profil

Bardzo szczegółowy plan wydarzeń z lektury Sztan z siódmej klasy

poleca 75% 1269 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze
Szatan z siódmej klasy streszczenie

Tytuł: „Szatan z siódmej klasy”
Autor: Kornel Makuszyński
Osoby: Adam Cisowski, Profesor Paweł Gąsowski, Iwo Gąsowski, Wanda Gąsowska, Ewa Gąsowska, Staszek Burski.
Inni bohaterowie: Szostak, ojciec Adasia, matka Adasia, fałszywy malarz, Chudzielec (przyjaciel fałszywego malarza), Garbaty (współpracownik fałszywego malarza), Francuz ( towarzysz Adasia w piwnicy), Żelski, Ostrowicki, Kaczanowski, Jasiński, Wnuk (koledzy Adama z klasy), Ksiądz Kazuro.

I. Diabeł wyskakuje z pudełka.
1. Awantura na lekcji historii.
a) przyjście profesora do klasy
b) wywołany uczeń do odpowiedzi- Kaczanowski
c) raniące, a zarazem dziwne słowa ucznia (cytat): „Ale to jakaś pomyłka… Ja przecie nie miałem dziś być pytany…”
d) zmartwiony i bardzo zdziwiony profesor Gąsowski
e) zaniepokojeni uczniowie klasy siódmej
f) wywołanie następnego ucznia do odpowiedzi- Ostrowski

2. Adam Cisowski- winowajca nieuctwa „czwartkowych uczniów”.
a) Kolejny nieprzygotowany uczeń do odpowiedzi
b) Minuta ciszy profesora- rozmyślanie sytuacji przez historyka
c) Przerwanie milczenia przez Adama Cisowskiego- ucznia z pierwszej ławki
d) Mowa pana profesora na temat jego trzydziestu lat nauczania w owej szkole.
e) Dziwne i niezrozumiałe zdanie (według profesora) „pana Cisowskiego” ( cytat): „Panie profesorze… Ja jestem wszystkiemu winny… tego dzisiejszego nieuctwa…”
f) Wielki wybuch gniewu profesora

3. Prawda wychodzi na jaw.
a) Pytania profesora do Adasia na temat jego ostatniego zdania
b) Bystry Adaś- odgadnięcie metody pytań pana profesora
c) Omówienie metody pytań profesora przez Adama
d) Wściekły, z zarazem zdziwiony profesor
e) Zadowolona klasa ze sprytu Adasia
f) Dalsze rozmowy siódmoklasisty z historykiem na temat jego metody

4. Nowa metoda pana profesora Gąsowskiego.
a) Kilka sekund milczenia pana profesora i klasy
b) Przykre wnioski historyka- nieukowa klasa
c) Smutna prawda
d) Zniszczenie ufności profesora do siódmoklasistów
e) Pomysł profesora- nowa, nie do odgadnięcie metoda pytań
f) Nieśmiało chętny Adaś do rozwiązania nowej metody

5. Zakład.
a) Ustanowienie zakładu między profesorem, a Adasiem
b) Rozmowa bohaterów sceny na temat zakładu
c) Wyjście profesora z klasy
d) Prośba Adama do klasy- systematyczna nauka historii do końca roku szkolnego
e) Lekcja matematyki
f) Powtórna Lacja historii- rozwikłanie zakładu
6. Rozprawa.
a) Wejście uśmiechniętego, z zarazem poważnego profesora Gąsowskiego
b) Napisanie nazwisk 3 uczniów przez Adasia- dzisiejsi pytani uczniowie
c) Napisanie nazwisk przez profesora- przyglądający się szybkości pisania profesora Adaś
d) Podanie jednemu uczniowi kartek z nazwiskami przez profesora
e) Odczytanie nazwisk przez uczniów- identyczne
f) Przestraszony, zdumiony, a zarazem zadowolony z Adasia profesor

7. Wygranie zakładu poprzez Adasia.
a) Szatańsko uśmiechnięty Adaś
b) Pytania profesora do Adasia na temat jego metody
c) Zdumiewające odpowiedzi Adama
d) Rozmowy profesora i Adasia na temat wygranego zakładu ucznia
e) Zagadka z listami pana profesora dla Adasia- opowiedzenie młodzieńcowi o sprawie
f) „ odnalezienie” listów w kieszeni profesora- zapominalskie historyk

II. Dwie awantury, a jedna gorsza od drugiej

1.Kradzież lodów Adasia.
a) Zapracowani rodzice Adasia- lekarz i „gospodyni” domu
b) Rozbrykane rodzeństwo „szatana”
c) Deser po kolacji- lody
d) Chwilowe wyjście z pokoju przez Adama
e) Wrócenie do pokoju przez chłopaka
f) Zdziwiony, zły i oburzony młody Cisowski

2. Metoda arabska.
a) Obwinianie rodzeństwa przez Adasia- kradzież lodów
b) Nie przyznawanie się do kradzieży przez rodzeństwo Adama
c) Nakaz Adasia- zamoczenie rąk rodzeństwa w misce pełnej wody- niezawodny arabski sposób na wykrycie sprawcy
d) Wyniki „doświadczenia”- suche ręce Jasia Cisowskiego
e) Niechętne przyznanie się chłopca do kradzieży
f) Opowiedzenie metody arabskiej swoim rodzicom przez Adasia

3. Kradzież stałego pióra Jasińskiego.
a) Szkolne, nowe i ładniejsze pismo Burskiego- kolegi z ławki Adasia
b) Awantura pomiędzy Jasińskim, a Żelskim
c) Bójka chłopaków
d) Rozdzielenie kolegów przez Adasia
e) Powód awantury- oskarżenie Żelskiego o kradzież stalowego pióra
f) Obietnica Cisowskiego- odzyskanie pióra następnego dnia

4. Nieświadomy złodziej- Staszek Burski.
a) Koniec lekcji
b) Postanowienie Adasia- odprowadzenie Burskiego do domu
c) Dziwne zachowanie kolegów- milczenie
d) Prośba Adasia w domu Burskiego- oddanie stalowego pióra
e) Oburzony i zakłopotany Staszek
f) Wyjaśnienie koledze o dowiedzeniu się o jego kradzieży

5. Przyznanie się złodzieja do winy.
a) Rozpacz Burskiego
b) Pocieszanie i obietnice Adasia- nie wygadanie akcji z piórem
c) Adam Cisowski- dobry, pomocny i sprawiedliwy kolega
d) Wyjęcie pióra z kominka przez Staszka
e) Pióro Jasińskiego leżące na biurku profesora- przeproszenie Żelskiego przez kolegę
f) Uznanie klasy dla Adama

6. Zgubione pieniądze szóstoklasistów.
a) Dwaj szóstoklasiści- goście w domu Adasia Cisowskiego
b) Prośba chłopców- odszukanie zaginionych 100 złotych z klasowej księgowości
c) Opowieść chłopców na temat chłopca księgowego- wzruszony Adaś
d) Obietnic siódmoklasisty- próba odszukania 100 złotych
e) Szczere podziękowania chłopców
f) Dumanie Cisowskiego nad zaginionymi pieniędzmi

7. Czarny sznurek
a) Opowiedzenie Adasiowi o sprawie przez całą szóstą klasę
b) Rozmysły Adama w domu Cisowskich
c) „Znalezienie” 100 złotych przez „szatana”
d) 26, 30 zł- normalny druk, 1 (udawana setka)- czarny, pionowy i przyklejony do księgi sznurek
e) Opowiedzenie klasie szóstej o jego odkryciu
f) Wielkie podziękowania dla Adama Cisowskiego

III. Piękne są oczy fiołkowe, ale kto ukradł drzwi?

1. Sprawa pana profesora.
a) Planowany wyjazd Adasia nad morze- koniec roku szkolnego
b) Przyjście pana profesora Gąsowskiego do domu Adasia
c) Chwalenie Adama za jego „szatański” spryt przez historyka
d) Prośba do Adasia- pomoc w jednej bardzo ważnej sprawie
e) Powiadomienie profesora o wyjeździe
f) Odwołanie wyjazdu dla sprawy pana profesora przez Adasia

2. Piękna panna Wanda Gąsowska.
a) Udanie się do domu profesora
b) Dziewczyna o fiołkowych oczach otwierająca drzwi Adasiowi- siostrzenica pana profesora
c) Dziwna mina i zachowanie Adasia- zakochanie się w Wandzie
d) Zmartwiona dziewczyna zachowaniem Adasia
e) Wejście do domu profesora
f) Pobudka profesora ze snu

3. Sprawa pana profesora.
a) Nazwanie na powitanie Adasia Piotrem i Zbigniewem przez pana profesora
b) Podziękowania historyka dla siódmoklasisty- spędzenie całych wakacji z profesorem
c) Opowiedzenie Adasiowi dziwnych sytuacjach występujących w willi Gąsowskich np.: skradzione drzwi
d) Fałszywy malarz- Francus
e) Dalsze rozmowy bohaterów sceny
f) Mowa o listach wysłanych do Wandy

4. Ponowny problem z listami pana profesora.
a) Oskarżenie Wandy o kłamstwie przez profesora
b) Wkurzona Wandzia- Nazwanie profesora „stryjem”, a nie „stryjaszkiem”
c) Dopytywanie się Wandy i profesora o rzeczach robionych od rana przez Adama
d) Ranna czytana książka pana profesora
e) Znalezienie listu w książce
f) Przeczytanie listu

5. Dwaj złodzieje drzwi.
a) Wniosek po przeczytaniu listu- dwaj złodzieje
b) Adam- pomocnik rozwikłania sprawy i schwytania złodziei
c) Decyzja chłopaka- pomoc dla profesora, Wandzi i jej rodzinie
d) Wyjazd Adama, profesora i Wandzi do willi Gąsowskich
e) Spotkanie Staszka Burskiego udającego się na obóz harcerski
f) Bardzo głośny, żegnający krzyk Adasia

IV. Dwie brody i człowiek widmo.

1. W willi Gąsowskich.
a) Poznanie Iwa- młodszego brata pana profesora
b) Przedstawienie Adasia przez profesora reszcie rodziny
c) Krótka rozmowa na temat skradzionych drzwi i dwóch złodziejach
d) Malutkie ocyganienie Iwa przez profesora w sprawie drzwi
e) Rozmyślanie Adasia na temat skradzionych drzwi i jego obietnica- dowiedzenie się wiadomości o Francuzie- złodzieju drzwi
f) Rozmowy Adasia, Wandzi i profesora na temat Francuza i ludzi mieszkających wokół Bejgoły

2. Bohaterski Adaś.
a) Rozmowa Adasia i Wandzie na temat pięknego krajobrazy i zaskakująco pięknej przyrody Bejgoły
b) Zauważenie obcej Osoby przez panną Wandę krążącą wokół domu za drzewami
c) Bohaterska decyzja chłopca- schwytanie obcego człowieka
d) Czołganie się Adama w stronę mężczyzny
e) Stracenie mężczyzny przez chłopca z pola widzenia
f) Ciemność w oczach Adama Cisowskiego- uderzenie siódmoklasisty w głowę przez włamywacza

V. Po rozbitej głowie chodzi Francuz.

1. Obudzenie się z „kamiennego snu”.
a) Nieprzytomny Adaś
b) Mężczyzna stojący nad Adamem- pana Paweł Gąsowski
c) Lekko otumaniony Adaś otwierający z trudem oczy
d) Smutny profesor- zmęczenie oraz ból Adasia
e) Zdziwiony Adaś dotykający „chropowatej głowy”- głowa w bandażach
f) „Burza mózgów” Adasia na temat pytania „co to są bandaże”- zaśnięcie chłopaka z przemęczenia

2. Prawie przytomny „pan Cisowski”.
a) Zdziwiony Adam- pobyt w łóżku (cytat): „Gdzie… gdzie ja jestem?...”
b) Opowieść profesora o bohaterskiej Wandzi- przywleczenie omdlałego Adasia do domu
c) Zdziwiony Cisowski- uderzenie Adasia w głowę przez Wandzie
d) Przerażony profesor od historii- majaczenie Adasia
e) Delikatne szumy w głowie siódmoklasisty
f) Dopytywanie się profesora w czasie spędzonym w łóżku przez Adama

3. Próba wstawania z łóżka.
a) Pan profesor- „cało dobowy” struż Adasia
b) Dopytywanie się profesora o pozostałych członków rodziny Gąsowskich przez Adasia
c) Żal Adasia pana dla pana profesora
d) Pomysł Adasia na odpoczynek profesora (cytat): „Pan profesor jest bardzo zmęczony… Ja wstanę i coś tam porobię, a pan profesor się prześpi na tym łóżku
e) Prośba Adasia- wstawanie z łóżka
f) Krzykliwa odpowiedź profesora- nie

4. Zakatarzona pani Ewa Gąsowska
a) Kolejne prośby Adasia o wstawanie
b) Oznajmujący całą rodzinę krzyk profesora (cytat): „Adaś umiera”
c) Prędkie przybycie zakatarzonej, zdziwionej i przestraszonej pani Gąsowskiej
d) Przybycie Wandzi i jej pomysł- zamiana „miejsca czuwającego” profesora
e) Rozmysły Adasia na temat bohaterskiego czynu panny Wandy- przyniesienie chłopaka do domu
f) Spoczynek „w śnie” przez Adasia

5. Historia domu pana profesora.
a) Dopytywanie się profesora przez Adasia o historii domu Gąsowskich
b) Przeczące odpowiedzi profesora- brak jakichkolwiek historii i wskazówek
c) Dom pana profesora- labirynt]
d) Prośba Adasia- przeszukanie domu w celu znalezienia jakichkolwiek „poszlak”
e) Rozmyślanie przytomnego Adama na temat przypuszczalnej historii domu państwa Gąsowskich, drzwiach i Francuzie
f) Niepewna rozmowa Adasia z ojcem Wandzi na temat Francuza

6. Rodzinna galeria Gąsowskich.
a) Portrety nie ze swoich czasów
b) Opowieść profesora o rodzinnych portretach
c) Opowieść o malarzu i o niedomalowanym oku
d) Przodek bez oka- Eustachy Gąsowski
e) Powód jednego oka na portrecie- ocyganienie przodka Gąsowskiego
f) Pomysł Wandy- szukanie „poszlak” na starym, zakurzonym strychu

VI. W mrokach tli się światełko.

1. Na deskach strychu.
a) Wejście Wandzi, Adasia i profesora na strych
b) Opowieść profesora o drewnianym korycie- rzecz z czasów młodości profesora
c) Strach na wróble- niby wiszący człowiek
d) Bystra Wandzia- znalezienie cennych papierów
e) Przyłączenie się Adasia w dalszym szukaniu papierów
f) Papiery- stare gazety, różne inne niepotrzebne rzeczy i „zakurzona mądrość”

2. Próba rozwikłania zagadki zawartej w „ zakurzonej mądrości”.
a) Dumanie Adasia nad papierami
b) Widywanie Adama tylko przy posiłkach
c) Zmartwiony Adaś- brak rozwiązania „papierowej zagadki”
d) Siedzenie nad papierami w dzień i w nocy
e) Wielki okrzyk szczęścia Adasia- „znalezienie” Francuza
f) Obudzenie profesora- poinformowanie go o odkryciu

3. Rękopis księdza Koszyczka.
a) Opowiedzenie profesorowi o dwóch Francuzach
b) Przeczytanie profesorowi papierów z prawdopodobnego pamiętnika księdza Jan Koszyczka
c) Mowa w wojnie, dwóch Francuzach i o tobołku oficera
d) Zziębnięci i osłabieni Francuzi- zamieszkanie mężczyzn w domu państwa Gąsowskich
e) Schowanie tobołka i pisanie listu do brata przez Francuskiego oficera
f) Śmierć oficera oraz jego ostatnie słowo do pana Gąsowskiego- „drzwi”

VII. „Malarz- co ukradł, mówi, że znalazł”

1. Szukanie drzwi z pamiętnika księdza Koszyczka.
a) Śniadanie Adasia i profesora- rozmowy na temat Cesarza
b) Pomysł Adama- powiadomienie reszcie rodzinie o odkryciu
c) Sprzeciw historyka
d) Poinformowanie o odkryciu matematyka- pana Iwa Gąsowskiego
e) „Rozkaz” matematyka- szukanie drzwi
f) Brak drzwi od kilku set lat na „prawowitym” miejscu

2. Niespodziewany gość w domu państwa Gąsowskich- malarz
a) Rozmowy Adasia na temat przeczytanego pamiętnika księdza Koszyczka
b) Przyjście mężczyzny do domu Gąsowskich- malarz
c) Podejrzliwy malarz i jego „gorylowe” ręce
d) Prośba malarza- spoczynek w pięknym domu Gąsowskich
e) Okrzyk Adasia na temat pożaru- wytłumaczenie matematykowi o podejrzliwym malarzu i proszenie go o „gębie na kłódkę” w sprawie Francuza i drzwi
f) Odwołanie pożaru przez chłopca i podejrzliwy malarz (cytat): „Masz chłpcze dziwne oczy… Patrzył pan na ścianę, a pożar ujrzał pan przez okno za placami…”
3. Pytania malarza o rozbitą głowę siódmoklasisty.
a) Dopytywanie się malarza o rozbitej głowie chłopca
b) Kłamstwo chłopca na temat rozbitej głowy- uderzenie w głowę przez konia
c) Malarz- zbójca, łotr, złodziej, człowiek rozbijający w nocy głowę
d) Sposób Adama na rozpoznanie prawdy- malarz, czy łotr
e) Sposób- chęć na domalowanie oka obrazowi (malarz), lub nie chęć (łotr)
f) Pomysł profesora- pilnowanie mężczyzny

4. Harcujące, nocne myszy
a) Dziwne nocne odgłosy wydobywające się z pokoju malarza
b) Dopytywanie się profesora o spędzonej nocy, przez Adasia
c) Rozmowa profesora z Adasiem następnego dnia na temat harcujących myszy
d) Rozgniewany, zdziwiony i zaniepokojony siódmoklasista
e) Malarz- w 70% złodziej
f) Zauważenie „malarza” udającego się na dwór- zamknięcie drzwi na klucz

5. Sposób na „malarza”.
a) Zaprowadzenie mężczyzny do „bawialni”- pokoju pełnego obrazów, przez profesora
b) Zadowolony złodziej- pokuj z kilkoma drzwiami
c) Opowieść profesora na temat obrazów przodków Gąsowskich
d) Przyglądanie się drzwiom przez „malarza”- brak zainteresowania dla obrazów
e) Prośba profesora do „malarza”- domalowanie oka jednemu przodkowi
f) Stanowcza odmowa mężczyzny „malującego” krajobrazy- 100% złodziej drzwi

6. Brak zaufania malarza do Gąsowskich i Adasia.
a) Poinformowanie Adasia przez profesora o braku zainteresowania malarza na temat domalowanie oka.
b) „Malarz” oglądający drzwi ku dworowi
c) Rozmowy rozbawionego Adasia z profesorem na temat zakładu o temacie „jutro malarz nas opuści”- stanowcza odmowa historyka
d) „chwalenie” piękna chmur przez niby malarza
e) Pytania Adasia do złoczyńcy na temat wczorajszych harcujących myszy
f) Ton „malarza” odpowiadający Adasiowi: zły, zuchwale impretynecki- oburzona Wandzia i pan profesor

7. Uciekinier.
a) Rozmowa domowników (oprócz matematyka) na temat niewłaściwego zachowania gościa
b) Zadania dla Wandzi- pilnowanie pokoju złodzieja
c) „Wybawienie” ojca z „jaskini” przez Adama „metodą matematyczną”
d) Zniknięcie gościa oraz pamiętnika księdza Koszyczka
e) Nazwanie się „głupcem” przez Adasia
f) Prośba chłopaka do panny Wandy- solidne lanie

VIII. Umarli piszą listy.

1. Wnioski.
a) Rozmowa profesora i Adasia na temat Francuza
b) Rozmysły Adama na temat Francuza i nie tylko
c) Wnioski Adasia z jego rozmyśleń- dwaj Francuzi
d) Wytłumaczenie profesorowi sytuacji, przez chłopaka
e) Wyjście do lasu przez pana Iwa Gąsowskiego
f) Kolejny gość w domu państwa Gąsowskich

2. Gość.
a) Dopytywanie się mężczyzny o pana iwa Gąsowskiego
b) Poinformowanie gościa o nieobecności mężczyzny
c) Decyzja człowieka- zaczekanie na pana Gąsowskiego
d) Głośny huk z domu państwa Gąsowskich- głos pana Iwa (cytat) „Powiedzcie mu, że mnie nie ma”
e) Odejście mężczyzny- komornika
f) Ponowne rozmyślanie Adasia na temat jednego „malarza” oraz Francuza

3. „Dorosły” pomysł Adasia.
a) Kolejne wnioski z rozmyśleń Adasia – śledzenie „każdego kroku” rodziny Gąsowskich i Adasia przez złodziei
b) Pomysł Adasia- pójście samemu na zwiady ( cytat): „ Zróbmy tak: pan profesor zostanie tu z rodziną, a ja pójdę na zwiady”
c) Stanowcza odmowa profesora- brak zgody na puszczenie samego Adasia
d) Rozmowy mężczyzny i chłopaka na temat pomysłu i panu Adasia
e) Zgoda profesora po kilku godzinach na kilku dniowe zwiady Adasia
f) Plan Adama na wykiwanie złodziei- ogłoszony nieprawdziwy wyjazd chłopca z Bejgoły dla oszukania łotrów

4. Plan siódmoklasisty.
a) Pójście na peron i czekanie na pociąg przez Adasia i Wandzie
b) Obietnica dla panny Wandy- niespodzianka po przyjeździe
c) „odjazd” Adasia
d) Zabranie torby Adasia przez Wandzie i schowanie jej w stodole
e) Podróż Adasia przez łąki i pastwiska
f) Spotkanie pastuszka- wskazanie przez mężczyznę leśnego domku leśnika na skraju lasu

5. Noclegi.
a) Leśnik- człowiek pozwalający na spoczynek
b) Zjedzony obiad u leśnika przez Adasia
c) Pójście w dalszą drogę przez chłopaka
d) Spotkanie dzieciaków i młodej dziewczyny- jenerała
e) Nazwiska niektórych przyjaciół dziewczyny- nazwiska z książki Makuszyńskiego pt,: „Złamany miecz”
f) Rozmowy Adasia z kobietą przez i po sytym obiedzie

6. Francuzki list.
a) Dalsza podróż Adasia
b) Przyjęcie Adasia na spoczynek przez panią Niemczewską
c) Zjedzony obiad przy miłej rozmowie
d) Padnięte słowa przy obiedzie- Francuzki list
e) Zrezygnowana pani Niemczewska przetłumaczeniem listu na dzisiejszy wieczór- nie znanie j. francuskiego
f) Prośba Adasia- przetłumaczenie listu

7. Odczytanie listu.
a) Wielka radość kobiety z chęci przetłumaczenia listu przez siódmoklasistę
b) Oglądanie listu i wzruszenie Adasia podpisem listu- „Kamil de Berier”
c) Przygotowane rzeczy do przetłumaczenia listu- słownik, kartka, pióro,…
d) Niektóre zamazane słowa
e) Przetłumaczenie francuskiego listu w niespełna jedną godzinę
f) Długie rozmyślanie chłopaka na temat francuskiego listu

8. Szyfr w liście.
a) Skrócone słowa i cyfry w liście- szyfr związany z włoską księgą
b) Wielka „burza mózgów” Adasia na temat dziwnego szyfru
c) Odgadnięcie znaczenia pierwszych liter szyfru- nazwa książki Dantego Alighieriego
d) Uradowany i zmartwiany Adaś- dwa rodzaje książek Dantego- „Boska komedia” i „Nowy żywot”
e) Kolejne długie rozmysły chłopaka na temat szyfru- szukanie w książce pt.: „Bodka komedia”
f) Rozszyfrowanie szyfru (cytat): „Dan. Al. Inf. C. III. 10-11 czyli skróty… ^szukaj w pieśni trzeciej, wiersz 10 i 11^…”

9. Szukanie książki.
a) Prośba Adasia do Ignasia Niemczewskiego- znalezienie „Boskiej komedii”
b) Poeta mieszkający u Gilewiczów- mężczyzna posiadający książkę Danta
c) Napisanie na kartce „szyfru” i podanie go Ignasiowi
d) Zawołanie „piegowatego chłopca” przez Ignasia i polecenie mu pójście do poety po 10 i 11 wiersz
e) Powrót chłopca z odpowiedzią poety
f) Przeczytanie wersetu przez Adasia i podziękowanie Ignasiowi i chłopcu za pomoc

10. Odbiorca Francuskiego listu.
a) „znalezienie” drzwi i Francuza w liście przez Adasia
b) Niezmiernie wdzięczna pani Niemczewska
c) Schowanie kopii listu do kieszeni przez chłopca
d) Przyjście odbiorcy listu- fałszywy malarz
e) Zdumiony, przestraszony i zaniepokojony Adaś schowany niewidocznie za drzwiami
f) Odejście z domu mamy Ignasia bez pożegnania- śledzenie „malarza”

IX. „ Nie pchaj palców między drzwi”.

1.Śledzenie fałszywego malarza.
a) Decyzja- śledzenie „malarza” w celu znalezienia jego „kryjówki”
b) Księżycowa, czarna i straszna noc
c) Czytanie przetłumaczonego listu przez mężczyznę
d) Mgła, korzenie, mokradła,…- trudne warunki do cichego śledzenia „malarza”
e) Wesołe śpiewy koło tereny łotrów- obóz harcerski
f) Dojście złodzieja i Adasia do „bazy złoczyńsców”

2. Kryjówka Adasia- drzewo.
a) Zamknięte drzwi od wejścia do „bazy”
b) Wspięcie się na drzewo przez siódmoklasistę
c) Zauważenie przez okno dwóch mężczyzn, w pokoju oświetlonego trzema świecami- znak śmierci jednego człowieka
d) Wściekli mężczyźni („malarz” i „śmierć”)- brak rozumu do odgadnięcia szyfru
e) Wyjście mężczyzn z pokoju z listem
f) Powrót mężczyzn do pokoju z zrozpaczoną i zdenerwowaną miną

3. Kłopoty z przenocowaniem.
a) Śpiący i zmęczeni mężczyźni oraz Adaś
b) Rozmyślanie chłopca na temat noclegu u harcerzy i nie tylko
c) Zauważenie dziurawej, starej budy- miejsce na spoczynek
d) Obudzenie Adasia ze snu przez trzech groźnych i wściekłych psów
e) Bardzo przestraszony i zrozpaczony siódmoklasista
f) Beznadziejny plan Adasia- ucieczka przez dach do wody

4. Uratowany Adaś.
a) Głosy obcego mężczyzny uspakajającego rozwścieczone psy
b) Zauważenie przez mężczyznę obcego człowieka w budzie- Adasia
c) Pytania mężczyzny dotyczące przebywania kawalera na cudzej działce
d) Odpowiedzi Adama- zabłądzenie oraz jego rozpaczliwe prośby o odejście z działki
e) Przyjście pozostałych dwóch mężczyzn do „sceny” trzymanego Adasia
f) Chęć ucieczki Adasia- na marne





Na razie mam tylko tyle. :DD

Podoba się? Tak Nie
(0) Brak komentarzy

Materiał zweryfikowany

Czas czytania: 19 minut