profil

Mój Hotel

drukuj
poleca 85% 113 głosów

Treść
Obrazy
Wideo
Komentarze

ZAGADNIENIE WSTĘPNE

Mój hotel, to miejsce, które będzie przyciągać swoim urokiem. Zaliczać się będą na pewno: poeci, turyści, biznesmeni i.t.d. Mówiąc krótko-wszyscy, którzy lubią podróżować, dobrą zabawę i cenią sobie przebywanie w hotelu, jako miejsce odpoczynku i relaksu w zmaganiu z nudnym i monotonnym życiem. Hotel będzie swego rodzaju odskocznią od spraw biężących ludności.
Mój hotel byłby miejscem do którego każdy chętnie by pojechał-z uwagi nie tylko na kategoryzację, ale też i na standaryzację.
Ten bajeczny hotel będzie położony w Polsce, nad Morzem Bałtyckim, na Mierzeji Helskiej; w miejscowości Jastarnia(płn.-zach. Polski). Tam też będzie znajdował się mój obiekt hotelarski.
Miejscowość Jastarnia wybrałem dlatego, ponieważ mnie to miasto zafascynowało dogłębnie. Ma malowniczy krajobraz, cudowny klimat. Co więcej Jastarnia leży na obszarze-obok gór, najatrakcyjniejszym pod względem turystycznym, a o to przecież nam wszystkim chodzi-by było miło i przyjemnie(żadnych niedomówień i pretensji ze strony gości). Takie postawienie stanu rzeczy wniesie wiele dobrego i umili pobyt gości.

CEL I ZAKRES PRACY


Celem niniejszej pracy jest ukazanie głównych aspektów funkcjonowania hotelu-tak pod względem technicznym, jak i pod względem strukturalnym.
Praca obejmuje: charakterystykę hotelu, węzeł recepcyjny, pion mieszkalny, pion gastronomiczny, zaplecze produkcji gastronomii, lokale gastronomiczne, pion wielofunkcyjny, hotelowe węzły higieniczno-sanitarne, zaplecze administracyjne, zaplecze usługowe, zaplecze socjalne, przystosowanie hotelu do potrzeb gości niepełnosprawnych, zespół klubowo-integracyjny oraz pion rekreacyjny.

CHARAKTERYSTYKA HOTELU

Nazwa Hotelu: CENTURY
Liczba gwiazdek: 2
Lokalizacja: Jastarnia
Liczba pokoi: 210
Rodzaje pokoi:
Jednoosobowe-45
Dwuosobowe-45
Trzyosobowe-45
Apartamenty-25
Studio-25
Wieloosobowe-25
Cena pokoi:
Jednoosobowy- 180 zł
Dwuosobowy- 250 zł
Trzyosobowy- 350 zł
Apartamenty- 480 zł
Studio- 290 zł
Wieloosobowe- 420 zł

Hotel jest w stylu eklektycznym-m.in.: manieryzm niderlandzki, elementy secesyjne, mauretańskim oraz weneckim(wnętrze hotelu), prócz tego elementy retro.
Hotel jest pięciokondygnacyjny.
Hotel jest elegancki i z temperamentem.
Restauracja znajduje się wewnątrz hotelu.
Atrakcje hotelu:
· Sauna
· Basen
· Solarium
· Siłownia
· Kręgielnia
· Sala bilardowa
· Kawiarnia
· Cafeteria
· Palarnia
· Kasyno
· Mini bar
· Kiosk
· Restauracja
· Czytelnia
· Mała biblioteka
· Punkt wymiany walut
· Punkt sprzedaży pamiątek
· Salon jubilerski
· Salon z dziełami sztuki
· Salon mody
· Salon odnowy biologicznej
· Fryzjer
· Herbaciarnia
· Kwiaciarnia
· Komora kriogeniczna
· Garaż
· Grill terenowy
· Jacuzzi
· Kantor
· Bankomaty
· Budki telefoniczne

Dodatkowe usługi: internet, sale konferencyjne, sale kongresowe, organizujemy sympozja, szkolenia, zjazdy, bale okolicznościowe, cattering.
Hotel znajduje się na terenie ogrodu, który jest w stylu francuskim(regularnym) z drobnymi elementami stylu angielskiego(nieregularny). Co sprawia, że ogród ma w sobie nutkę tajemniczości i majestatyczności, a zarazem jest fascynujący w każdym szczególe.

WĘZEŁ RECEPCYJNY

Węzeł recepcyjny jest znakiem rozpoznawczym każdego hotelu-tego również. Ważne jest utrzymanie dobrego kontaktu między zespołem recepcyjnym a gośćmi, gdyż może będą chcieli tu jeszcze kiedyś wrócić. Ważne jest pierwsze wrażenie potencjalnych gości.
Na drodze do wejścia głównego i do recepcji nie będzie żadnych barier technicznych(schodów, stopni, nierówności).
Drzwi wejściowe i przedsionek będą uwzględniać rozmiary wózka oraz niezwykle potrzebną przestrzeń manewrową. Drzwi wejściowe do hotelu będą automatyczne i będą brać pod uwagę dłuższy czas ich zamykania i otwierania.
Jedno stanowisko w recepcji będzie odpowiednio obniżone oraz cofnięte w porównaniu z innymi, także będą istniały warunki do wygodnego podjazdu wózka inwalidzkiego oraz obsługi.
Dodatkowe elementy: telefon ogólnodostępny, tablice informacyjne itp. rzeczy.
Dla gości z wadą wzroku stosuje się : karty menu opracowane pismem Braille’a, mapę plastyczną całego hotelu i przystosowanych jednostek mieszkalnych. Oprócz normalnych oznaczeń numerami pokoi-pod spodem będą oznaczenia punktowe numerów pokoi.
Dla osób o zmniejszonym polu widzenia: kontrastuje się elementy posadzek, ściany, przejścia, różnice poziomów, krawędzie. Skrajnie-intensyfikuje się w niektórych zespołach oświetlenie, uczytelnia znaki wizualne i rozmieszczenie sprzętu pomocniczego.
Osobom z wadą słuchu przychodzi z pomocą sprzęt elektroniczny(telekomunikatory), który przetwarza nadawane impulsy na sygnały świetlne.
Windy uwzględniają: rozmiary wózka, posiadają wydłużony czas zamykania i otwierania drzwi, składane siedzisko i poręcze, numery pięter są oznaczone w sposób tradycyjny, ale także są opisane pismem Braille’a.
Potrzeby gościa są uwzględnione począwszy od parkingu, dojścia z ulicy i podjazdu pod obiekt.
Wszystkie elementy ustawione są pod kątem ułatwień, czytelności i bezpieczeństwa.
Przed hotelem będą się znajdować maty wejściowe zatrzymujące zanieczyszczenia.
Hall recepcyjny jest wielofunkcyjny.
Recepcja jest usytuowana na wprost wejścia, aby obsługa mogła od razu przejąć opiekę nad gościem i jego bagażem.
Hall recepcyjny jest traktowany, jako powierzchnia integracyjna, w której jest miejsce na ekspozycję plastyczną, czynny wypoczynek, zorganizowaną roślinność. Wszystkie te elementy stanowią oryginalną oprawę, umiejętnie wkomponowaną w te kilkukondygnacyjne halle atrialne i to właśnie wywiera silny wrażenie, stworzenie atmosfery niezwykłości i niecodzienności.
W hallu recepcyjnym zostało przewidziane-możliwość załatwienia także innych spraw(poza załatwieniem formalności związanych z okresowym pobytem),takich jak:
-miejsce do chwilowego odpoczynku(w skład ruchomego wyposażenia wchodzą: fotele, sofy, stoliki, donice z roślinnością, lampy, popielnice oraz wykładzina podłogowa).
-wydzielony aneks, w którym instaluje się wewnętrzne i zewnętrzne środki łączności(kabiny telefoniczne oraz aparaty w specjalnych osłonach). Dwa aparaty są przystosowane dla potrzeb gości niepełnosprawnych(wysokość umocowania aparatu telefonicznego pozwala na korzystanie z niego w pozycji siedzącej).
Korzystanie z faksu odbywa się poprzez pracownika recepcji.
-węzeł komunikacji i transportu pionowego(klatki schodowe, dźwigi, schody ruchome).
-punkty handlowo-usługowe rozmieszczone w obrębie hallu.
-elementy informacyjno-reklamowe w formie gablotek, tablic, monitorów oraz stelaży.
Dodatkowo jest dostępne pomieszczenie bagażowni, które to pozwala na okresowe przechowywanie bagażu gości hotelowych.
W hallu są zainstalowane 2 bankomaty(żeby daleko nie chodzić i żeby były pod ręką), a więc innowacyjność.
Hall ma układ otwarty, z przeszkleniami, nastawiony na ciekawe elementy widokowe.
Część funkcjonalno-dyżurna wpływa bezpośrednio na sprawność obsługi oraz lepszą organizację pracy.
Recepcja wyróżnia się następującymi cechami:
-użyteczność i funkcjonalność powiązań z innymi zespołami obsługującymi.
-wyposażona technicznie w instalacje i urządzenia.
-reprezentacyjność oraz powiązanie z praktycznym wykorzystaniem, które to ugruntowuje tożsamość tego obiektu hotelarskiego.
Recepcja wyróżnia się następującymi podzespołami:
-obsługą zewnętrzną(lada recepcyjna, kasy oraz inne elementy wyposażenia technicznego).
-obsługą wewnętrzną-zaplecze biurowe recepcji, techniczne urządzeń kontrolno-sterujących, wyposażenia związanego z rezerwacją i wewnętrznymi środkami łączności.
-sanitarno-socjalnym(szatnia, węzeł higieniczno-sanitarny, pomieszczenia socjalne i pomieszczenia gospodarcze).
Dodatkowo: aneks depozytowy. Jest dostępny z hallu recepcyjnego i zaplecza recepcyjnego oraz zapewnia warunki prywatności, bezpieczeństwa oraz kameralności.
Lada recepcyjna jest pomocniczym elementem meblowym, który jest stosowany przy obsłudze gości. Jest miejscem pracy dla kilku różnych stanowisk. Jest zaplanowana tak, aby wszystkie elementy niezbędne do sprawnego i pełnego obsłużenia gości, były w zasięgu ręki. Lada recepcyjna współgra z wymaganiami estetycznymi wnętrza. Materiałem budulcowym lady recepcyjnej jest kamień-marmur. Powierzchnia, z którą styka się bezpośrednio gość sprawia wrażenie”ciepłej” oraz jest twarda i umożliwia utrzymanie czystości.
Antropometryczna i ergonomiczna dostosowana do pracy recepcjonistów obsługa gości.
Lada recepcyjna-na jedno stanowisko przypada 150 cm.
Informacja(łącznie z wydawaniem kluczy, kart magnetycznych itp.). Są dostępne mapy, sprzęt do ewidencji gości, przegrody na bieżącą korespondencję, foldery, informatory itp.
Dysponent(łącznie z obsługą urządzeń związanych z informacją o stanie zajętości pokoi). Dostęp do bieżących zgłoszeń rezerwacji, druków, monitorów i tablic określających stan zajętości.
Kasa(łącznie z wydzielonym stanowiskiem wymiany walut). Dostęp do kartotek rachunków, cenników, sejfów depozytowych, kaset, kas, drukarek.
W hotelu stosuje się system kart magnetycznych, tylko niektóre pomieszczenia są na klucz.
Recepcja składa się z: regału, kontenerka, regału górnego, regału dolnego, telefonu, faksu, drukarki, kasy, terminala, czytnika różnego rodzaju kart magnetycznych oraz drukarka fiskalna.

PION MIESZKALNY

Wyposażenie pokoi jednoosobowych: łóżko, stolik nocny, szafa, krzesło, stół-biurko, minibarek i lodówka umieszczone w biurku, bagażnik, regał garderobiany, wieszak ścienny, lampka umieszczona nad łóżkiem oraz lampka stojąca, radio, telefon.
Wyposażenie pokoi dwuosobowych: 2 łóżka, stolik nocny, szafa, 2 krzesła, stół-biurko, minibarek i lodówka umieszczone w biurku, bagażnik, regał garderobiany, wieszak ścienny, lampki umieszczone nad łóżkami, lampa stojąca, radio, telefon.
Wyposażenie pokoi trzyosobowych: 3 łóżka, stolik nocny, szafa, 3 krzesła, stół-biurko, minibarek i lodówka umieszczone w biurku, bagażnik, regał garderobiany, wieszak ścienny, lampki umieszczone nad łóżkami, lampa stojąca, trzy odbiorniki radiowe, telefon
Wyposażenie pokoi studio: 2 łóżka, stolik nocny, szafa, 2 krzesła, stół-biurko, minibarek i lodówka umieszczone w biurku, bagażnik, regał garderobiany, wieszak ścienny, lampki umieszczone nad łóżkami, lampa stojąca, 2 fotele, odbiorniki radiowe, telefon
Wyposażenie pokoi typu apartamenty: łoże małżeńskie, większy gabarytowo stolik nocny, szafa, krzesło, stół-biurko, stół, sofa, 2 fotele, minibarek i lodówka umieszczone w biurku, bagażnik, regał garderobiany, wieszak ścienny, lampka umieszczona nad łóżkiem, lampka stojąca, odbiornik radiowy, telewizor, telefon, balkon.
Wyposażenie pokoi wieloosobowych: 4 łóżka piętrowe, 2 szafy, 2 stoły-biurka, minibarki i lodówki umieszczone w biurkach, 2 bagażniki, 2 regały garderobiane, 2 wieszaki ścienne, lampki umocowane na ścianach przy każdym łóżku, 2 lampy stojące, 3 odbiorniki radiowe, telefon.
W każdej z wymienionych jednostek mieszkalnych znajduje się także; dywan-w każdym pokoju inny kolor, zasłony, rolety zaciemniające, firany, rolety przepuszczające, materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze, popielniczka w pokojach dla palących, zestaw do czyszczenia obuwia, odzież, igielnik, torba na bieliznę gościa/gości zleconą do prania, niepalny kosz na śmieci, sejf, woda mineralna lub stołowa, 0,5l na osobę dziennie oraz szklanki, oświetlenie ogólne, gniazdka.
Kolorystyka pokoi jest różna-każdy pokój w innym kolorze.

WĘZEŁ HIGIENICZNO-SANITARNY

Wyposażenie jest jednakowe dla wszystkich pokoi: wanna z baterią i natryskiem połączona z kabiną natryskową, umywalka z półką, z bocznym i górnym oświetleniem(regulowane), wc(osobne dla kobiet/mężczyzn), osłona wanny i natrysku, dywanik przy wannie, mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku, uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną, suszarka do włosów, waga osobowa, płaszcz kąpielowy, szlafrok, torba higieniczna, ręcznik, ręcznik kąpielowy, dozownik mydła, suszarka do rąk, kosmetyki, miska ustępowa, pisuar w węźle męskim. Ciepła woda w węźle higieniczno-sanitarnym powinna być utrzymana w bezpiecznej temperaturze 20-600 C. W wannach stosuje się specjalne wkłady antypoślizgowe. Pod kątem achitektonicznym-nie zostały zastosowane: ostre krawędzie, uskoki, progi, wolnostojące słupki. Tablice i szafki są odpowiednio zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych. Instalacja elektryczna-została wykonana i jest użytkowana z Polską Normą. Dla bezpieczeństwa i oszczędności stosuje się automatyczne dozowanie i regulację temperatury wody. Grzejniki są wyposażone w zawory termostatyczne, które umożliwiają regulację i ochronę przed poparzeniem. W łazienkach na ścianach położone są kafelki-w każdej łazience inny kolor. Umywalki są duże-szerokość 75 cm i zlokalizowane na osi wejścia. Umywalki te mają dużą powierzchnię odkładczą. W węźle higieniczno-sanitarnym znajdują się również bidety, które to służą do mycia wodą bieżącą dolnych części ciała oraz nóg. Pisuary płasko przylegają do ściany i są zainstalowane w narożnikach. W węźle higieniczno-sanitarnym znajdują się także brodziki umieszczone dla potrzeb gości niepełnosprawnych-są one uformowane w posadzce. Brodziki są wykonane z tworzywa sztucznego, głównie z akrylu ze względu na łatwość montażu, lekkość, wytrzymałość, odporność na uderzenia, poczucie ciepła. Co do misek ustępowych-to są one ze zbiornikiem cicho płuczącym. W węźle higieniczno-sanitarnym znajduje się także telefon. Węzły higieniczno-sanitarne zapewniają komfort termiczny, użytkowy, akustyczny-umożliwiający relaks i regenerację sił psycho-fizycznych, warunki pozwalające na łatwe utrzymanie czystości i estetykę wnętrz. Natrysk-stosuje się dodatkowo siedzisko stałe, odchylane lub dostawiane w miarę potrzeb, uchwyty pomocnicze, kabiny natryskowe nie są szczelnie zamykane czy trudno otwieralne. Wanna- baterie o wydłużonym uchwycie, poręcze pomocnicze. Przestrzeń wolna pod umywalką-70 cm. Lustra są z mechanizmem indywidualnego ustawiania i są odchylane. Inne udogodnienia: również bezdotykowy osprzęt spłukujący. Gniazdka i wyłączniki światła znajdują się także w zasięgu ręki osoby siedzącej na wózku. W węźle higieniczno-sanitarnym znajduje się również: podgrzewacz ręczników, pojemnik na serwetki, papiernica jest z uchwytem na dodatkowe rolki papieru, uchwyty na szklanki czy kubki, pojemnik na szczotkę sedesową.

PION GASTRONOMICZNY

1.Restauracja-zawiera różne typy serwisów, różne kuchnie narodowe oraz bufety. Restauracja zawiera stoły o wysokości 75 cm, okrągłe, krzesła z oparciami, ale również kwietniki, lampiony, ażurowe parawany. Tendencja do demonstrowania sztuki kulinarnej, to pozytywnie oddziaływuje na gościa. Oferuje szeroki asortyment dań przygotowanych na indywidualne zamówienia i nie tylko. Dania główne przygotowywane są według specjalnych receptur. Podaje się napoje alkoholowe i inne. Obsługa odbywa się wyłącznie przez kelnerów, chyba że jest stół szwedzki.
2.Minibary-samoobsługowe, zawężony asortyment dań, produkcja wyłącznie określonych zestawów gotowych dań, krótki czas wydania i dostawy produktu. Dodatkowo-foteliki, stołki barowe(niskie i wysokie-hokery), fotele.
3.Cafeteria-restauracja samoobsługowa. Wydaje się tu napoje, zimne i gorące potrawy oraz desery.
4.Herbaciarnie i Kawiarnie-wejście z głównych ciągów komunikacyjnych, miejsce spotkań towarzyskich, asortyment jest następujący-tj. napoje gorące(kawa, herbata), napoje chłodzące, wyroby cukiernicze(ciastka, kremy, galaretki, lody) oraz trwałe wyroby cukiernicze. Samoobsługowy lub z obsługą. W kawiarniach stoły mają wymiar również 75cm z uwagi na gości niepełnosprawnych.
W salach restauracyjnych, kawiarniach i herbaciarniach stosuje się pomocniki kelnerskie. Służą one do przechowywania sprzętu: sztućców, nakryć, obrusów, serwet związanych z obsługą kelnerską danego rewiru

ZAPLECZE PRODUKCJI GASTRONOMII

Są to maszyny i urządzenia do obróbki termicznej, chłodziarki, zamrażarki i inne, a także automaty i jednostki obsługi w części noclegowej, przy zespole odnowy, w zespołach rekreacyjnych. Urządzenia uniwersalne, łatwe w obsłudze, niewielkie gabarytowo.
Pralnie(pralkowirówki, prasowalnice i inne).

ZAPLECZE GASTRONOMICZNE

Zaplecze restauracji: przygotowalnia, kuchnia właściwa, garmażeria, rozdzielnia kelnerska, zmywalnia naczyń stołowych, zmywalnia naczyń kuchennych, bufet kelnerski, magazyn podręczny(spiżarnia).
Zaplecze kawiarni i herbaciarni oraz minibaru: zmywalnia naczyń, rozdzielnia kelnerska, magazyn podręczny.

LOKALE GASTRONOMICZNE

Nie ma barier technicznych(schody, wąskie przejścia i przejazdy, brak powierzchni manewrowej, oznakowanie i oświetlenie). Są zapewnione trzy stoły(czteroosobowe) przystosowane dla osób niepełnosprawnych(stoły o zwiększonej głębokości, o podstawach talerzowych pozwalających na głębszy wjazd wózka).

ZAPLECZE ADMINISTRACYJNO-TECHNICZNE

Odgrywa istotną rolę w prowadzeniu właściwej gospodarki zaopatrzeniowej, rozliczeniowej, energetycznej, magazynowej, kadrowej i socjalnej.
Zaplecze socjalne dla zespołu hotelowego: szatnie, stołówka, bufet, ambulatorium lekarskie, klub itp.

ZESPÓŁ ADMINISTRACYJNY

DZIAŁY:
-kierownictwo hotelu
-dział marketingu
-dział organizacyjno-ekonomiczny
-dział administracyjny
-dział finansowo-księgowy
-dział gospodarczo-techniczny
-dział rozliczeń i kalkulacji
-wydzielone stanowisko ochrony i monitoringu
Biura hotelu są rozmieszczone w jednym pomieszczeniu z wydzielonymi boksami.




ZESPÓŁ KLUBOWO-INTEGRACYJNY

Połączony jest z częścią mieszkalną. Klub: czytelnia, mała biblioteka, gry, zabawy towarzyskie, spotkania integracyjne. W sąsiedztwie znajdują się aneksy wypoczynkowe oraz cafeteria. Ulokowane są również kluby zamknięte-tylko dla gości hotelowych.

KOLORY WNĘTRZ POKOI I ICH ZNACZENIE DLA GOŚCI

Czerwony-rozgrzewa, przeciwdziała depresji.
Żółta-odpręża, wzmaga system nerwowy oraz mięśnie i pracę serca. Ma pozytywny wpływ na układ krążenia, pracę wątroby oraz na inne wewnętrzne organy. W kolorze żółtym wszystko wygląda przyjaźniej.
Zielony-daje wrażenie świeżości, lekkości, harmonii i ładu, oddala przedmioty. Sprzyja koncentracji, poprawia nastrój, uspokaja, przywraca równowagę psychiczną. Ma korzystny wpływ na układ krążenia i oddechowy.
Niebieski-orzeźwia, daje wrażenie zmniejszenia ciężaru i oddalania. Jest kolorem aseptycznym, powoduje łagodnienie bólu, wywołuje opanowanie, zapewnia uczucie spokoju, ułatwia odprężenie, przywraca żywotność, łagodzi hałas oraz powoduje uczucie chłodu.
Pomarańczowy-barwa witalności, daje wrażenie ciepła i powiększenia objętości, wprawia w radosny nastrój, wspomaga i reguluje trawienie.
Fiolet-daje wrażenie zmniejszenia objętości. Wpływa pozytywnie na stan duchowy człowieka.
Biel-daje wrażenie przestrzeni i czystości.
Czarny-daje wrażenie zwiększania ciężaru i zmniejszenia objętości, może działać odprężająco.
Indygo-dobrze wpływa na stan psychiczny i umysłowy.

PION WIELOFUNKCYJNY

Stosuje się dodatkowy sprzęt wzmacniający odbiór fonii oraz indywidualne aparaty. Dodatkowe ciągi ewakuacyjne. Miejsca dla osób niepełnosprawnych są zlokalizowane w pierwszym rzędzie i w wydzielonym aneksie blisko drzwi.

PARKING

Stanowisko P dla indywidualnych środków lokomocji gości niepełnosprawnych(400/550 cm), zlokalizowane są blisko wejścia głównego. Parking znajduje się przed wejściem do hotelu.

GARAŻ

Garaż znajduje się w podpiwniczeniu hotelu. Pojemność-250 aut. Trójkondygnacyjny.

ZESPÓŁ HANDLOWO-USŁUGOWY

W skład zespołu wchodzi:
-obsługa bagażowa
-kwiaciarnia
-punkt wymiany walut
-kantor
-bankomaty
-sprzedaż prasy codziennej
-sprzedaż kosmetyków
-sprzedaż środków higieny osobistej
-sprzedaż napojów
-sprzedaż pamiątek
-wypożyczalnia i przechowalnia sprzętu rekreacyjnego
-pranie, prasowanie, czyszczenie bielizny i odzieży gości
Gościom zapewnia się: gabinet fryzjerski, salon z dziełami sztuki, salon jubilerski, salon mody z odzieżą damsko-męską, kasyno.

PION REKREACYJNY

Niezbyt trudny do przystosowania ze względu na wykwalifikowaną kadrę hotelową. Otwartość na bardzo zindywidualizowane potrzeby, zakres obsługi nie jest zmniejszony ze względu na niepełnosprawności-wręcz przeciwnie.
-sauna, basen, solarium, siłownia, komora kriogeniczna, salon odnowy biologicznej, jacuzzi.
Zakres usług fizykoterapełtycznych: naświetlenie, hydromasaże, specjalistyczne kąpiele, terapie prądami interferencyjnymi(jonoforeza, diadynamik, ultradźwięki, terapuls).
-bilard z wolną przestrzenią pozwalającą na swobodne manewrowanie wózkiem, kręgielnie z automatycznym podajnikiem kul.
-pomosty widokowe sezonowe i stałe.
-wydzielone stanowiska na widowniach.
-aneksy wypoczynkowe z wodą i zielenią.
-grill terenowy.

PODSUMOWANIE

Mój hotel ma niesamowitą aurę kameralności i komfortu. Nasze motto-My dbamy o każdego-o tobie też nie zapomnimy. Pobyt u nas spowoduje, że poczujesz się jak w raju. Hotel ma może trochę wad, jak brak lokali rozrywkowych, ale hotel chce by goście byli wypoczęci, a nie zatyrani imprezami ciągnącymi się nie wiadomo do, której godziny-to męczące. Mam nadzieje, że pobyt w naszym hotelu sprawi, że będzie pasmem niespodzianek i niecodziennych przeżyć-do których chętnie zachęcam. Nasz hotel czeka na ciebie zawsze-dla ciebie zawsze znajdą się wolne miejsca. Życzę miłego pobytu i chęci powrócenia tu jeszcze kiedyś.


Z wyrazami szacunku

Dyr. Nacz. Michał Paryjczak

BIBLIOGRAFIA

1. Wyszukiwarka: Google, Onet, Interia, Yahoo, Aol.
2. Informacje od znajomych.
3. Książki naukowe.
4. Książki hotelarskie.
5. Pomoce naukowe.


Załączniki:
Polecasz? Tak Nie
Komentarze (5) Brak komentarzy
10.10.2010 (11:12)

praca wprost rewelacyjna bardzo przydatna

7.4.2008 (17:26)

Super praca. Właśnie tego szukałem ;)

3.1.2007 (17:34)

Super praca, bardzo mi się przydała. Dzięki ;)

Typ pracy