profil

obserwujący0
obserwuje0
liczba punktów
250
rozwiązanych / najlepszych
0 / 0
prac i notatek
0
poleca85%

Domy dziecka

Gdy zabraknie rodziny lub nie spełnia ona swoich funkcji i nie sprzyja właściwemu rozwojowi dziecka pojawiają się zastępcze środowiska opiekuńczo-wychowawcze. Pierwszy dom dla osamotnionych dzieci powstał w 8 w Mediolanie. W roku 1204 papież Innoce3nty II założył...

poleca85%

Notatka z lektury A. Kamiński „Samorząd młodzieży jako metoda wychowawcza”

Samorządność- zasada, która postuluje doprowadzenie wychowanka do samodzielnego i świadomego kierowania swoim postępowaniem, czyli do aytodyscypliny jako formy wyższej od zasady karności zewnętrznej, wychowującej na podstawie posłuchu i uległości. O samorządności w...

poleca85%

Notatka z lektury A. Faber "Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły".

Książka przeznaczona jest dla rodziców chcących prawidłowo wychować swoje dzieci. Prawidłowo tzn. tak pokierować ich rozwojem, aby w przyszłości umiało sobie radzić samo. W pierwszym rozdziale autorki podkreślają jak ważne jest słuchanie...

poleca85%

Notatka z lektury Andrzej Janowski „ Poznawanie uczniów”

W pierwszym rozdziale Janowski wyjaśnia co rozumiemy przez poznawanie uczniów. Jak pisze nie jest to oddziaływane wychowawcze, ale jedynie zbieranie informacji umożliwiających wprowadzenie pracy wychowawczej opartej na racjonalnych podstawach. Celem rozpoznania może...

poleca87%

Notatka z lektury Eliot Aronson „Psychologia społeczna. Serce i umysł” Rozdział VII: Konformizm: wpływanie na zachowanie.

Konformizm - to, jak ludzie zmieniają swoje zachowanie wskutek rzeczywistego (lub wyimaginowanego) wpływu innych osób. istnieją dwa główne powody, dla których zachowują się konformistycznie: - Informacyjny wpływ społeczny- pojawia się wtedy, gdy ludzie nie...

poleca88%

Notatka z lektury Dorota Ekiert- Grabowska „Dzieci nieakceptowane w klasie szkolnej”

Autorka książki pt.: „Dzieci nieakceptowane w klasie szkolnej” w rozdziale pierwszym zaznacza, że dla dzieci w wieku szkolnym głównymi grupami społecznymi są rodzina, klasa szkolna i inne grupy rówieśnicze. To właśnie tam młode jednostki szukają akceptacji....

poleca86%

Notatka z lektury Florian Znaniecki „Socjologia wychowania. Wychowujące społeczeństwo”

Grupą społeczną nazywamy każde zrzeszenie ludzi, które w świadomości samych ludzi stanowi pewnego rodzaju odrębną całość. Zrzeszenie może być bardziej lub mniej liczne. Najniższą granicą liczebności jest zespół dwóch osób. Zespołowi dwóch osób brak jednak rozmaitych...

poleca85%

Notatka z lektury Halina Sowińska „Klasa szkolna jako zespół wychowawczy”

WPŁYW GRUPY SPOŁECZNEJ NA JEDNOSTKĘ Ludzie nierzadko zmieniają swoje zachowanie zależnie od sytuacji. Zmiana zachowania, zarówno męża, ucznia, jak i syna występowała zawsze wraz ze zmianą grupy, otoczenia, w jakim się oni znaleźli. Oznacza to, że dla życia...

poleca86%

Notatka z lektury Józef Kozielecki "Koncepcje psychologiczne człowieka"

Autor opisuje 4 koncepcje psychologiczne człowieka. Opisuje ich różnice, podobieństwa i zastosowanie ich w szkolnictwie. Pierwszą opisaną przez Kozieleckiego koncepcją jest koncepcja behawiorystyczna. Najważniejszym zagadnieniem w tej...

poleca85%

Notatka z lektury Stanisław Mika „Psychologia społeczna dla nauczycieli”

INTERAKCJE MIĘDZYLUDZKIE. Ludzie znajdujący się w sytuacjach społecznych wzajemnie na siebie oddziałują. Oddziaływanie to nazywamy procesem interakcji. Analiza interakcji z punktu widzenia koncepcji behawiorystycznej i koncepcji wymiany nagród i kosztów....

poleca89%

Notatka z lektury Zbyszko Melosik "Kryzys męskości w kulturze współczesnej"

Zbyszko Melosik autor książki pt.: „Kryzys męskości w kulturze współczesnej” porusza problem postrzegania męskości. Przedstawia różne koncepcje zarówno współczesne jak i dawne. Podstawowymi problemami jakimi zajmuje się w swojej książce są:  feminizacja tożsamości...

poleca85%

Systemy edukacji Polska Brazylia - porównanie.

SPIS TREŚCI 1. Polski system edukacji po reformie szkolnictwa 1.1. Założenia reformy 1.2. Etapy wprowadzenia reformy. 1.3. Szczeble edukacji 2. Brazylia- system edukacji 2.1. Założenia oświatowe edukacji brazylijskiej 2.2. Szczeble kształcenia 2.3....

poleca85%

Recenzja opisowo-krytyczna Krzysztof Konarzewski "Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna"

Książka zawiera potrzebne informacje na temat prowadzenia badań oświatowych. Podzielona jest na 9 rozdziałów, w których znajduje się od kilku do kilkanastu omawianych zagdanień. Treść rozdziałów stanowią takie zagadnienia jak: "Projektowanie badania.Typy, schematy i...