Tematyka:Pedagogika/ Edukacja
Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)
Rodzaj:Studia II stopnia
Zapisy
od 2014-09-04 12:00:00 do 2014-09-21 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
0
Limit miejsc
30
Język wykładowy
polski
Celem studiów jest poszerzenie wiedzy pedagogicznej absolwentów oraz przygotowanie ich do podjęcia studiów III stopnia (doktoranckich), a także uzyskanie przez nich podstaw teoretycznych i umiejętności dalszego samokształcenia. Dotyczy to zwłaszcza metodologii badań społecznych oraz seminarium magisterskiego. Absolwent poznaje także współczesne problemy socjologii i psychologii, współczesne koncepcje filozofii i etyki, a także logikę. Student jest także przygotowywany do budowania i poszerzania swych kompetencji zawodowych z wykorzystaniem różnych źródeł wiedzy i nowoczesnych technologii oraz do pracy w zespole (pełnienie różnych ról, podejmowanie i delegowanie zadań), zwłaszcza współpracy z innymi specjalistami. Absolwent powinien także wykazywać zdolność dostrzegania i samodzielnego rozwiązywania problemów naukowych, edukacyjnych i rehabilitacyjnych oraz posiadać umiejętność przygotowania publikacji z zakresu swojej działalności. Ma równocześnie świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. Jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich).
Pedagogika rewalidacyjna:
Absolwent specjalności otrzymuje tytuł zawodowy magistra na kierunku pedagogika. Po ukończeniu studiów student dysponuje zaawansowanym w stosunku do studiów pierwszego stopnia:
- poziomem wiedzy na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym, poszerzonej w odniesieniu do osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych;
- stopniem rozwoju umiejętności rozpoznawania, analizy, interpretacji i rozwiązywania problemów edukacyjnych, rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych;
- przygotowaniem do kompleksowej realizacji diagnostyczno-terapeutycznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych, planowania, prowadzenia i ewaluacji pracy terapeutycznej i rewalidacyjnej;
- poziomem wiedzy i umiejętności umożliwiających wielospecjalistyczną stymulację rozwoju osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych, wspieranie ich samodzielności w stanowieniu celów życiowych oraz inspirowanie do uczenia się przez całe życie;
Specjalność pozwala na uzupełnienie wykształcenia w przypadku kontynuowania specjalności ze studiów I stopnia, a w przypadku zmiany specjalności po uzupełnieniu różnic programowych.