profil

Jak oszukują nas reklamy?

poleca 83% 674 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

JAK OSZUKUJĄ NAS REKLAMY???
Jak oszukują nas reklamy? Postaram się rozważyć powyższą hipotezę, poprzez przytoczenie odpowiednich argumentów.
Pierwszym argumentem przemawiającym za powyższą hipotezą jest fakt, że twórcy reklam doskonale znają potrzeby, uczucia oraz reakcje odbiorców. Tworzą więc reklamy barwne, głośne, z prostymi hasłami reklamowymi. Przedstawiają piękny, bezproblemowy i nierealny świat. Pokazują nam rzeczy nie do końca zgodne z rzeczywistością. Manipulują naszymi emocjami oraz świadomością. Twórcy reklam wykorzystują środki perswazji, aby przekonać odbiorców do produktu. Najczęstszymi ofiarami takich reklam są dzieci. Spędzają przed telewizorem kilka godzin dziennie. Uwierzą, że akurat ta lalka ma niezwykłe zdolności i nie żadna inna i , że jeśli kupimy dwa samochody to zapłacimy jak za jeden. Lecz nie chodzi tu tylko o zabawki, ale inne produkty. Robiąc zakupy z rodzicami powiedzą ,,weź tę margarynę??, ponieważ widziały reklamę tego produktu z którego np. wyskakuje ludek.
Kolejnym argumentem są wszelkiego rodzaju promocje oraz ,,podchwytliwe ceny??. Przecież dla kupujących lepiej brzmi 9.99 zł niż 10.00 zł. Niektórzy dadzą się na to nabrać, a niektórzy nie. Tak jak promocje typu ,,2 w cenie 1??, albo kup ,,1 a, 2 dostaniesz gratis??.
To są chwyty, na które my reagujemy ,,,to mi się opłaca??. Według ostatnich opublikowanych danych wynika, że 46% Polaków nie wierzy reklamie.
Następnym argumentem jest sposób tworzenia reklam. Często produkty reklamowane są wcześniej poddawane ulepszaniu, kosmetyce. Na przykład włosy modelki, która reklamuje szampon do włosów, są wcześniej poddawane tygodniowym pielęgnacjom, kuracjom. Okazuje się te, że w niektórych przypadkach reklamowane produkty wcale nie są nimi. Na przykład kawa nie jest kawą tylko colą. Ale przeciętni konsumenci nie wiedza takich rzeczy.
Czwartym i zarazem ostatnim argumentem jest to, że w reklamach stosuje się zwroty niezrozumiałych dla zwykłych ludzi. Brzmią one bardzo mądrze i naukowo. Większość odbiorców nie słyszała ich nigdy w życiu. Te słowa mają przekonać nas, że ten produkt jest nam bardzo potrzebny.
Uważam, że w swoich argumentach odpowiedziałam na zadane pytanie. Nie twierdzę jednak, że wszystkie reklamy oszukują.

Podoba się? Tak Nie

Czas czytania: 1 minuta