profil

Podstawowe pojęcia z przedsiębiorczości.

poleca 85% 433 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Przedsiębiorczość polega na umiejętności wykorzystania swoich szans w otoczeniu, polega na gotowości i zdolności do podejmowania i rozwiązywania w sposób twórczy i nowatorski nowych problemów, umiejętność przystosowania się do zmieniających warunków otoczenia, gotowość do podejmowania ryzyka zasobów gospodarczych.
Osobowość jest wrodzona składa się na nią: intelekt, rozum, czucia, wola i temperament (siła reakcji). Wyróżniamy następujące temperamenty:
• choleryk (duża impulsywność i wrażliwość)
• melancholik (mała impulsywność, duża wrażliwość)
• flegmatyk (mała impulsywność, mała wrażliwość)
Charakter to zespół cech napiętych, dzięki którym człowiek postępuje zgodnie z uznawanymi swoimi zasadami, specjalizuje się w procesie socjalizacji. Wyraża on stosunek człowieka do otaczającej go rzeczywistości.
Poczucie własnej wartości to samoocena siebie i własnych możliwości w dążeniu do celu. Waha się w stosunku do sytuacji.
Twórcze myślenie to wnoszenie do życia nowoczesnych / innowacyjnych rozwiązań, który działają na rozwój i nowe spojrzenie na problem.
Asertywność to bezpośrednie uczciwe i stanowcze wyrażanie swoich opinii i sądów przy poszanowaniu praw innych osób i zachowaniu szacunku.
Zachowania międzyludzkie:
• uległe
• manipulacyjne
• agresywne
• spolegliwe
Komunikacje dzielimy na:
Werbalną i niewerbalną
Niewerbalna:
• gestykulacja
• mimika twarzy
• pozycja ciała
• dotyk fizyczny
• dystans przestrzenny
• mnemoniki (ton intonacja mowy)
Motywacja to inspiracja, siła która ukierunkowuje podtrzymuje i wywołuje działania zmieniające do osiągnięcia zamierzonych celów,
Motyw to czynnik pobudzający do działania podtrzymujący to działanie.
Różnice między przywódcą kierownikiem:
- kierownik jest formalny
- przywódca jest wybrany przez ludzi

Style kierowania:
a) podział
- zadaniowy (ścisły nadzór nad pracownikami)
-interpersonalny (waga przywiązana jest do motywacji pracownika)
b) podział klasyczny
- demokratyczny (zachęca grupę do podejmowania decyzji, pomaga w trudnościach)
- autokratyczny (określa cele grupą, wydaje rozkazy i polecenia)
- liberalny (pozostawia swobodę w decyzjach i nie ingeruje w prace grupy
Organizacja to wyodrębniona z otoczenia całość ludzkiego działania mającą formalną strukturę skierowaną na osiąganie celu lub celów.
Organizacja pracy to system zasad, metod i działań mających na celu zespolenie pracowników w procesie pracy i przyspieszenie pracy.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty