profil

Program obliczający pola figur Pascal (Koło, prostokąr, trójkąt)

poleca 85% 2108 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Program figury;
uses crt;
var znak,p: char;
a,b,h: byte;
t,t1:real;
Procedure klawisz;
begin
{ while keypressed do readkey; }
znak:=upcase(readkey);
end;
Procedure info;
begin
clrscr;
writeln(\'Program wylicza pola figr geometrycznych wybranych przez uytkownika\');
klawisz
end;
Procedure menu;
begin
clrscr;
writeln(\'Wybiesz figure\');
writeln(\'K - koˆo\');
writeln(\'P - prostokĄd\');
writeln(\'T - trujkĄt\');
repeat klawisz
until znak in[\'K\',\'P\',\'T\'];
end;
begin
info;
menu;
if znak=\'T\' then
begin
repeat
writeln(\'Podasz dˆugo˜† 3 bokw? wci˜nij \"3\" \');
writeln(\'Podasz dˆugo˜† 1 boku i wysoko˜ci opuszczonej na ten bok? \');
write(\'wci˜nij \"1\"\');
readln(p)
until p in[\'1\',\'3\'];
if p=\'1\' then
begin
writeln(\'Podaj dˆugo˜† wysoko˜ci \');
readln(h);
writeln(\'Podaj dˆugo˜† podstawy \');
readln(a);
writeln(\'Pole trujkĄta wynosi\',(a*h)/2:4:4);
end;
if p=\'3\' then
begin
writeln(\'Podaj dˆugo˜ci bokw trujkĄta \');
readln(a);
readln(b);
readln(h);
t:=(a+b+h)/2;
t1:=sqrt(t*(t-a)*(t-b)*(t-h));
writeln(\'Pole trujkĄta wynosi \',t1:4:4);
end;
end;
if znak=\'K\' then
begin
writeln(\'Podaj promie koˆa \');
readln(a);
writeln(\'Pole koˆa wynosi \',Pi*sqr(a));
end;
if znak=\'P\' then
begin
writeln(\'Podaj boki prostokĄta\');
readln(a);
readln(b);
writeln(\'Pole wynosi \',a*b);
end;
readln;
end.

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie
Przeczytaj podobne teksty

Czas czytania: 1 minuta