profil

Klub "Chori chori"

poleca 85% 188 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. Streszczenie projektu przedsięwzięcia

Celem naszej działalności jest ożywienie rozrywki w Kępnie, która nie szczyci się zbyt wysoką oceną. Mieszkańcy tego miasta i okolic nie mają możliwości do zabawy kulturalnej a jednocześnie przyjemnej i niedrogiej. Obecne placówki nie zapewniają wystarczająco dużo miejsca większym grupom, które liczą na wspólne i przyjemne spędzenie wieczoru. Nie ma w nich również szansy na posłuchanie dobrej muzyki lub taniec. Nasze przedsiębiorstwo chce spełnić oczekiwania mieszkańców Kępna i okolic w tej dziedzinie w każdym wieku. Dlatego chcemy założyć klub, w którym ludzie będą mogli się bawić w rozmaity sposób.

Klub nosiłby nazwę ?Chori Chori? ? byłby to klub o tematyce związanej Hollywood i Indiami. Jego otwarcie planujemy na maj 2009, w momencie rozpoczęcia sezonu letniego. W dniu otwarcia zorganizujemy imprezę kulturalną, która zachęciłaby mieszkańców do odwiedzania nowego klubu. W tym dniu potrawy oraz napoje kuchni hinduskiej byłyby wyłożone na stole szwedzkim bez płacenia. Zaproszona byłaby znajoma Hinduska, która zaprezentowałaby tradycyjny taniec, kulturę i obyczaje Indii oraz profesora indologii z Uniwersytetu Wrocławskiego, który zorganizowałby, dla chętnych, naukę sanskrytu. Dla najmłodszych zaaranżowalibyśmy bal maskowy z postaciami z mitologii hinduskiej.

Naszą mocną stroną jest to, że w okolicy nie ma żadnego klubu, który mógłby stanowić dla nas konkurencję. Nie ma miejsca, gdzie mogłoby przebywać wiele osób bez poczucia ciasnoty. Klub byłby miejscem wyjątkowym. Ludzie są ciekawi świata, dlatego odwiedzaliby nas, by znaleźć się w miejscu zupełnie innym, niż zawsze. Młodzież w tym miejscu nie byłaby skazana na bezmyślne picie piwa, lecz jednocześnie zdobywałaby informacje o innych kulturach.

Korzyścią dla nas, na pewno byłaby satysfakcja z poczynionej inwestycji, która trochę odmieniłaby wizerunek Kępna. Jednocześnie myślimy o zwróceniu się kosztów i sporych zarobkach. Ponieważ w okolicy nie ma podobnego miejsca, liczymy do duży przychód i obroty.

Koszty inwestycji są spore. Kupno lokalu wraz z parkingiem to około 350 tys. złotych. Aranżacja wnętrza o wielkości 345m 2 i jego wyposażenie to kwestia ok. 150 tys. złotych. Ponieważ budynek jest nowy, nie wymaga remontu. Podział lokalu wyglądałby następująco :

- zaplecze i pomieszczenia gospodarcze : 40m2
- kuchnia : 20m2
- bar: 40m2
- loże i stoliki : 100m2
- parkiet : 80m2
- szatnia :10m2
- pomieszczenia sanitarne : 20m2
- kącik kulturowy : 35m2

Założenie firmy wiąże się ze składaniem różnorakich wniosków. Aby została wydana decyzja niezbędne jest opłacenie wszystkich ustawowo zapisanych opłat. Na czynności formalno- prawnicze przekazane zostanie 2 000 zł. Wiąże się również z podpisywaniem określonych umów. Potrzebne są umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i bankowych. Na usługi przeznaczone zostaną środki finansowe w kwocie około 300zł.
Na zakup pierwszej partii towarów przeznaczymy ok. 15 tys złotych.

2. Profil i zakres działania firmy

Nasza działalność będzie 5-osobową spółką cywilną. Każdy ze wspólników wnosi kapitał w wysokości 100 tys. złotych. Każdy ze wspólników ma wpływ na podejmowanie decyzji, prowadzenie i reprezentowanie spółki. Wspólnicy odpowiadają solidarnie całym swoim majątkiem za zobowiązania spółki.

LOKALIZACJA:

Klub znajdowałby się na ul. Grobla 3 , w nowo wybudowanym budynku . Jest on usytuowany w centrum, ale nie w najbliższym sąsiedztwie domów mieszkalnych, więc nie będzie nikomu przeszkadzał. Łatwo do niego dotrzeć, a przed klubem będzie parking bezpłatny, strzeżony.

TERYTORIALNY ZASIĘG DZIAŁANIA

Zasięgiem naszego klubu byłoby Kępno wraz z okolicami. Możliwe jest, że gdy klub rozwinie się i zyska popularność będzie odwiedzany przez mieszkańców innych okolicznych miast.

3. Profil świadczonych usług

Usługi naszej firmy są tak zróżnicowane by odpowiadały wszystkim naszym klientom. W naszej ofercie mamy zarówno atrakcje dla młodzieży jak i dla całych rodzin. Każdy znajdzie coś dla siebie. Nasze usługi chcemy proponować w takiej postaci by klient był z nich jak najbardziej zadowolony. Zapewniamy to poprzez wysoko wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, oraz formę rozrywek. W ciągu ostatnich lat na polskim rynku wzrasta zapotrzebowanie na jakiekolwiek formy rozrywki ,a kluby takie jak nasz są czymś nowym w naszym kraju.

Usługi gastronomiczne:
Klienci będą mogli spróbować smaków z Indii dzięki kucharzowi wyspecjalizowanemu w kuchni indyjskiej. W karcie dań znajda się takie specjały jak aloo kaju chat, aalu ćhole, tandoori, jagnięcina rogan jose, dahi murgh, dosy i inne. Będzie można zjeść przekąski, dania główne, zupy i desery. Napoje (bezalkoholowe i alkoholowe) również będą nawiązywały do tradycji Wschodu ? lassi, masala chai, egzotyczne soki owocowe, drinki. To wszystko w atrakcyjnej cenie.

Usługi rekreacyjne :
Klienci będą mogli skorzystać z kursów tańca prosto z Bollywood, prowadzonego przez prawdziwe indyjskie tancerki i tancerzy. Swoich sił będę mogli spróbować w konkursach karaoke oraz wiedzy o Indiach. Prowadzone będą zajęcia dla dzieci o kulturze Wschodu. Popołudniami czynna będzie wypożyczalnia filmów z Bollywood oraz czytelnia. W kąciku kulturowym prowadzone także będą ćwiczenia z medytacji. Wieczorami będą odbywać się zabawy i pokazy taneczne.

W związku z szeroką gamą świadczonych usług lokal będzie otwarty :

- od poniedziałku do czwartku : od 11 do 23
- w piątki : od 11 do 02
- w soboty: od 11 do 02
- w niedziele : od 11 do 20

Usługi prowadzone będą w następujący sposób:
- kursy tańca : poniedziałek, środa i piątek ? godzina 16:00 ? 18:00
- konkursy karaoke i quizy : codziennie ? od godziny 19:00
- medytacje : sobota ? godzina 15:00
- zajęcia dla dzieci : od poniedziałku do soboty ? godzina 11:00 ? 13:00
- wypożyczalnia, czytelnia : w godzinach otwarcia
- bar, parkiet : codziennie od 13:00 do zamknięcia

Klienci będę mogli również wynająć klubu na imprezy okolicznościowe, takie jak urodziny, wesela, imieniny i tym podobne. Prawdobodobnie będą również organizowane wieczorki dla okreslonych grup wiekowych.

DOSTAWCY:

Zaopatrzeniowcy zostali wybrani, dlatego że posiadają szeroki wybór towaru, ceny przez nich proponowane są stosunkowo niskie, a większość z nich stosuje rabaty przy zakupach większej partii towaru. Istotnym czynnikiem, który wpłynął na taki wybór jest bardzo wysoka jakość proponowanych przez nich pozycji, a także to, że są one na bieżąco aktualizowane i uzupełniane.

PRACOWNICY

Będziemy zatrudniać następujących pracowników:

a) głównego kucharza i 2 pomocników
b) 2 barmanów
c) 5 kelnerek
d) 3 sprzątaczki
e) 2 nauczycielki tańca i medytacji
f) 1 nauczycielkę dla dzieci
g) 2 DJ-ów
h) 2 pracownice do wypożyczalni i czytelni

Nasza kadra musi być wyspecjalizowanymi absolwentami szkół wyższych, średnich lub zawodowych i ludżmi o dużym potencjale. Muszą mieć dobre kwalifikacje i doświadczenie zawodowe. Wysoko cenimy odpowiedzialność, szczerość,otwartość i umiejętność ko-operacji. Pracownice będą musieli umieć łatwo nawiązywać kontakty z klientami i być taktowni. Będziemy brać pod uwagę znajomość języków obcych.
4. Opis rynku

LICZBA POTENCJALNYCH KLIENTÓW

Na tydzień:
a) kurs tańca ? 20 osób
b) medytacje ? 10 osób
c) zajęcia dla dzieci ? 15 osób
d) wypożyczalnia, czytelnia ? 20 osób
e) bar, sala taneczna ? 150 osób

CENY :

a) napoje alkoholowe ? od 4 zł do 12 zł
b) napoje bezalkoholowe ? od 4 do 10 zł
c) przekąski, desery, zupy ? od 5 zł do 20 zł
d) dania główne ? od 10 zł do 25 zł
e) kurs tańca ? za 1 zajęcia 7 zł, możliwość wykupienia karnetu : 20 zł za 4 zajęcia
f) medytacje ? za 1 ćwiczenia 5 zł, możliwość wykupienia karnetu : 15 zł za 4 zajęcia
g) wypożyczalnia wideo ? za 1 płytę 5 zł
h) zajęcia dla dzieci ? 5 zł, możliwość wykupienia karnetu : 15 zł za 4 zajęcia

W związku z rosnącymi cenami żywności, ceny dań mogą ulec zmianie.

UDZIAŁ W RYNKU PRZEDSIĘBIORSTWA

Na kępińskim rynku istnieje kilka szkół tańca oraz barów/pizzeri, jednak żadne przedsiębiorstwo nie oferuje tylu usług na raz. Pizzeri, barów, restauracji, kawiarni jest w Kępnie 11. Szkół tańca - 3. Dyskoteki nie ma żadnej. Dlatego szacujemy, że udział naszej gastronomii w rynku będzie wynosił ok. 20-30%, szkoły tańca ok. 30%, natomiast dyskoteki - ok. 70%.


TENDENCJE POPYTU NA USŁUGI

Popyt prawdopodobnie będzie się zwiększał miesięcznie o 10-15% z powodu działań marketingowych zakrojonych na szeroką skalę lokalną. Liczymy również na pozytywną opinię społeczeństwa, które będzie najlepszą reklamą.

KONKURENCJA

W okolicy nie mamy konkurenta, który mógłby zagrażać naszej działalności. Działające w Kępnie bary i restauracje nie mają tak szerokiej gamy usług, jednak są miejscami obleganymi z powodu braku ciekawszych lokali. Można w nich zjeść i napić się, ale nie oferują one nic poza tym. Część z nich nie cieszy się dobra reputacją, więc nie będą mogłby zaszkodzić naszemu klubowi. Pozostaje tylko kilka porządnych lokali, które są dla nas konkurencją.
Istnieją 3 profesjonalne szkoły tańca i to one są dla nas konkurencją. Mimo tego, żadna z nich nie uczy tańca wschodniego więc będziemy mieć takie kursy jako jedyni w okolicy.

5. Strategia marketingowa

OFERTA PRODUKTÓW I ICH CECHY WYRÓŻNIAJĄCE

W naszej ofercie mamy jedyne w okolicy potrawy kuchni wschodniej oraz różnorodne zajęcia związane z kulturą Indii. Klienci będą mieć do wyboru najsmaczniejsze i najciekawsze dania przygotowywane przez wykwalifikowanego kucharza pochodzącego z Indii. Ciekawą formę zajęć zapewnią goście zapraszani do naszego klubu - tancerze, DJ-e, Hindusi czy badacze tego wspaniałego kraju. W okolicy brak obiektów pelniących tak różną rolę, dlatego nasz klub będzie ewenementem w skali lokalnej.

STRATEGIA MARKI

Logo w załączniku.

Nasza marka ma być kojarzona z kulturą wschodu i jej bogatym zalpeczem gastronomicznym. Jest skierowana do ludzi w każdym wieku, bez względu na majątek czy wykształcenie. Nie ma być marką elitarną, na która mogą sobie pozwolić tylko nieliczni. Ma na celu promowanie kultury indyjskiej i szeroko pojmowanej kultury Wschodu w małych miastach. Współpracując z ambasadą Indii w Polsce, mamy dostęp do wielu materiałów, które pomogą nam w osiągnięciu celu.

Slogan reklamowy : POCZUJ INDIE

POLITYKA CENOWA

Naszą polityką nie jest osiągnięcie jak największych zysków, więc ceny naszych usług będa przystępne. Musimy zciągnąć jak największą liczbę klientów, wypracować dobra opinię wśród społeczeństwa. Dopiero po jakimś czasie będziemy mogli pomyśleć o zwiększeniu cen. Możliwym jest, że rosnące ceny produktów zmuszą firmę do podwyższenia cen, lecz będzie to związane z utrzymaniem się na rynku i niezadłużenia się.
Skutkiem naszej polityki będzie zdobycie zaufania klientów i dobrej reputacji.
Zyski naszego przedsiębiorstwa na początku działaności raczej nie będą duże, ponieważ jest to coś nowego na obecnym rynku i ludzie będa musieli się przekonać do tego typu klubów. Jednak z czasem zyski będą rosły wraz ze zwiększoną liczbą klientów.

STRATEGIA PROMOCJI

Naszą strategią na pewno nie będzie bombardowanie potencjalnego klienta ogromną ilością reklam, ponieważ to spowoduje tylko jego zniechęcienie. Planujemy zmieść ogłoszenia o otwarcie nowego klubu tydzień przed planowyną inauguracją naszego sezonu na łamach lokalnych gazet, z wykorzystaniem naszego sloganu, tj. "Tygodnika Kępińskiego", "Tygodnika Powiatowego", "Pulsu Tygodnia". Naszą reklamę będzie można zobaczyć w lokalnej telewizji TeleSud, w której postaramy się w ciekawy sposób przedstawić zalety naszego klubu. Nie będziemy rozsyłać ulotek do mieszkań.
Po otwarciu, w klubie będzie moża dostać wizytówki oraz kartę dań na wyłączność. Od czasu do czasu będziemy organizować promocje na dane usługi, np. dla klientów, którzy odwiedzili nasz lokal 10 razy - napoje alkoholowe 50% taniej przez 2 tygodnie i ulgi dla mlodzieży, studentów oraz osób starszych.
Gdy uda nam się zorganizować specjalną zabawę z udziałem interesujących gości również rozreklamujemy to wydarzenie.
Będziemy starali się dotrzeć do naszych potencjalnych klientów w sposób przyjazny i nie nachalny.

6. Plan finansowy

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 11 minut