profil

Komunikacja promocyjna i kryzysowa

Szczegóły kursu

Tematyka:Komunikacja/Media

Tryb: Stacjonarne

Rodzaj:Studia I stopnia

Opis zajęć

Zapisy
od 2014-05-15 12:00:00 do 2014-07-06 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
7
Limit miejsc
2
Język wykładowy
polski

Kierunek o nazwie komunikacja promocyjna i kryzysowa powstał jako odpowiedź na realne potrzeby współczesnego rynku pracy. Dlatego studia nie tylko oferują wiedzę z zakresu podstaw komunikowania społecznego, ale przede wszystkim kształtują praktyczne umiejętności i dzięki temu przygotowują kompetentne kadry rzeczników, negocjatorów i specjalistów od promocji.

Właściwie kształtowana komunikacja społeczna jest dziś nieodzownym elementem formowania poprawnych stosunków między podmiotami funkcjonującymi w sferze publicznej. Taka komunikacja wymaga jednak wykształconych kadr, posiadających wiedzę gruntowną na temat zasad komunikowania publicznego, mechanizmów przepływu informacji, zasad kreowania informacji, a także mechanizmów oddziaływania na podmioty społeczne poprzez właściwie kształtowaną i właściwie zarządzaną komunikację. Co więcej: we współczesnym świecie wyraźnie widać konflikty interesów ujawniających się w sposób konieczny i nieuchronny między podmiotami działającymi w serze publicznej, które aby nie doprowadzały do konfliktów społecznych, powinny być właściwie rozwiązywane już na etapie dobrze zaplanowanych i prowadzonych konsultacji społecznych, negocjacji i rozmów wielostronnych. Takie konflikty, często źle rozwiązywane, obserwujemy między rządami a społeczeństwem, między grupami społecznymi i grupami interesów, ale też konflikty i zatargi ujawniają się w indywidualnych protestach o często trudnych do przewidzenia skutkach. Negocjowanie jest jedynym wyjściem z sytuacji konfliktowej bez ofiar i większych strat społecznych.

Trudno sobie też dziś wyobrazić jakikolwiek podmiot gospodarczy czy organizację, społeczną, rządową, pozarządową, która mogłaby się obejść bez dobrze przygotowanego rzecznika prasowego, którego zdaniem jest sformułowanie właściwego komunikatu, kreowanie wizerunku organizacji, umiejętne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji, rzecznika, który potrafi współdziałać z mediami, zorganizować profesjonalną konferencję prasową, zaaranżować wywiad, umieścić dobrze napisany komunikat we właściwie dobranym medium.

Podmioty gospodarcze potrzebują nadto specjalistów od promowania wizerunku, ale też promowania towarów i usług, a nawet idei, gdy mamy do czynienia z organizacjami o charakterze politycznym lub charytatywnym. Nie może dziś na rynku funkcjonować firma bez dobrze zaplanowanej reklamy (promocji), która nie tylko nakłania, ale też dobrze informuje o usługach lub towarach. Wymaga to myślenia strategicznego, ale i praktycznej umiejętności stworzenia, zaplanowania i poprowadzenia skutecznej kampanii promocyjnej, zgodnej z zasadami zintegrowanego marketingu gospodarczego lub politycznego oraz zasadami prawa, psychologii społecznej, komunikacji międzyludzkiej, a w globalnej gospodarce także komunikacji międzykulturowej.

  • Czas trwania: 3 lata
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Bankowa 12
40-007 Katowice

+48 032 258 82 11

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW