profil

Kulturoznawstwo

Szczegóły kursu

Tematyka:Komunikacja/Media

Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)

Rodzaj:Studia II stopnia

Opis zajęć

Zapisy
od 2014-07-15 12:00:00 do 2014-08-31 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
10
Limit miejsc
71
Język wykładowy
polski

Kulturoznawstwo to interdyscyplinarny kierunek łączący teorię i historię kultury z wiedzą o teatrze, literaturze, filmie, mediach oraz komunikacji kulturowej i estetyce miasta. Pierwszy semestr daje wiedzę ogólnokulturową i ogólnohumanistyczną, która pogłębiana jest następnie w ramach sprofilowanych specjalności, skoncentrowanych na różnych dziedzinach kultury, mediów i aspektach badawczych. Student kończący studia II stopnia posiada świadomość złożonej natury tekstów kulturowych. Zdobywa umiejętność krytycznego myślenia i interpretowania otaczającej go rzeczywistości kulturowej. Jest wyposażony w narzędzia do opisu i analizy zjawisk z zakresu teatru, filmu, mediów audiowizualnych, języka, literatury i estetyki oraz przygotowany do poruszania się w świecie współczesnych zachowań komunikacyjnych, do ich identyfikacji i strategicznego wykorzystywania. Oferujemy praktyki terenowe, w trakcie których studenci samodzielnie prowadzą badania nad stanem kultury tradycyjnej i współczesnej. W ramach seminarium magisterskiego wybranej specjalności student przygotowuje pracę dyplomową, a po jej obronie uzyskuje tytuł magistra kulturoznawstwa.

Kultura literacka. Specjalność przygotowuje studentów do interpretacji i diagnozowania oraz naukowego opisu zjawisk z zakresu kultury literackiej. Student uczestniczy w zajęciach z teorii literatury, w warsztatach krytyki artystycznej, laboratorium krytyki literackiej, laboratorium reportażu, a także w zajęciach z problemów estetyki współczesnej, filozofii kultury, literatury popularnej, najnowszych zjawisk w literaturze współczesnej, problemów komunikacji kulturowej i literackiej, promocji książki i problemów literatury w kontekście mediów.

Absolwent: Studenci tej specjalności mają możliwość przygotowania się do pracy w dwóch różnych dziedzinach: marketing i promocja książki oraz krytyka literacka. Absolwent jest przygotowany do pracy w tradycyjnych instytucjach związanych z życiem literackim, w prasie, portalach internetowych, redakcjach mediów elektronicznych, wydawnictwach i agencjach reklamy, a także w instytucjach kultury zajmujących się organizacją edukacji literackiej i promocją książki.

  • Czas trwania: 2 lata
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Bankowa 12
40-007 Katowice

+48 032 258 82 11

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW