profil

Biznes plan WSG Bydgoszcz

poleca 85% 157 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
STUDIUM PRZYPADKÓW

BIZNES PLAN FIRMY TURYSTYCZNEJ
Schemat podstawowy / wyjściowy

I. Cel firmy – działania firmy
II. Firma – jej profil (usługi, produkcja)
III. Profil firmy
IV. Oferty, usługi, produkcja – specjalność, wyróżnik – główne produkty, usługi
V. Klient / użytkownik / konsument - korzyści
VI. Rynek - charakterystyka
VII. Marketing – cele, zadania, kierunki
VIII. Reklama – plan działania
IX. Sprzedaż – założenia, prognozy
X. Plan finansowy - cele, zadania
XI. Potrzeby finansowe (materialne, kadrowe, intelektualne,….) – plan

BIZNES PLAN Firmy turystycznej

A→Ω” Poland/ Kujawsko-pomorskie
I. CEL - działania firmy
(jednym zdaniem)
1. Charakterystyka działalności:
Scharakteryzuj istotę działalności w najbliższym roku. Podaj konkretne dane: zatrudnienie, obszar działania i przedmiot produkcji.




2. Cel działania:
Podaj istotę celu perspektywicznego – jak firma ma być postrzegana przez pracowników, klientów i partnerów.



3. Zadania długoterminowe:
Opisz, co zamierzasz zrobić, żeby stworzyć firmę scharakteryzowaną w punktach 1 i 2.



4. Bieżące priorytety:
Podaj, na czym polega wstępna działalność firmy – kroki prowadzące do osiągnięcia założonego celu długoterminowego.



FIRMA - jej profil i produkcja

1. Branża przemysłu
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
2. Obszar działania
- lokalny____________________________________________________________
- regionalny_________________________________________________________
- krajowy ___________________________________________________________
- międzynarodowy____________________________________________________

3. Wiodące firmy w branży (i dlaczego)_____________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

4. Miejsce firmy w branży
- jak jest widziana przez klientów_________________________________________
____________________________________________________________________
- jak jest widziana przez konkurencję ______________________________________
_____________________________________________________________________

5. Cechy konkurencyjności firmy
- słabe strony__________________________________________________________
_____________________________________________________________________
- mocne strony________________________________________________________
____________________________________________________________________

6. Ocena sytuacji w najbliższym roku
- w gospodarce________________________________________________________
____________________________________________________________________
- w branży____________________________________________________________
____________________________________________________________________

PROFIL firmy
1. Nazwa: _________________________________________________________
2. Adres: __________________________________________________________
3. Telefon:_________________________________________________________
Fax: ____________________________________________________________
E-mail
4. Zarządzający / Kierownik/ Prezes(nazwa) ____________________________
kontakt z osobą:__________________________________________________
5. Bank: __________________________________________________________
adres: __________________________________________________________
kontakt z osobą prowadzącą finanse:
numer konta: ____________________________________________________
6. Podstawowe kierunki działania:
_________________________________________________________________
________________________________________________________________
7. Główne zasoby firmy:
__________________________________________________________________
8. Główne zobowiązania firmy (kredyty)
_____________________________________________________________--
9. Główni klienci:
_1._______________________2._______________________3.__________________ _4._______________________5._______________________ 6._________________
10. Główni dostawcy:
1._______________________2._______________________3.__________________ _4._______________________5.____________________6.________________________________________________________________________________________
11. Krótka historia firmy:
____________________________________________________________________
__________________________________________________________________
12. Liczba zatrudnionych:
stali pracownicy ___________
sezonowi ________________
czasowi ___________________
- specjaliści:
a
b
c
13. Roczna sprzedaż w roku:

Rok: 200__ 200__ 200__
Sprzedaż
Wydatki
Zysk netto
14. Referencje kredytowe:
(historia pożyczek i spłat)

Nazwa Adres Telefon
1
2
3

15. Referencje handlowe:
(z kim handlujesz)

Nazwa Adres Telefon
1
2
3









PRODUKCJA/USŁUGI - jej profil

1. Oferujemy /produkujemy:

Nazwa Opis
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

2. Zaopatrzenie: źródło wielkość
Produkty gotowe:
Elementy:
Surowce:

3. Polityka cenowa polega na:

4. Ceny konkurencji są wyższe/niższe, ponieważ:

5. Jesteśmy konkurencyjni, ponieważ:

6. Jesteśmy niekonkurencyjni, ponieważ:

7. Jakość naszej produkcji oceniamy jako:

8. Jakość produkcji można poprawić przez:

9. Załoga ma doświadczenie, ponieważ:

10. Załoga może podnieść jakość produkcji przez:

11. Serwis jest istotny, ponieważ:



KLIENT KORZYŚCI

1. Korzystne cechy naszego produktu / usługi:



2. Nasz produkt / usługę reklamowaliśmy poprzez:


3. Reklama byłaby lepsza, gdyby:

4. Plan marketingu akcentuje następujące elementy:
- usługa/produkt
- cena
- wygląd/standard/opakowanie
- promocja
- dystrybucja
5. Przyszłe ulepszenia, korzyści produktu / usługi:

RYNEK - jego charakterystyka

1. Główni klienci

2. Źródło informacji o klientach

3. Główny konkurenci:

4. Rynek opanuje firma, która:

5. Większą konkurencyjność osiągniemy poprzez: (ceny, gwarancje, serwis, dystrybucja itp.)

6. Jesteśmy czujni na działania konkurencji: (nowe produkty, lepsza technologia, zmiany zachowania klienta)

7. Jesteśmy przygotowani do zmian na rynku poprzez:

8. Wpływ zmian na naszą firmę: ekonomiczno-prawnych/podatków/kursów walut

9. Naszym największym problemem rynkowym jest:

10. Naszą strategią jest:

MARKETING zadania
1. Obecnie:
- sprzedaż miesięczna zł:
- udział w rynku w %:
- obszar działania:
- lokalny
- regionalny
- krajowy
- międzynarodowy
Klienci postrzegają firmę dziś jako:
…………………………………………………………………………………………
2. W następnym roku:
- sprzedaż miesięczna zł:
- udział w rynku w %:
- obszar działania:
- lokalny/ - regionalny
- krajowy
- międzynarodowy
Klienci będą postrzegać firmę jutro jako:
3. Naszą strategią wzrostu będzie:

4. Obecne interesy będziemy chronić:

5. Osiągnięcie celów jednorocznych poprzez:
1)
2)
3)

6. Dystrybucję rozszerzymy poprzez:
1)
2)
3)

7. Sprzedaż rozszerzymy / zwiększymy poprzez:
1)
2)
3)

8. Poinformowanie załogi o celach i zadaniach firmy poprzez:


REKLAMA - plan działania

1. Środki finansowe:
- miesięcznie:
- rocznie:

2. Plan kampanii reklamowej:

I KWARTAŁ
Data od do Media Informacja Częstotliwość Cena





II KWARTAŁ
Data od do Media Informacja Częstotliwość Cena





III KWARTAŁ
Data od do Media Informacja Częstotliwość Cena





IV KWARTAŁ
Data od do Media Informacja Częstotliwość Cena





3. Wybór promocji produktów / dystrybucji: (szczególny nacisk położymy na:)



4. Badanie skuteczności reklamy poprzez:


SPRZEDAŻ prognozy

I KWARTAŁ II KWARTAŁ
Produkt/usługa Ilość Wartość Ilość Wartość





Razem

I KWARTAŁ II KWARTAŁ
Produkt/usługa Ilość Wartość Ilość Wartość





Razem

1. Roczny wzrost sprzedaży w %:

2. Założenia do prognozy:

3. Wpływ polityki kredytowej na sprzedaż:

4. Możliwości produkcyjne: (konieczny wzrost możliwości produkcyjnych w celu osiągnięcia prognozowanej produkcji).

PLAN FINANSOWY - cele i zadania

1. Cel działania




2. Zadania długoterminowe (1-3 lata)

Sprzedaż miesięczna w: I roku II roku III roku





3. Istotne zmiany na rynku (udział w rynku, obszar działania, produkcja)

4. Zadania średnioterminowe 6 m-cy – 1 rok

Sprzedaż miesięczna:

5. Zadania krótkoterminowe 0-6 m-cy

Sprzedaż miesięczna:

POTRZEBY FINANSOWE -plan

1. Wydatki na rok następny:

2. Potrzeby finansowe wynoszą:

Razem zł
I kwartał II kwartał
III kwartał IV kwartał

3. Wydatki bieżące:

Razem zł
Rezerwa gotówkowa inne
Płace inne
Ubezpieczenia inne
Zakupy inne

4. Wydatki długoterminowe: Razem zł:

- Wyposażenie (załącz listę ze wskazaniem modelu, jego numeru, opisu, ceny, nowy czy używany, stan zużycia, lokalizacja)

- Budynki/modernizacja/nowe (załącz listę ze wskazaniem modelu, jego numeru, opisu, ceny, nowy czy używany, stan zużycia, lokalizacja, wielkość, konstrukcja, plany, pozwolenia)

- Sprzęt/modernizacja/nowe (załącz listę ze wskazaniem modelu, jego numeru, opisu, ceny, nowy czy używany, stan zużycia, lokalizacja, wielkość, konstrukcja, plany, pozwolenia, modyfikacje, przeróbki, rodzaj zmian, wykonawca, koszty).

5. Szacunek wydatków:

Razem zł
Czynsz Zaopatrzenie
Reklama Odsetki/ Obsługa kredytów
Ubezpieczenia inne
Płace inne




Licencje/koncesje/ środki pomocowe / zezwolenia ?
Linie kredytowe…..?

6. POTRZEBY FINANSOWE RAZEM: zł

W roku I

W roku II

W roku III

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut

Typ pracy