profil

Biznes plan hotelu

poleca 85% 463 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1) CHARAKTERYSTYKA FIRMY
Hotel Opresja- spółka jawna
Siedziba ul. Wąska 56
87- 100 Toruń
Tel. (o- 56) 880 840 44
Adres WWW: www. opresja. torun. pl

Od dziecka marzyłam o tym aby mieć swój własny hotel, muc świadczyć usługi na rzecz społeczeństwa. Teraz pojawiła się możliwość, aby moje marzenia się spełniły w mojej rodzinnej miejscowości Toruń, która jest znakomitym miejscem na tego typu działalności. Hotel Opresja ma możliwość powstania w 15 letnim budynku przy ulicy Paderewskiego 14 w Toruniu wartym 5 mln., zł, aby zrealizować mój plan potrzebuje 2 mln, zł., na okres 10 lat, w celu zakupu budynku a dokładnie opłaceniu pierwszej raty, która wynosić będzie 700 tyś., zł,. Każda z kolejnych rat uiszczana miałaby być w odpowiednich terminach ustalonych na umowie przez właściciela budynku. Znajduję się w na tyle korzystnej sytuacji, gdyż budynek jest byłym pensjonatem, więc inwestowanie w podstawowy sprzęt jest zbędne, gdyż budynek w części jest wyposażony. Mój wkład pójdzie na unowocześnianie budynku w tego typu sprzęt i usługi, gdzie w innych hotelach tego nie ma a jeśli jest to postaram się to jeszcze bardziej rozbudować. Hotel jest spółką kapitałową, tak więc część kapitału założycielskiego włoży mój wspólnik, który jest również współwłaścicielem budynku, a później hotelu. Na ten moment posiadamy kapitał w wysokości 1 mln., zł., z czego 400 tyś., zł., to mój kapitał znajdujący się na osobistym koncie bankowym SPH SA, a 600 tys., zł., pieniądze które gotów jest zainwestować mój wspólnik. Za uzyskane pieniądze z kredytu bankowego, chciałbym zakupić niezbędny sprzęt do siłowni, stworzyć nowoczesny salon Spa wraz z łaźnią fińską oraz zatrudnieniem wyspecjalizowany personel. Planuję również otworzyć mini szkółkę dla najmłodszych, dzięki które dzieci miałaby gdzie spędzać czas gdy rodzice zajęci byliby sprawami biznesowymi, co również u nas będzie możliwe, gdyż powstanie sala konferencyjna z możliwością pomieszczenia 300 osób, która służyć będzie również do imprez okolicznościowych. W budynku znajduję się duże pomieszczenie przeznaczone pod kuchnię, więc zatrudnimy jak najlepszych kucharzy, którzy to pomieszczenie wykorzystają maksymalnie. W budynku znajduję się również duży węzeł sanitarny, oraz zaplecze techniczne, w które trzeba zainwestować tylko w małym stopniu. Pokoje w naszym hotelu będą jednoosobowe, dwuosobowe jak również trzyosobowe, a także apartamenty i pokoje rodzinne. . Nasze zaplecze rekreacyjne będzie również dużą konkurencją gdyż udogodnienia które będziemy mieć oraz atrakcje typu sauna, Spa będą służyć przyjemności, relaksowi jak i zdrowiu. Najbliższe Spa znajduję się w odległości 80 km od Torunia. Usługi świadczone przez nas będą dostosowane do wszystkich klas społecznych, gdyż pokoje np. rodzinne lub dwuosobowe nie będą w wygórowanych cenach, co w obecnych czasach jest dużym udogodnieniem dla np. rodzin wielodzietnych. Musimy liczyć się również z tym, że tak duże zaplecze hotelowe wymagać będzie odpowiednio wykwalifikowanego personelu w odpowiedniej ilości, na co jesteśmy w stu procentach przygotowani. Sam fakt, że chcemy mieć hotel zmusza nas do zatrudnienia wielu pracowników jednak, nie będzie to dla nas żadnym problemem gdyż nasze ogłoszenia widnieją na stronach internetowych oraz na łamach prasy.
2) KONKURENCJA

Sądzimy, że nasze usługi będą cieszyły się zainteresowaniem, ponieważ w pobliżu znajduję się tylko pensjonat, a najbliższy hotel oddalony jest o 70 km,. który i tak nie jest dobrze rozbudowany i znajduję się w nim tylko basen. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to nie jedyny konkurencyjny hotel, ale odległość pozostałych jest znacznie większa a zapotrzebowanie na tego typu usługi jest duże. Nie zamierzamy od razu wszystkiego wdrażać, postanowiliśmy nasz hotel rozbudowywać i przeorganizować etapowo, dzięki czemu będziemy mogli na bieżąco sprawdzać jak dana usługa postrzegana jest przez klientów i czy jest nią zainteresowanie, jeśli nie zaprzestaniemy ja prowadzić lub zmienimy zasady jej działania, wprowadzimy nowości i różnego typu zmiany, mające na celu poprawienie jakości usługi. Każda nowoczesna usługa musi być wprowadzana etapowo, mamy na celu sporządzenie ankiet, które będą podawane klientom, po skorzystaniu z usługi, na podstawie ich zdania i danych zawartych w ankietach będziemy starać się działać tak a by usługa była coraz lepsza nie dla naszego prestiżu lecz dla wygody klientów, gości hotelowych. podstawowymi naszymi celami realizowanymi etapowo będzie rozbudowa naszej kuchni, unowocześnianie jej i inwestowanie w nowe technologie. Etapowo rozbudowywane będzie także zaplecze rekreacyjne hotelu, usługi przez nas również zostaną wprowadzone etapowo, gdyż nie jesteśmy jeszcze odpowiednie usytuowani finansowo, więc po części usługi będą realizowane z naszych zysków.
Na dzień dzisiejszy w Toruniu istnieje 7 hoteli, czyli konkurencja jest dość spora licząc, że Toruń ma powierzchnię ok. 116 km kwadratowych. Jednak nie obawiamy się tego aż tak bardzo, gdyż nasz hotel ma znajdować się w sporej odległości od pozostałych nie będąc jednak usytuowanym na peryferiach miasta. Nie jest położony w centrum ale obok jest dość duże centrum handlowe, stacja paliw, oraz mnóstwo ciekawych zabytków, a w centralnej części miasta tego nie znajdziemy, ponadto ruch jest w miarę ograniczony, więc goście mogą cieszyć się spokojem, ciszą i widokami. A tyłu hotelu rozpościera się obiekt starej fabryki zbudowanej na wzgórzu, co daje niepowtarzalny i ciekawy widok. Z naszego hotelu jest bardzo dobre połączenie tramwajowe oraz metro więc do centrum miasta można dostać się w maksimum 25 minut a latem można udać się na przyjemny spacer, podziwiając uroki miasta. Nie bagatelizujemy jednak konkurencji stąd planowane udogodnienia, mamy nadzieję, że goście to docenią a nawet pozyskamy klientów z pozostałych hoteli, pomóc ma w tym nam nie wygórowana cena pokoi dostosowana do różnych klas społecznych nie tylko tych najbardziej zamożnych, co jest często spotykane w innych hotelach. Sytuacja rynkowa wydaje nam się dość dobra na rozpoczęcie i wystartowanie z takim pomysłem. Zapotrzebowanie na tego typu usługi jest dość duże, ludzie szukają coraz nowszych i ciekawszych rozwiązań a tym samym w przystępnych cenach i my wychodzimy do ludzi z taką propozycją. Profesjonalna obsługa w przystępnych cenach.
Zapotrzebowanie na rynku na usługi hotelarskie jest dość duże, ponieważ nie ma odpowiedniej ilości obiektów hotelarskich, ani w Toruniu ani w całej Polsce. Spowodowane jest to naszą turystyką, która niestety troszkę kuleje, ale z roku na rok jest coraz lepsza. Inwestowanie w turystykę jest również małe, większość miast nie stara się o to aby ją odbudowywać, wyeksponować. Mamy świadomość, że Toruń jest miastem raczej turystycznym, niż biznesowym, ale nie możemy powiedzieć , że biznes w naszym mieście nie istnieje. W naszym hotelu będzie można mile spędzić urlop, jak i również znaleźć miejsce na sprawy typowo zawodowe, biznesowe. W naszym hotelu będzie możliwość rezerwacji sali konferencyjnej na imprezy okolicznościowe, wykłady, spotkania biznesowe itp. Wiemy, że aby zaistnieć i stać się rozpoznawalna marką musimy, dostosować się do potrzeb rynkowych i wymagań konsumentów. Stąd pomysł z niższymi cenami dostosowanymi do wszystkich klas społecznych. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy dzięki temu będziemy mieć stały zysk dzięki, któremu będziemy mogli pokrywać koszty, dlatego będziemy mieć szereg innych usług, które pozwolą nam utrzymać stałe zyski i koszty, ale tez będzie wymagać pewnego nakładu pracy oraz finansowego. Nabywcami naszych usług, będą ludzie którzy chcą mile spędzić czas a także spełniać się zawodowo. Podstawowymi klientami przewidujemy, że będą jednak rodziny z dziećmi, ponieważ zazwyczaj rodziny są ograniczone finansowo, a u nas będą dogodne warunki finansowe. Podstawowymi klientami będą tez na pewno biznesmani, nasz hotel będzie cichym i odpowiednim miejscem na załatwianie spraw biznesowych, służbowych spotkań, konferencji. Jesteśmy świadomi, że nasi klienci ( nie wszyscy) nie będą ludźmi bardzo zamożnymi, wiec nastawiamy się na wizyty rodzinne z ograniczonym budżetem, ale nie przekreślamy tego typu klientów. Pojawienie się nowego hotelu wzbudzi na pewno obawy wśród konkurencji, co zmusi ich do pewnego rodzaju zmian w cenach, możliwe że pojawią się też nowe usługi. Jednak jesteśmy nastawieni na stały rozwój, nie tylko z powodu konkurencji, ale tez dlatego, że chcemy być nowocześni, dostosowani do nowych potrzeb klientów, spełniając ich oczekiwania i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom. Po przeglądzie ulotek konkurencyjnych hoteli doszliśmy do wniosku, że tylko jeden z hoteli może nam w pewnym stopniu zagrozić, jest to czterogwiazdkowy hotel Bulwar, jest to hotel usytuowany w bardzo dobrym miejscu, z wieloma widokami i usługi tego hotelu bardzo zbliżone są do naszych. Najmocniejszą strona konkurencji jest to że jest już znana i lubiana przez klientów. Żeby to zmienić musimy być otwarci na wszelkie propozycje i pomysły. Słabymi stronami konkurencji jest natomiast to, że mają dość wysokie ceny.
3) ANALIZA RYNKU ORAZ OKREŚLENIE MOCNYCH I SŁABYCH STRON
Ogólnie w skali krajowej usługi hotelarskie świadczy w Polsce blisko 7 tys. obiektów. Wśród nich — tylko 1,2 tys. hoteli (czyli obiektów skategoryzowanych). Choć to zaledwie 22 proc. bazy noclegowej, hotele obsługują niemal 60 proc. rynku. Jednym z powodów jest sezonowość wielu obiektów — w odróżnieniu od nich hotele działają przez cały rok. Statystyczny hotel w Polsce liczy 54 pokoje, czyli ponad 100 miejsc noclegowych. Pensjonat — do 20 pokoi (mniej niż 50 miejsc). Według GUS w 2005 r. hotele przyjęły 8,7 mln gości, o 9,9 proc. więcej niż w 2004 r. Udzieliły 16,3 mln noclegów (o 11,4 proc. więcej). Podaż miejsc wynosiła 127,5 tys. Większość — 70 proc. — w województwach: mazowieckim, dolnośląskim, wielkopolskim, małopolskim, śląskim i pomorskim. W porównaniu z 2004 r. liczba miejsc w hotelach wzrosła o 4,6 tys. (3,7 proc.), głównie w województwach: śląskim (2,2 tys.), kujawsko-pomorskim (0,7 tys.) i pomorskim (0,6 tys.).
Inwestowanie w tę branżę jest uzasadnione, trzeba tylko znaleźć odpowiednie miejsce i my takie miejsce znaleźliśmy, hotelarstwo w naszym położeniu geograficznym jest średnio uzależnione od turystyki przyjazdowej. Goście zagraniczni w 2005 roku stanowili 39,6 % wszystkich korzystających a udzielane im noclegi 44% ogólnej liczby noclegów. W co niektórych woj., np. małopolskim oszacowano większe udzielanie noclegów obcokrajowcom 55%, ale na taka liczbę pracowało głownie miasto Kraków. W 2005 r., popyt rósł znacznie szybciej niż podaż w woj., zachodniopomorskim, śląskim i pomorski. Najmniejszy popyt odnotowano przy stronie zachodniej Polski.
W Polsce najwyższe obłożenie przyjmują hotele pięciogwiazdkowe i czterogwiazdkowe, a wydawałoby się że im taszy hotel tym większe będzie miał obłożenie , co wcale nie jest prawdą. Statystyki mówią nam, że udzielanie pokoi gościom sugestywnie z roku na rok wzrasta, liczba hoteli również wzrasta, lecz powstają hotele w kategorii 2 i 3 gwiazdkowych, a statystyki mówią też że te właśnie hotele mimo swoich niskich cen ze względu na ilość gwiazdek nie mają dużego obłożenia i zapewne po jakimś czasie splajtują. Będziemy starali się zrobić wszystko żeby nasz hotel osiągnął 5 gwiazdek co byłoby dla nas wielkim prestiżem, postaramy się również połączyć w działaniu z fundacjami hotelarskimi, a także powoli będziemy dążyć do tego, żeby wyposażenie hotelu, jakość naszych usług była oceniana i w końcu skategoryzowana na 5 gwiazdek. Wiemy, że będziemy musieli dokonać wszelkich starań, aby zdobyć zaufanie klientów i świetną pozycję na rynku. Naszymi mocnymi stronami jest to, że chcemy stworzyć 5 gwiazdkowy hotel o przystępnych cenach dla wszystkich. Doskonale wszyscy wiemy jaka stawkę dobową posiadają takie właśnie hotele. Będziemy szanować każdego klienta i dużo zarabiającego biznesmana a także rodzinę która chce u nas spędzić urlop. Kolejną mocną stroną jest fakt, że ilość hoteli jednak w Toruniu nie jest duża, a nowy hotel z przystępnymi cenami wzbudzi ciekawość oraz przyciągnie gości. Województwo pomorskie, kujawsko- pomorskie cieszy się wzrostem liczby gości z roku na rok, więc nasz region jest lubiany i odwiedzany nie tylko przez rodaków ale, również przez obcokrajowców w celach turystycznych i rekreacyjnych a także w celach służbowych. Fakt, że niedaleko znajduje się lotnisko, również daje nam pole do działania, nasz hotel będzie służył gościom jako odpowiedni odpoczynek po długiej podróży a także przygotowanie do podróży. Słaba strona jest natomiast to, że żyjemy nadal w cieniu kryzysu, ceny wszystkiego zaskakująco podnoszą się w górę a ludzie wciąż zarabiają tyle samo, więc mają mniej pieniędzy na rozrywkę, odpoczynek.

4) STRATEGIA MARKETINGOWA ORAZ USŁUGI
W naszym hotelu w wersji podstawowej mamy 65 pokoi i 20 apartamentów. 25 pokoi jednoosobowych tyle samo dwuosobowych i 15 trzyosobowych. Jednak to jest nasza podstawa, z pierwszych zysków rozbudujemy nasz hotel. Naszym planem jest 40 pokoi jednoosobowych, 60 dwuosobowych, 30 trzyosobowych i 30 apartamentów. W sumie 160 jednostek noclegowych. Ilość nie jest bardzo imponująca, ale za to dołowymi wszelkie starania żeby ich jakość była jak najlepsza. W wyposażenie pokoju jednoosobowego po apartament będzie wchodził telewizor, łącze internetowe, telefon. Oczywiście łóżko dostosowane do pokoju, wypoczynek (fotele + stół lub kanapa), szafka nocna, regały oraz szafa. W pokojach dwuosobowych szafa będzie odpowiednia do liczby gości, dodatkowo w droższych pokojach wanna w łazience. Pokoje trzyosobowe będą miały możliwość dostawienia łóżek od 1 do 3 dla dzieci, jeśli w grę wchodzi pobyt rodzinny lub dla uczniów szkół jeśli mówimy o wycieczkach. Apartamenty oprócz telewizora będą posiadały DVD, wieżę stereo z 6 głośnikami, odrębną garderobę, część jadalną oraz możliwość przygotowywania posiłków w apartamencie.
Pokój 1- osobowy- 80 zł
Pokój 2- osobowy- 80 zł
Pokój 3- osobowy- 110 zł
Apartament- 170- 270 zł

Każdy pokój będzie posiadał łazienkę, pokoje trzyosobowe będą miały dodatkowe prysznice z odrębnymi kabinami i osobną toaletą. Apartamenty natomiast będą posiadały łazienkę z wanną oraz prysznicem i dodatkowo dwie małe toalety.
Restauracja:
Śniadanie- 12 zł
2 śniadanie- 8 zł
Obiad- 17 zł
Lunch- 15 zł
Podwieczorek- 13 zł
Kolacja- 16 zł
Każdy deser- od 4 do 8 zł
Jeśli nasi goście zainteresowani będą dłuższym pobytem, czyli na okres najmniej 4 dni można wykupić dzienny pakiet żywieniowy, płatne z góry w wysokości 200 zł za 4 dni pobytu (w skład wchodzić będzie śniadanie, obiad, kolacja, napoje oraz desery).
Wynajem sali konferencyjnej- 12 zł za godzinę
Wynajem Sali bankietowej na okres 2 dni- 2500 zł (stawka stała niezmienna, w skład jej wchodzi dekoracja sali, korzystanie z toalety oraz szatni).
Basen- 6 zł za godzinę, oraz możliwość wykupienia karnetu na okres 3 miesięcy w wysokości 260 zł ( godziny dowolne wykorzystane w czasie 3 miesięcy).
Sala bilardowa- wejście darmowe oraz korzystanie
Restauracja- również wejście darmowe dla wszystkich
Salon Spa- pełny pakiet zabiegowy 300 zł ( masaże, bicze, sauna, kosmetyka, pedikiur, fryzjer, kosmetyczka).
Restaurację w naszym hotelu planujemy wynająć szefowi kuchni Panu Władysławowi Stasickiemu, który zajmie się wyżywieniem, cenami, a nam będzie płacił miesięczną sumę wynajmu w wysokości 2000 zł, w razie jakichkolwiek problemów umowa zostanie rozwiązana i restauracja przejdzie w nasze ręce. Wprowadziliśmy takie rozwiązanie, gdyż od tego właśnie Pana dostaliśmy ofertę dotyczącą korzystania z restauracji nie tylko przez naszych gości hotelowych, restauracja będzie sama na siebie zarabiała poprzez prowadzanie działalności gospodarczej przez Pana Stasickiego 7 dni w tygodniu. Pomieszczenie to jest ba tyle duże, że spokojnie pomieści zarówno naszych gości jak i innych klientów. Mieliśmy wątpliwości co do takiego rozwiązania ale ustaliliśmy, że do produktów żywnościowych będziemy dokładać 50 % ich wartości, jeśli interes taki okaże się w miarę korzystny będziemy go kontynuować. A cena 2000 tysięcy złotych, które właściciel restauracji będzie nam płacił będzie dotyczyła głównie rachunków typu energia, woda. Nawiązaliśmy współpracę ze świetnymi kucharzami, bo również w naszym interesie jest to żeby nasi goście wychodzili od nas zadowoleni i najedzeni.
Do restauracji przybudowany został już bar mogący jednocześnie pomieścić 70 osób. Wystrój hotelu pokoi, restauracji, baru itp., jest stworzony przez architektów wnętrz oraz dekoratorów.

W niewielkim budynku przyłączonym do hotelu ma mieścić się mini szkółka językowa dla dzieci. Mamy na myśli pociechy gości, które mogą mile spędzić czas w szkole na poznawaniu języków oraz nowych znajomości. Szkółka będzie płatna. 5 godzin tygodniowo za sumę 50 zł, czyli 10 zł za każdą godzinę z wychowawcą nauczycielem, opiekunem. Jednak szkółka ruszy dopiero za rok od dnia otwarcia hotelu

5) ZARZĄD

Najważniejszymi osobami naszej działalności będzie Pan Jarosław Kwiatkowski współwłaściciel hotelu oraz ja Anna Życka. Sprawami finansowymi zajmować będą się Pani Katarzyna Zielińska, Klaudia Kostrzewska, Konrad Starzyński oraz Joanna Kacprzyk.
Naszymi inwestorami jestem ja Anna Życka, Pan Jarosław Kwiatkowski oraz właściciel restauracji Pani Katarzyna Przetakiewicz.
Menadżerem hotelu będzie Pan Tomasz Kowalski, natomiast kadrą pracowników zarządza będą Panie Stefania Sosnowska, Karolina Potocka, Elwira Słaby. Panie kierować będą pracą pokojówek, sprzątaczek oraz recepcją. Każda z nich będzie wydawać dyspozycje i zadania pracownikom sobie podporządkowanym. Główną księgową będzie Klaudia Kostrzewska i to ona będzie u nas prezesem finansowym. Kadra kierownicza została wyłoniona już 4 miesiące temu od tamtego czasu zaczęliśmy współpracę ze sobą oraz pracę nad wspólna przyszłością hotelu. Ludzie przeze mnie wymienieni są doskonale obeznani z planami powstawania naszego hotelu i w pełni gotowi są podjąć wspólnie z nami działalność. Kadra pracownicza wyłoniona zostanie w najbliższym miesiącu, chcemy aby przynajmniej co druga osoba miała doświadczenie pracy w hotelarstwie, oczywiście na pracę u nas mogą liczyć również ludzie z mniejszym doświadczeniem w tego typu parach, najważniejsze aby ich praca była solidna, uczciwa, oddana.

6) PLAN TECHNICZNY
- ZAKUP BUDYNKU PIERWSZA RATA= 700 TYSIĘCY ZŁOTYCH

a) Sprzęt hotelowy
- łóżka jednoosobowe 25* 100 zł= 2500 zł
- łóżka dwuosobowe 25* 140 zł= 3500 zł
- łóżka do pokoju trzyosobowego 15* 110 zł= 1650 zł
- łóżka dodatkowe 20* 90 zł= 1800 zł
- łóżka do apartamentów- 20* 220 zł= 4400 zł
- sprzęt RTV (komplety) 65*550 zł= 35750 zł
- sprzęt RTV do apartamentów 15* 890 zł= 13350 zł
- szafy do pokoi jednoosobowych 25* 350 zł= 8750 zł
- szafy do pokoi dwu i trzyosobowych 40* 450 zł= 18000 zł
- urządzenie garderoby w apartamentach 15* 800 zł= 12000 zł
- zestawy do łazienek pokoje jednoosobowe- 25* 1500 zł= 37500 zł
- zestawy do łazienek pokoje dwu i trzyosobowe- 40* 2300 zł= 92000 zł
- sprzęt RTV do wszystkich pokoi- 65* 800 zł= 52 000 zł
- sprzęt RTV do apartamentów- 15* 1500 zł= 22500 zł
- ogólny wystrój hotelu- 13500 zł
- wyposażenie kuchni- 56000 zł
ŁĄCZNIE= 375200 zł ( jest to suma jednorazowa, zakup niezbędnego sprzętu, którego brakuje jeszcze w hotelu)
b) Zaopatrzenie
- zaopatrzenie miesięczne kuchni, baru- 34000 zł
- środki czystości miesięczne zapotrzebowanie- 12000 zł
ŁĄCZNIE= 46000 zł ( łącznie mniej więcej 46 tyś., zł będzie wydawane na zaopatrzenie hotelowe, w przypadku większej ilości imprez rodzinnych typu wesele itp. suma ta na pewno zwiększy się)
c) Wypłaty dla pracowników ( po odliczeniu składek)
- pokojówki 30* 1500zł = 45000 zł
- boy 6* 1500 zł= 9000 zł
- recepcjoniści 10* 1500 zł=1500 zł
- ochrona 5* 2500 zł= 12500 zł
- zarząd 11* 2500 zł= 27500 zł
- osoby pracujące w Spa, saunie, masażyści 10* 3000 zł= 30000 zł
ŁĄCZNIE= 125500 zł ( stała suma miesięczna przeznaczona na wypłaty pracowników, suma ta też na pewno ulegnie zmianom w przypadku awansu, premii, zatrudnienia nowych pracowników).


SPODZIEWANE DOCHODY MIESIĘCZNE HOTELU
- obłożenie pokoi jednoosobowych 150*80 zł=12000 zł
- obłożenie pokoi dwuosobowych 150* 80 zł= 12000 zł
- obłożenie pokoi trzyosobowych 100*110 zł= 11000 zł
- obłożenie apartamentów 50* 170 zł/ 270 zł= 8500 zł/ 13500 zł
- wynajmowanie Sali konferencyjnej= 144 godziny *12 zł= 1728 zł
- wynajmowanie restauracji na potrzeby nie tylko klientów hotelowych= 2000 zł
- zabiegi w Spa= 100* 300 zł= 30000 zł
- wstęp na basen 1000* 6 zł= 6000 zł
- wynajmowanie sali bankietowej ( np. 4 razy w ciągu miesiąca) 4* 2500 zł= 10000 zł
- bar- 10000 zł
ŁĄCZNIE= 108228 zł
RESTAURACJA
- śniadania 1000*12 zł= 12000 zł
- 2 śniadanie 1000*8 zł= 18000 zł
- obiad 1000* 17 zł= 17000 zł
- podwieczorek 1000*13 zł= 13000 zł
- kolacja 1000*15 zł= 15000 zł
- desery 1000 *4 zł/ 8 zł= 4000 zł/ 8000 zł
ŁĄCZNIE= 83000 zł
Łączny przychód miesięczny= 186728 zł
Zysk z prowadzenia hotelu miesięczny 108228 zł-125500 zł= 61228 zł

Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Przeczytaj podobne teksty

Czas czytania: 18 minut

Typ pracy