profil

Biznes plan pizzeria

poleca 85% 615 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Streszczenie

Podstawowym celem niniejszego opracowania jest potwierdzenie zasadności otworzenia nowej pizzerii Laguny która będzie miał powstać w Zgierzu na ulicy 3 Maja. Planowane przedsięwzięcie polega na Sprzedawaniu pizzy i kebabu oraz urządzania przyjęć okolicznościowych do 60 osób. Zapotrzebowanie na tego rodzaju potrawy wzrasta ze względu na młodych ludzi którzy bardzo lubią chodzić w takie miejsca.

Planowanie inwestycji leży w obszarze działalności produkcyjnej nowo powstającej spółki jawnej. Spółka zorientowana będzie zarówno na kontakt z dużymi odbiorcami jak również z klientami indywidualnymi oraz dostawcami danych dóbr do produkcji (Hurtownie min .,,Makro”, ,,Selgros”

Istniejące obiekty będą poddane adaptacji ,w zakładzie gastronomicznym zostaną zamontowane i uruchomione nowo zakupione urządzenia.

Całkowite nakłady inwestycyjne wyniosą 34.500 PLN. Efektem przeprowadzonej inwestycji będzie osiągnięcie sprzedaży netto na poziomie 10988.81 PLN miesięcznie.

Przedsięwzięcie zostanie sfinansowane ze środków własnych 16.000 PLN oraz z dofinansowania Powiatowego Urzędu Pracy w wysokości 18.500 PLN

Przypuszcza, się że wykonane obliczenia potwierdzą efektywność projektowanej inwestycji oraz że osiągane przychody pozwolą na terminowe wywiązanie się ze wszystkich zobowiązań finansowych, a także na duże osiągnięcie zysków do rozbudowania swojej działalności.

Dokładniejsze informacje o planowanym przedsięwzięciu( w tym zatrudnienie, marketing, analiza rynku oraz zestawienie szacowanych kosztów inwestycyjnych i przychodów) zostały opracowane w kolejnych rozdziałach pracy.

Spis treści


1. Dane identyfikacyjne oraz adresowe

2. Informacje dotyczące planowanej działalności gospodarczej
.
3. Rozbudowanie działalności

4. Dostawcy

5. Odbiorcy

6. Zatrudnienie

7. Marketing

8. Marketing-MIX

9. Plan finansowy


1.Dane identyfikacyjne oraz osobowe


Imię: Joanna

Nazwisko: Ostrowska

Nazwa firmy: Pizzeria „LAGUNA”

Adres zamieszkania: Zgierz ul. Ciosnowska 107
95-100 Zgierz

Miejsce prowadzenia działalności: Zgierz ul. 3 Maja
95-100 Zgierz


2.Informacje dotyczące planowanej działalności gospodarczej

Przedmiot działalności gospodarczej wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności

• Usługi gastronomiczne




Charakterystyka planowanej działalności

Planuję rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług gastronomicznych. Moja firma głównie będzie opierała swoje usługi na sprzedaży pizzy oraz kebabu, wyrabiane i pieczone będą na miejscu.
Lokal wyposażony będzie w stoliki, przy których będzie można skonsumować posiłek. Po za tym pizza dowożona będzie do klientów po wcześniejszym zamówieniu telefonicznym. Lokal który zamierzam wynająć funkcjonuje na rynku jako lokal gastronomiczny od 4 lat. W firmie w początkowej fazie rozwoju zatrudniony zostanie jeden pracownik, który odpowiedzialny będzie za dowożenie pizzy. W przyszłości nie wyklucza się zwiększenia zatrudnienia. W miarę rozwoju lokal planuje wprowadzenie dodatkowych usług takich jak:
- Organizacje przyjęć okolicznościowych
- Wprowadzenie maszyn do gier rozrywkowych.

3.Rozbudowanie działalności


Kwota %
Środki PUP 18.500
Wkład własny 16.000

Razem 34.500 100




Wkład własny Wartość
Urządzenia sanitarne 3.000
Adaptacja lokalu (płytki gładzie) 8.000
Szyld / reklama 1.000
Sprzęt kuchenny, meble 4.000

Razem 16.000

Planowane zakupy ze środków PUP Wartość
Piec do pizzy 1.500zł
Piec do kebabu wraz z osprzętem 2.000zł
Talerze, sztućce 500zł
Zakup towaru 5.200zł
Ubranie robocze 500zł
Robot kuchenny wielofunkcyjny 400zł
Komputer 2.000zł
Patelnia do grosa 500zł
Grill kontaktowy 400zł
Szafa na naczynia 1.500zł
Reklama 4.000zł

Razem 18.500zł

4.Dostawcy


Dostawcy:

Hurtownie dostawcze z terenu Województwa Łódzkiego

Hurtownia ,,Makro” Łódź ul. Kasprzaka 8

Hurtownia ,,Selgros” Łódź ul. Rokicińska 190


5.Odbiorcy


Odbiorcy Produkt/usługa
Pozycjonowanie Sprzedaż pizzy


Indywidualni 70%
Firma 30%


Wiek:

Do 18 lat 30%
Powyżej 18 lat 70%
% udział produktu/usługi w ogóle sprzedaży
100%

Dane zostały przytoczone z doświadczenia osobistego, gdyż odbywałam praktyki w pizzerii ,,Chomik” mając dostęp do wszystkich rozliczeń i dokumentów.



6. Zatrudnienie


Właściciel
Imię Nazwisko Wiek Doświadczenie zawodowe
Joanna Ostrowska 18 Gastronomia



Planowane zatrudnienie
Stanowisko Liczba pracowników Od uruchomienia działalności
Kierowca 1 tak


Zakres obowiązków każdego zatrudnionego

Pizzermen:
Przygotowanie pizzy i jej wydanie


Kierowca:
Rozwożenie pizzy zamówionej wcześniej telefonicznie

7.Marketing
Zasięg terytorialny
Zasięg Nazwa Miejsce Lokalny Regionalny Krajowy
Gmina Zgierz 100%
Powiat
Województwo
Kraj


Konkurencja:
Na rynku miejscowym działają cztery pizzerie. Zakres działalności każdej z nich jest podobny. Jednakże moje firma ma się wyróżniać na rynku nie wygórowana ceną oraz najwyższa jakością świadczących usług. Z obserwacji jakie poczyniłam oraz z doświadczenia dotychczas nabytego wynika, że większość z pizzerii ma problem z przygotowaniem pizzy na czas. W mojej firmie poprzez zastosowanie nowoczesnych urządzeń (pieca , maszyny do wyrobu cista)takie sytuacje nie będą miały miejsca. Dodatkowo aby ustrzec się opóźnienia w przygotowanie pizzy stosowała będę elastyczną politykę kadrowa.

8.Marketing MIX

Produkt
Sprzedaż wysokiej jakości pizzy (usług gastronomicznych)po nie wygórowanej cenie. Sprzedaż kebabu. Organizowanie przyjęć okolicznościowych do 60 osób takich jak:
-Komunie
-Stypy
-Przyjęcia weselne
-Przyjęcia jubileuszowe

Cena
Ceny pizzy, jak już wcześniej wspomniałam będą niewygórowane, tzn. bardzo konkurencyjne w stosunku do innych podmiotów świadczących podobne usługi. Dodatkowo każdy z klientów otrzyma karnet, który uprawniał będzie do otrzymania co 6 pizzy gratis. Dla zakładów pracy ustalała będę indywidualne ceny.

Miejsce/Dystrybucje
Miejscem prowadzenia działalności gospodarczej będzie bardzo dobrze położony a widzenia handlowego lokal gastronomiczny. Dodatkowo pizz albedzie rozwożona samochodem bezpośrednio do klienta

Promocja:
Kontakt rynkowy z klientem będzie na stałe poprzez ulotki z cennikami, kolportowane osobiście lub przy pomocy Poczty Polskiej klientom indywidualnym oraz poprzez umieszczenie reklamy w telewizji kablowej


SWOT
Czynniki wewnętrzne
Atuty
Atrakcyjne położenie lokalu
Wysoka jakość usług
Doświadczenie
Niskie koszty wynajmu lokalu

Słabości
Ograniczony dostęp dofinansowania zewnętrznego

Czynniki zewnętrzne
Szanse
Wzrost dochodów potencjalnych klienta

Zagrożenia
Wysokie koszty pracy

9.Plan finansowy

Sposób wyliczenia przychodów

Sprzedaż miesięcznie w sztukach X Średnia kwota
1500 X 14zł
Wynik 21.000zł

Rachunek wyników /m-c


Wartości
I Przychody 21.000 zł
1 Sprzedaż produktów/towarów 0zł
2 Sprzedaż usługi 21.000zł
3 Pozostałe 0zł
II Koszty 9183.19zł
1 Wartość zakupionych towarów 6.750zł
2 Wynagrodzenie pracownika/podwykonawców 562.50zł
3 Narzuty do wynagrodzenia prac 150zł
4 Koszty najmu lokalu 200zł
5 Opłaty eksploatacyjne 700zł
6 Transport 600zł
7 Ubezpieczenie firmy 0zł
8 Inne(reklama, telefon ,poczta) 100zł
9 Amortyzacja 0zł
10 Fundusz pracy 0zł
11 Ubezpieczenie społeczne 94.82zł
12 Ubezpieczenie zdrowotne(1.25%) 26.37zł
III Zysk brutto 11816.81zł
I\/ Podatek dochodowy(ryczałt ok3.5%) 414zł
\/ Podatek do zapłaty u US(+VAT) 163.48zł
\/I Ubezpieczenie zdrowotne(7.75%) 163.48zł
\/II Zysk netto 10988.81zł
\/III Spłata innych zobowiązań 0zł
IX Zysk zatrzymany 10988.81zł

Sprawozdanie z przepływu gotówki na kwartał


Wpływy I Miesiąc II Miesiąc III Miesiąc
Gotówka początkowa 34.500 43.684 52.868
Sprzedaż za gotówkę 21.000 21.000 21.000
Razem wpływy 55.500 64.684 73.868
Wydatki 11.816 11.818 11.816
Razem wydatki 11.816 11.816 11.816
Gotówka końcowa 43.684 52.868 62.052

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 6 minut