profil

Konspekt lekcji: W poszukiwaniu Ziemi Obiecanej

poleca 85% 602 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

I CZĘŚĆ INFORMACYJNA

1. Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 2 w Libiążu;

2. Klasa: 5b;

3. Nazwisko prowadzącego: Magdalena Siuda;

4. Data: 27.09.2006 r.;

5. Temat lekcji: W poszukiwaniu Ziemi Obiecanej;

6. Cele lekcji:
- uczeń po lekcji pamięta:
• pojęcia: Jahwe, Tora, synagoga, judaizm, Dekalog, Żydzi, Mesjasz, Stary Testament;
• postacie: Mojżesz, Saul, Dawid, Salomon;

- uczeń po lekcji rozumie:
• znaczenie poznanych pojęć;
• na czym polegała różnica między religią żydowska a egipską;
• przyczyny wędrówek Izraelitów;
• dlaczego Żydzi czekali na Mesjasza;

- uczeń po lekcji potrafi:
• posługiwać się poprawnie poznanymi pojęciami;
• wskazać na mapie Palestynę, Jordan, Morze Czerwone;
• opowiedzieć o warunkach życia i zajęciach Hebrajczyków;
• przedstawić najważniejsze wydarzenia z historii narodu żydowskiego;
• opowiedzieć o zasadach religii Izraelitów;
• wskazać na odmienność judaizmu od religii egipskiej;

7. Metody:
- elementy wykładu;
- pogadanka;
- praca indywidualna – ćwiczenia;

8. Środki dydaktyczne:
- Podręcznik: Wiesława Surdyk-Fertsch, Bogumiła Szeweluk-Wyrwa, „My i historia. Historia i społeczeństwo 5.”, Wydawnictwo DEMART, Warszawa 2003;
- Zeszyt ćwiczeń: Wiesława Surdyk-Fertsch, Bogumiła Szeweluk-Wyrwa, „My i historia. Historia i społeczeństwo 5.”, Wydawnictwo DEMART, Warszawa 2003;
- „Atlas historyczny. Szkoła podstawowa”, Wydawnictwo DEMART, Warszawa 2005;
- „Opowieść i Dawidzie i Goliacie”;
- „Opowieść o Salomonie”;

9. Forma organizacyjna: praca frontalna, z cała klasą;

10. Typ: lekcja nowa;

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 1 minuta