profil

Reklama, konsument

poleca 85% 126 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1.Reklama(z łac.re krzyczeć do kogoś) informacja połączona z komunikatem perswazyjnym zazwyczaj ma na celu skłonienie kogoś do zakupu bądź skorzystania z usług, popierania określonych idei.
Korzyści wynikające z reklamy:
-dostarcza inf. o cenach, produktach
-wzmaga konkurencje
-stymuluje globalny popyt na dobra i usługi
- często przyczynia się do spadku cen
2.AIDA anglojęzyczny termin używany w marketingu na określenie zestawu kolejnych reakcji klienta wobec produktu. Litery składające się na ten akronim oznaczają:
A attention zwrócenie uwagi na produkt
I interest zainteresowanie własnościami produktu
D desie pożadanie, chęć zakupu
A action zakup
S satisfaction

3.Techniki reklamy:
- chwytliwe nazwy np. nie dla idiotów
-piosenki, slogany
- instynkt stada
- znana twarz, poświadczenie
- plansza, dane statystyczne
- produkt kojarzy się z przyjemnością
4. Kampania reklamowa, plan:
-wybór środka reklamy
-wybór nośnika reklamy
-ustalenie zasięgu reklamy
-obliczenie kosztów pokrycia
5. Konsument to osoba, która nabywa na własny użytek dobra i usługi. Konsumenci to my. Konsument jest krolem.
6. Ochrona konsumencka, dlaczego?
-nie każdy konsument zna swoje prawa
-żeby producenci na nas nie zerowali
-utrudniony dostęp do rzetelnej wiedzy
-ograniczenie w dostępie do wymiaru sprawiedliwości
- zakup produktu pod wpływem emocji
7. Rękojmia – to odpowiedzialność sprzedającego wobec kupującego, istniejąca z mocy prawa. Sprzedawca nie może uwolnić się od odpowiedzialności, za wadę rzeczy w ciągu 2 lat. Zasadą prawa cywilnego jest, ze kazda szkoda komuś wyrządzona powinna być naprawiona tylko wtedy gdy prawo czyni kogoś za szkodę odpowiedzialnym
8. Gwarancja pisemne oświadczenie producenta lub sprzedawcy zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie potwierdzające jakość usługi lub produktu
9. Obowiązki sprzedawcy:
-udzielanie jasnych, zrozumiałych informacji dotyczących produktu
-wydanie towaru w stanie kompletnym
-zapewnienie w miejscu sprzedaży odpowiednich warunków techniczno-organizacynjych, sprawdzenie jakości
10. rady dla konsumenta:
-zawsze zadaj paragonu i gwarancji
-sprzedawca ma obowiązek należycie zapakować towar
-patrz na datę ważności
-kupuj raczej w sklepach a nie na bazarach
- nie kupuj produktu jeśli inf. są napisane w nieznanym ci języku
11. Budżet domowy –zestawienie dochodów i wydatków,najcześciej w skali miesiąca. W tym zestawieniu suma dochodów musi się równać sumie wydatków
Budżet domowy pomaga nam w zarządzaniu finansami domowymi.
12.Bilans jest fotografia finansową firmy na dany dzień, najcz. 31.12 danego roku. Bilans sklada się z lewej i prawej strony. Lewa(aktywa)- majątek, aktywa trwała( budynki, transport,licencje)
Prawa(pasywa) źródła finansowe , kapitał własny, kapitał obcy

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty