego salonu mogła przez ten czas zapomnieć o życiu w ciągłym biegu o problemach . Możemy zatem zaproponować jej na początek kawę lub herbatę. Krótka rozmowa przed zabiegami rozluźni atmosferę i pacjentka bardziej nam zaufa. Ważnym elementem w naszym gabinecie jest muzyka, powinna być ona bardzo spokojna, wyciszająca i relaksacyjna.

Wykonując zabiegi w gabinecie kosmetycznym niezbędne jest przede wszystkim doświadczenie. Powinniśmy znać doskonale wszystkie produkty i wszystkie aparaty potrzebne do wykonywania zabiegów. Klientka odwiedzając nasz zakład nie tylko przychodzi po to aby upiększyć swoje ciało, przede wszystkim chce się zrelaksować i my musimy sprawić, że będzie czuła się bezpiecznie w naszych rękach. Czasami zdarza się również tak, że klientka przychodzi do salonu po przysłowiowe „ wygadanie się” kosmetyczce. Niezwykle ważny jest wystrój wnętrza naszego salonu, ale najważniejsze jest nawiązanie kontaktu z klientką, umiejętne słuchanie jej oraz dostosowanie się do jej potrzeb. Udzielajmy pacjentce wskazówek jak ma dbać o swoje ciało w domu, jakich kosmetyków powinna używać a z jakich zrezygnować. Te wszystkie czynniki wpływają na relacje miedzy kosmetyczką a klientką. Jeżeli będzie zadowolona z naszych usług bądźmy pewni, że nie raz do nas wróci.

Bibliografia: oparte na książce Joanny Dylewskiej- Grzelakowskiej „Kosmetyka stosowana” od 8 do 25 str.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 4 minuty

Typ pracy