Szczegółowy plan rozwoju nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu na nauczyciela dyplomowanego (wychowawca świetlicy)
L.P. | ZADANIA | SPOSOBY I FORMY REALIZACJI | TERMIN REALIZACJI | DOWODY REALIZACJI |
---|---|---|---|---|
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. | Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§8 ust 2 pkt. 1) Uzupełnianie wiedzy związanej z procedurami awansu zawodowego. Doskonalenie własnych metod i warsztatu pracy w związku z planowanym rozwojem zawodowym. Udział w zajęciach otwartych Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych Zdobywanie dodatkowych kwalifikacji. Studiowanie literatury pedagogicznej, wzbogacanie warsztatu pracy i poszukiwanie nowych rozwiązań. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy Prowadzenie zajęć origami w świetlicy Organizowanie uroczystości i imprez świetlicowych Przeprowadzanie konkursów świetlicowych Kształtowanie sprawności fizycznej Edukacja ekologiczna Organizacja zajęć socjoterapeutycznych dla świetliczaków Organizowanie wycieczek Współpraca z innymi świetlicami. Praca z „uczniem słabym” Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§8 ust. 2 pkt. 2) Korzystanie z techniki komputerowej w pracy wychowawczej świetlicy szkolnej Wykorzystanie zasobów internetowych Współtworzenie szkolnej strony internetowej Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami (§8 ust. 2.pkt.3) Opublikowanie w Internecie własnego planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego i dyplomowanego Umieszczanie na forach internetowych scenariuszy zajęć. Organizacja zajęć otwartych. Przygotowanie i prowadzenie zajęć, konkursów i imprez świetlicowych lub szkolnych Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt. 4a) Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu “Program zajęć integracyjno-adaptacyjnych dla dzieci z klas I-III” Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt. 4c) Aktualizacja strony internetowej świetlicy szkolnej. Wdrożenie świetlicy do akcji „Czytające szkoły” związanej z programem „Cała Polska czyta dzieciom” Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym (§ 8 ust. 2 pkt. 4d) Nauka języka obcego Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§8 ust. 2 pkt. 4e) Współpraca z policją, strażą pożarną oraz strażą miejską Współpraca z Domami Kultury i organizacjami poza szkolnymi Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (& 8 ust.2 pkt.5) Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów wychowawczych i edukacyjnych Poszerzanie wiedzy i kształtowanie umiejętności rozpoznawania i zaspokajania potrzeb wychowawczych dzieci. Poznanie warunków środowiskowych i sytuacji rodzinnej uczniów, umiejętność rozpoznawania problemów środowiska dzieci | Analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej na temat stopni awansu). Analiza dokumentacji szkolnej. Udział w szkoleniach i warsztatach metodycznych poza szkołą . Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli i radach pedagogicznych. Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli.. Udział w pracy zespołów aktualizujących i tworzących szkolne dokumenty. Kursy kwalifikacyjne, studia podyplomowe. Systematyczne zapoznawanie się z literaturą metodyczną. Korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej, miejskiej, pedagogicznej. Kontakty z rodzicami, opiekunami i wychowawcami uczniów. Prowadzenie zajęć i przygotowanie wystaw. Organizacja okolicznościowych imprez świetlicowych: - Andrzejki - Karnawał - Walentynki Przeprowadzenie konkursów plastycznych i technicznych o różnorodnej tematyce, związanych z rocznym planem świetlicy. Organizowanie zajęć ruchowych. Przygotowanie uczniów do zawodów sportowych i Spartakiad. Organizacja zajęć i konkursów na temat ochrony środowiska i zanieczyszczeń środowiska. Udział w imprezach ekologicznych: Sprzątanie Świata i Dzień Ziemi. Zbieranie surowców wtórnych. Prowadzenie cyklu zajęć socjoterapeutycznych dla uczniów klas I – III sprawiających problemy wychowawcze. Wycieczki tematyczne i okolicznościowe (np. Miejsca Pamięci Narodowej, ZOO, Muzea) Udział wychowanków w konkursach i zawodach organizowanych przez świetlice z innych szkół. Pomoc w odrabianiu lekcji. Szczególne wsparcie dla uczniów mających problemy z nauką. Wprowadzanie nowych metod do własnego warsztatu pracy korzystając z technologii komputerowej. Korzystanie z komputera i drukarki (przygotowanie pomocy do zajęć, tworzenie potrzebnych dokumentów). Systematyczne śledzenie literatury przedmiotu. Opracowanie i wykorzystanie materiałów metodycznych i dydaktycznych związanych z pracą w świetlicy szkolnej. Przygotowanie rebusów, krzyżówek i dyplomów. Gromadzenie adresów internetowych. Udział w pracy zespołu tworzącego świetlicową stronę internetową. Umieszczenie planu rozwoju w Internecie Udostępnienie scenariuszy i konspektów zajęć świetlicowych z ciekawych imprez i uroczystości. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć otwartych dla wychowawców świetlic i nauczycieli. Samodzielne prowadzenie zaplanowanych zajęć. Organizowanie samodzielne lub we współpracy z innym wychowawcą zajęć, konkursów i uroczystości świetlicowych lub szkolnych. Opracowanie i realizacja programu zajęć socjoterapeutycznych mającego na celu: - poprawę funkcjonowania dziecka w środowisku szkolnym - ułatwienie dziecku przystosowania się do sytuacji szkolnej - nawiązanie lepszych kontaktów z rówieśnikami - uczenie pozytywnego patrzenia na siebie i swoje otoczenie Ewaluacja programu. Systematyczne uaktualnianie informacji i zdjęć znajdujących się na stronie internetowej świetlicy szkolnej. Codzienne czytanie uczniom przebywającym w świetlicy wybranych książek z literatury dziecięcej. Zachęcanie do samodzielnego czytania. Rozwijanie zainteresowania książką. Kurs języka obcego Organizacja spotkań z policjantem, strażnikiem miejskim lub strażakiem. Przeprowadzenie zajęć na temat zachowania bezpieczeństwa. Wyświetlanie filmów edukacyjnych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach organizowanych poza szkołą Udział w warsztatach organizowanych przez Domy Kultury Obserwacja i analiza badanego problemu, zbieranie informacji, określenie przyczyny i dynamiki zjawiska, zaproponowanie metody rozwiązania tego problemu i wdrożenie jej. Pomoc w rozwiązywaniu problemów edukacyjno-wychowawczych z pomocą literatury fachowej, współpracy z wychowawcami klas, pedagogiem, psychologiem i rodzicami. Wywiad, obserwacja, rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami (opiekunami), rozmowy z wychowawcami klas, pedagogiem szkolnym. | Wrzesień 2007 W okresie całego stażu W okresie całego stażu Zgodnie z potrzebami szkoły W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu 2007/2008 2008/2009 2009/2010 W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu. W okresie całego stażu listopad 2007 W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu. W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu. W okresie całego stażu W okresie całego stażu W okresie całego stażu | Poprawnie sformułowany wniosek o otworzenie stażu i plan rozwoju zawodowego Zaświadczenia Zaświadczenia Zaświadczenia Świadectwa, dyplomy. Wnioski z rozmów, zeszyt rozmów Scenariusze zajęć, zdjęcia Scenariusze, konspekty, zdjęcia Zdjęcia, wystawa prac, gazetka świetlicowa Dyplomy, zdjęcia Scenariusze, zdjęcia, zaświadczenia Program zajęć, scenariusze zajęć, karty zapisu Zdjęcia, kronika świetlicowa Dyplomy, zaświadczenia, zdjęcia Scenariusze zajęć, dokumenty, plan rozwoju zawodowego Scenariusze, rebusy, krzyżówki, dyplomy Strona internetowawww.sp258.zeas.edu.pl. Plan na stronie internetowej Scenariusze i konspekty Scenariusz zajęć Konspekty zajęć, scenariusze konkursów, wystawki prac dzieci, zdjęcia Program autorski Strona internetowa świetlicy szkolnej. Zdjęcia, zaświadczenia. Dyplom, świadectwo Zdjęcia, sprawozdania z przebiegu spotkań Dyplomy, zdjęcia, kronika. Opis przypadku Zeszyt wychowawczy Opis przypadku |