profil

Ulubione mnemotechniki

poleca 87% 101 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Mnemotechnika, którą stosuje i wykorzystuje do nauki jest moją własną metodą opracowaną z biegiem lat edukacji i systematycznie rozwijana w kierunku, który pozwala mi zapamiętać maksymalnie jak największą ilość pozyskiwanych informacji. Istnieje wiele mnemotechnik jak np. metoda skojarzeń, zapamiętując liste zakupów najlepiej ułożyć ją sobie w zabawną historyjkę. Im bardziej śmieszna, dziwna historia, tym więcej zmysłów do niej używamy, a jest to kluczem do zapamiętania jak największej ilości informacji oraz do ich odtworzenia. Metoda miejsc, zwana też metoda lokacji polega na tym, że zapamiętując kolejne informacje skupiamy się na danym punkcie, rzeczy w pokoju i daną informacje z nią kojarzymy. Ważne jest to aby dane punkty różniły się od siebie , znajdowały się w różnych miejscach pomieszczenia oraz to żeby nie były zbyt małe, ponieważ wtedy trudniej będzie nam sobie je przypomnieć. Kolejna metodą może być tworzenie rymowanek, krótkich wierszyków związanych z daną informacją. Ciekawym podejściem jest metoda akronimów, pierwszy raz poznałam ją gdy musiałam sie nauczyć witamin rozpuszczalnych w tłuszczach , które po ułożeniu w słowo adek nie stanowiły problemu z zapamiętaniem. Bardzo ważną rzeczą , która moim zdaniem każdy powinien dopasować do swojej osobowości i predyspozycji psychofizycznych jest prawidłowe przekierowanie pozyskanej informacji do ośrodka pamięci. Jednakże nie powinniśmy zapominać o dalszej części procesu zapamiętywania , jakim jest utrwalenie wiedzy w pamięci długotrwałej . Podczas uczenia się zwracam szczególną uwagę na to , aby po przeczytaniu danej informacji i teoretycznym zapisaniu w ośrodku pamięci utrwalić to przez kilkukrotne powtórzenia. Lecz nie to jest pierwszą czynnością , którą wykonuje, a jest nią posprzątanie pokoju lub miejsca w którym się uczę. Bałagan bardzo rozprasza moją uwagę i wielokrotnie zdarzało mi się przerywać moją naukę by posprzątać daną rzecz w pokoju. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na moją osobowość. Jestem osobą bardzo systematyczną i podchodzącą troszkę pedantycznie pod względem czystości. Porządek w miejscu nauki ma ważne znacznie , gdyż zapewnia mi poczucie spokoju i równowagi wewnętrznej. Również ubranie ma ważne znaczenie na jakość nauki, lubie uczyć sie w wygodnych ubraniach najlepiej w dresach. W ciszy i harmoni mogę zacząć swoją naukę. Kolejną rzeczą jest oddzielenie tematyczne poszczególnych form i rodzaji informacji tj. zaznaczenie różnymi kolorami wybranych treści i informacji które moim zdaniem są najbardziej przydatne. Po tych czynnościach mogą swobodnie przystąpić do przyswajania informacji. Czytając tekst wyobrażam go sobie , gdy jest to np. Proces tworzenia się państwa, oczami wyobraźni widzę jako ono powstawało. Dołaczam do tego kolejne wiadomości powtarzając je głośno kilka razy. Gdy na sprawdzianie ciężko było mi sobie przypomnieć daną informacje próbowałam skojarzyć sobie jakim kolorem była ona oznaczona jak ona wyglała i w jakim miejscu się jej uczyłam. Bardzo często pomaga mi nawet przypomnienie sobie czy piłam wtedy herbatę czy kawe. Dzieje się tak, ponieważ bodźce smakowe i zapachowe są bardziej utrwalane w naszej pamięci i z tego powodu jest nam łatwiej przypomnieć sobie dana informacje związaną z danym bodźcem. Jeżeli chodzi o przygotowywanie się do egazaminu bądź nauki większej ilości materiału. Staram się zawsze rozdzielić sobie ten materiał na kilka dni żeby nie przemęczać swojego umysłu zbyt dużą ilością materiału. Nie powinniśmy zapominać o przerwach i o zmianach tematycznych przy długotrwałej nauce. Równie ważną rzeczą jest sen, podczas jego przebiegu nasz mózg swobodnie utrwala informacje. Podczas mojej nauki, stram się wykorzystywać jak największą ilość mnemotechnik i wydaje mi się, że w pełni mi się to udaje, ponieważ nauka oraz jej przypominanie sobie nie stanowi dla mnie problemu.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Przeczytaj podobne teksty

Czas czytania: 3 minuty

Typ pracy