profil

Wpis do Dzienniczka Praktyk na stanowisku pracownik administracyjno-biurowy

poleca 92% 425 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1 tydzień
I dzień: Zapoznanie się ze statutem i przedmiotem działalności firmy i jej formą prawną.
Poznanie regulaminu, zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych a także z organizacja pracy na poszczególnych stanowiskach.
II dzień: Zapoznanie się z zakresem usług świadczonych przez firmę. Zapoznanie się z zadami marketingu, reklam, promocji i sprzedaży usług remontowo-budowlanych oferowane na rynku jak i w przetargach. Przygotowanie materiału reklamowego.
III dzień: Poznanie obiegu dokumentacji: pism wychodzących i przychodzących zgodnie z instrukcją kancelaryjną. Wpisywanie pism do książki nadawczej – dziennika korespondencji. Przygotowanie korespondencji do wysłania.
IV dzień: Zapoznanie się z odpowiedzialnością materialną i prawa pracowników, systemem i rozkładem czasu pracy, terminem, miejscem i częstotliwością wypłaty wynagrodzenia, zasady udzielania urlopów, zasadami przyznawania nagród oraz premii.
V dzień: Zapoznanie się z formularzami: umowy o pracę, umowy zlecenia, podanie o urlop: wypoczynkowy, na żądanie, macierzyński/tacieżyński, zwolnienie za porozumieniem stron, wypowiedzenie, zwolnienie dyscyplinarne.

2 tydzień
VI dzień: Zapoznanie się z zasadami prowadzenia akt osobowych pracowników. Pomoc w kompletacji dokumentów przy uzupełnieniu w aktach personalnych pracowników.
VII dzień: Zapoznanie się z zasadami zatrudniania pracowników z zagranicy, zasady ubiegania się o pozwolenie zatrudnienia obcokrajowca w urzędzie pracy i urzędzie wojewódzkim. Pomoc w przygotowaniu wniosków.
VIII dzień: Segregacja i porządkowanie dokumentów i aktów zgodnie z chronologią, archiwizacja dokumentów. Zapoznanie się z prowadzeniem biblioteki akt, przychodzących pism. Nauka odbierania i wysyłania dokumentacji faxem.
IX dzień: Zapoznanie się z zasadami wypełniania upomnieniami, pomoc w wypełniani ksiąg pracownika, nauka zasad doboru pracownika, zapoznania się z systemem motywacyjnym. Segregacja dokumentów.
X dzień: Przyjmowanie interesantów oraz udzielanie informacji. Kierowanie interesantów do odpowiedniego pracownika jednostki.

3 tydzień
XI dzień: Pomoc w sporządzaniu pism i innych dokumentów przy wykorzystywaniu programów komputerowych (zaświadczeń, umów, sprawozdań, wprowadzanie danych do systemu CRM).
XII dzień: Pomoc w przygotowaniu dokumentacji: kserowanie oraz skanowanie. Odbieranie rozmów telefonicznych i łączenie rozmów przychodzących. Wysyłanie i odbieranie faksów. Nadawanie i odbiór korespondencji z placówki pocztowej.
XIII dzień: Pomoc w sporządzaniu kalendarza spotkań przełożonego. Nadzorowanie dotrzymania umówionych terminów spotkania. Odwoływanie i ustalenie nowych terminów spotkań.
XIV dzień: Obsługa rozmów handlowych – tłumaczenie z języka rosyjskiego i angielskiego. Pomoc tłumaczeniowa przy spotkaniach służbowych przełożonego z pracownikami.
XV dzień: Pomoc w sporządzeniu listy zakupów artykułów biurowych. Wydawanie zakupionych produktów. Przekazanie do księgowości faktury z zakupionych artykułów.

4 tydzień
XVI dzień: Pomoc w sporządzeniu oraz wydawaniu wcześniej przygotowanych zaświadczeń dla pracowników dotyczących zatrudnienia. Pomoc w sporządzaniu raportów dotyczących spraw pracowniczych.
XVII dzień: Pomoc w prowadzeniu ewidencji pracowników czasu pracy, ewidencji urlopowej, chorobowej. Pomoc w sporządzaniu listy płac dla pracowników. Ewidencja listy zatrudnionych aktualnie zatrudnionych pracowników w danym miesiącu.
XVIII dzień: Zapoznanie się ze sposobem sporządzania planu dnia: obsługa sekretariatu, obsługi interesantów, obsługi urządzeń biurowych, obsługi kadr i płac, prowadzenie poszczególnych ewidencji, działań marketingowych.
XIX dzień: Pomoc w dokonywaniu rozliczeń finansowych z pracownikami (składki ZUS i inne potrącenia). Sporządzanie deklaracji podatkowych PIT. Zapoznanie się z zasadami wystawiania Świadectw Pracy.
XX dzień: Zapoznanie się z dokumentami które ułatwiają rozliczenie dla płatników i sposobu sporządzenia PIT-11. Zapoznanie się z rodzajem podatków w zależności od zawartej umowy z pracownikiem.

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 3 minuty

Typ pracy