profil

Kultury mediów

Szczegóły kursu

Tematyka:Komunikacja/Media

Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)

Rodzaj:Studia II stopnia

Opis zajęć

Zapisy
od 2014-07-14 do 2014-08-31 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
12
Limit miejsc
25
Język wykładowy
polski

Kultury mediów to interdyscyplinarny kierunek koncentrujący się na studiach nad multimedialnością, współczesnymi procesami komunikacyjnymi i nowymi kompetencjami związanymi z mediami cyfrowymi i tzw. kulturą uczestnictwa. Kierunek łączy elementy historii społecznej, politycznej i kulturowej, teorię kultury, mediów i komunikacji oraz sztuk wizualnych i praktykę kulturową z zakresu nowych mediów i komunikowania się za ich pośrednictwem oraz wiedzę o ścisłych związkach tej problematyki z technologią, tradycyjnymi sztukami i formami komunikowania, antropologią kultury, estetyką, sztuką słowa i widowiskami masowymi. Program studiów prezentuje problematykę dotyczącą różnych generacji mediów i związanych z nimi odmiennych kultur, czemu odpowiada szeroka oferta specjalności. Studia pozwalają zrozumieć przemiany kultury pod wpływem nowych technologii, ukazują trendy w rozwoju gatunków medialnych i komunikacji medialnej, dają podstawy warsztatu do pracy w mediach i przemyśle kreatywnym.

Widowiska kulturowe. W ramach specjalności student zdobywa wiedzę z zakresu tradycyjnych sztuk wykonawczych (teatr dramatyczny, plastyczny, gatunki muzyczne, formy estradowe), współczesnych performansów artystycznych, praktyk performatywnych w życiu publicznym (polityka, sport, ceremonie religijne, imprezy rozrywkowe i inne formy aktywności społecznej), związków widowisk z mediami elektronicznymi (teatr telewizyjny, teatr w Internecie, wideoart, instalacje). Student poznaje instytucjonalne konteksty funkcjonowania praktyk widowiskowych.

Absolwent: Specjalność przygotowuje do pracy w charakterze organizatorów imprez masowych, twórców widowisk, animatorów kultury, doradców i konsultantów, do prowadzenia działalności krytycznej i medialnej. Absolwenci mogą podjąć pracę w instytucjach kultury i agencjach artystycznych zajmujących się produkcją i rozpowszechnianiem widowisk, instytucjach oświatowych prowadzących edukację teatralną, w agencjach promocji i reklamy, w teatrze i mediach tradycyjnych oraz elektronicznych.

  • Czas trwania: 2 lata
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Bankowa 12
40-007 Katowice

+48 032 258 82 11

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW