profil

Czynniki, kształtujące charaktery i osobowość bohaterów "Kamieni na szaniec".

poleca 85% 334 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze
Kamienie na szaniec

1. Dom rodzinny:
-"Oczywiście szkoła, dom, środowisko koleżeńskie ułatwiły dobry start życiowy tym chłopcom"
-Obserwacja zachowania rodziów
-Rozmowy, dyskusje z rodzicami i rodzeństwem
-Znajdowanie w domu zrozumienia i spokoju
-Poczucie bezpieczeństwa

2.Szkoła(Gimnazjum im. Stefana Batorego w Warszawie)
-samokształcenie się (mieli dobrych nauczycieli)
-dyskusje pozaszkolne z nauczycielami
-rozwijanie zainteresowań (kino, wycieczki krajoznawcze i turystyczne)
-zachęcanie przez nauczycieli i rodziców do uprawiania sportów (narciarstwo, pływactwo, tenis, jeździectwo, strzelectwo, hokej)
-nakierowywanie na właściwą lekturę (wiersze Słowackiego i Kochanowskiego - patriotyczne)

3.Harcerstwo (23 WDH)
-uczenie się dyscypliny, współpracy, współdziałania
-rozbudzanie ideałów
-uzupełnianie swoich braków (Rudy nauczył się tańczyć i gotować, Zośka pływać, a Alek panować nad swoimi emocjami)


"Nie ma co gadać, powiodło nam się! Nie wolno nam spatałaszyć szans, które dostaliśmy do rąk"


Bohaterowie zamierzali w przyszłości:
-skończyć studia
-likwidować biedę
-budować nowe mieszkania
-wpływać na większe nakłady książek
-upowszechniać szkolnictwo
-być pierwszorzędnymi inżynierami i wychowawcami

Bohaterowie pracowali nad sobą, byli uparci, doskonalili się, aby być kimś. Chcieli godnie żyć

Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Opracowania powiązane z tekstem

Czas czytania: 1 minuta

Ciekawostki ze świata