profil

Filologia polska

Szczegóły kursu

Tematyka:Filologia

Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)

Rodzaj:Studia II stopnia

Opis zajęć

Zapisy
od 2014-05-15 12:00:00 do 2014-09-05 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
1
Limit miejsc
60
Język wykładowy
polski

Studia II stopnia na kierunku filologia polska pozwalają zdobyć wiedzę o języku polskim, historii literatury oraz współczesnym życiu literackim. Uczą samodzielnej aktywności intelektualnej, głębokiego rozumienia tekstów literackich oraz wszelkich innych wypowiedzi. Szczególny akcent pada również na konsekwencje przemian kulturowych dla języka i literatury oraz związki tych ostatnich z innymi dziedzinami życia społeczno-kulturalnego. Studia przygotowują do świadomego uczestnictwa w kulturze oraz do refleksyjnego postrzegania przemian cywilizacyjnych.

Na niestacjonarnych studiach polonistycznych oferujemy możliwość studiowania w ramach trzech specjalności: lingwistyczno-kulturowej z literaturą środkowoeuropejską oraz komunikacji społecznej.

Student niestacjonarnej polonistyki 2. stopnia, który wybierał specjalność komunikacja społeczna zdobywa wiedzę przede wszystkim z zakresu historii retoryki i jej stanu. Poznaje najwybitniejszych przedstawicieli dyscypliny, jej cele, założenia, chwyty, tropy i strategie. Ponadto dowiaduje się o powstaniu i ewolucji gatunków dziennikarskich, rozszerzoną o status mediów współczesnych. Tak zakrojona wiedza jest poparta zdobywaniem umiejętności w redagowaniu, opracowywaniu oraz obiektywnym ocenianiu tekstów mówionych i pisanych. Absolwent ćwiczy i doskonali warsztat tworzenia tekstów prymarnie mówionych: wystąpienie publiczne, agitacja polityczna, autopromocja, reklama, laudacja, rozmowa kwalifikacyjna, gatunki radiowe, jak np. wywiad, monolog prezentera. Równocześnie doskonaleniu podlega warsztat kreowania komunikatów prymarnie pisanych, takich jak np. argumentowanie, sugerowanie, apelowanie w tekstach public relations, media relations, publicystycznych tekstach prasowych oraz internetowych. W dobie trudności pisania obiektywnego student poznaje też tajniki kształtowania bezpośrednich i pośrednich komunikatów niezawierających wartościowania (notatka, wiadomość prasowa, omówienie, streszczenie). Absolwent ma merytoryczne podstawy do przygotowania szkicu kampanii reklamowej, promocji politycznej oraz zna zasady tworzenia tekstów dziennikarskich w nowych mediach.

  • Czas trwania: 2 lata
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Bankowa 12
40-007 Katowice

+48 032 258 82 11

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW