profil

Socjologia

Szczegóły kursu

Tematyka:Psychologia/ Socjolgia

Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)

Rodzaj:Studia I stopnia

Opis zajęć

Zapisy
od 2014-05-15 12:00:00 do 2014-09-10 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
0
Limit miejsc
60
Język wykładowy
polski

Studia pierwszego stopnia na kierunku SOCJOLOGIA zorientowane są na przekazanie studentom ogólnej wiedzy na temat otaczającego świata, pozwalającej na diagnozowanie i rozumienie zjawisk, problemów i procesów społecznych oraz wykształcenie umiejętności zdobywania, gromadzenia, analizowania tej wiedzy. Absolwent studiów socjologicznych wyposażony jest w kompetencje pozwalające mu na wykorzystanie wiedzy poprzez rozpatrywanie i interpretowanie zmian, jakim podlega społeczeństwo w kontekście podstawowych kategorii teoretycznych wchodzących w zakres socjologii ogólnej oraz – w zależności od ukończonej specjalności – poszczególnych subdyscyplin socjologii. Potrafi nie tylko analizować zjawiska i procesy społeczne, przewidywać ich konsekwencje i reagować na nie, ale też stosuje zdobytą wiedzę w działaniach praktycznych, polegających na projektowaniu i prowadzeniu badań socjologicznych, kampanii społecznych, a także w kierowaniu zespołem ludzkim i organizacją pracy w zespole. W ramach kierunku kształtowana jest także wiedza uzupełniająca, obejmująca przygotowanie w zakresie filozofii, logiki, etyki, psychologii, które absolwent może wykorzystać do rozwiązania problemów, z którymi spotka się w przyszłej pracy zawodowej. Kształcenie studentów socjologii jest ponadto zorientowane na wytworzenie i ugruntowanie postaw prospołecznych i gotowości do uczestniczenia w zmianach na poziomie lokalnym, regionalnym i ponadregionalnym.

Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku SOCJOLOGIA, specjalność SOCJOLOGIA REKLAMY i KOMUNIKACJA SPOŁECZNA wyposażony jest w kompetencje i odpowiednie umiejętności działania w obszarze szeroko rozumianej komunikacji społecznej. W praktyce oznacza to wiedzę o specyfice wymiarów komunikowania społecznego (komunikacja interpersonalna, komunikacja masowa, komunikacja polityczna, komunikacja w organizacji). Posiada umiejętność rozwiązywania problemów w zakresie komunikacji interpersonalnej, medialnej, politycznej i organizacyjnej. Potrafi projektować, analizować i interpretować strategie komunikacyjne na rynku reklamowym i medialnym. Rozumie dylematy związane z pracą socjologa (badacza) i badacza mediów. Absolwent studiów na kierunku SOCJOLOGIA o specjalności Socjologia Reklamy i Komunikacja Społeczna posiada:
- wiedzę z zakresu socjologii, psychologii, marketingu i komunikowania dającą podstawy zrozumienia systemu człowiek–grupa-mass media oraz umożliwiającą zrozumienie procesów zachodzących w zmediatyzowanym społeczeństwie;
- wiedzę ekonomiczną i prawną umożliwiającą zrozumienie mechanizmów rzutujących na systemy komunikacyjne;
- umiejętności i sprawności niezbędne dla realizacji zadań stawianych przed badaczem mass mediów: dokonywania diagnozy sytuacji i zjawisk będących przyczyną barier w komunikowaniu (na poziomie interpersonalnym, medialnym, instytucjonalnym); wyboru modelu komunikowania społecznego adekwatnego do realizowanych projektów i zadań badawczych; stosowania metod, technik i narzędzi ewaluacji służących do realizowania badań nad współczesnymi mediami;
- kompetencje służące pobudzaniu kreatywności i przedsiębiorczości; inspirowaniu zmian społecznych; budowaniu postaw prospołecznych i etycznych w zakresie komunikowania medialnego, politycznego, instytucjonalnego i interpersonalnego.

Perspektywy zawodowe:
Specjalność Socjologia Reklamy i Komunikacja Społeczna przygotowuje do pracy w lokalnych, regionalnych, krajowych i międzynarodowych instytucjach medialnych (agencje reklamowe, domy mediowe, mass media), organach administracji publicznej, organizacjach pozarządowych i przedsiębiorstwach (PR, rzecznictwo, dział współpracy z klientem).




  • Czas trwania: 3 lata
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Bankowa 12
40-007 Katowice

+48 032 258 82 11

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW