Tematyka:Politologia/ Stosunki międzynarodowe
Tryb: Niestacjonarne (zaoczne)
Rodzaj:Studia I stopnia
Zapisy
od 2014-05-15 12:00:00 do 2014-09-10 23:59:00
Liczba osób zapisanych na kierunek
3
Limit miejsc
60
Język wykładowy
polski
Doradztwo polityczne i publiczne należy do obszarów kształcenia w zakresie nauk społecznych. Przedmiot jest umiejscowiony zarówno w otoczeniu teoretycznym (niezbędna wiedza z zakresu nauk politycznych, dziennikarstwa, filozofii) jak i praktycznym. Doradztwo polityczne i publiczne łączy w sobie wiedzę ogólną, dotyczącą mechanizmów kierujących funkcjonowaniem współczesnych państw, idei i prądów umysłowych wpływających na kształtowanie społeczeństw, a tym samym powoływanych przez nie organizacji, a także praktyczne umiejętności przydatne przy konstruowaniu strategii komunikacyjnych oraz badaniu trendów politycznych.
Perspektywy zawodowe:
Absolwenci kierunku Doradztwo polityczne i publiczne (I stopień) przygotowani są do pracy w instytucjach publicznych, biurach poselskich i senatorskich, w organizacjach politycznych, organach jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności w obszarze projektowania i realizacji kampanii społecznych i politycznych oraz projektowania kampanii medialnych. Mogą także pracować w agencjach public relations, jak również wykonywać zawód rzecznika prasowego, analityka opinii publicznej, doradcy ds. wizerunku politycznego, kierownika i pracownika sztabów wyborczych. Mogą zajmować się coachingiem politycznym oraz być trenerem w firmach szkoleniowych. Zajęcia praktyczne i teoretyczne prowadzone w ramach studiów otwierają studentom drogę do pełnienia zdobywającej coraz większą popularność profesji king makera.
Absolwenci po ukończeniu studiów potrafią samodzielnie zaprojektować i zorganizować badania diagnostyczne kampanii społecznych i politycznych oraz dokonywać pomiaru ich skuteczności. Umiejętnie planują i realizują strategie marketingowe wraz z samodzielnym projektowaniem nowoczesnych materiałów reklamowych i wyborczych (plakaty, ulotki, spoty i materiały multimedialne) i wyborem nośników tych materiałów z uwzględnieniem odbiorcy docelowego (dokonania segmentacji rynku). Ponadto absolwenci potrafią budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz tworzyć i zarządzać markami politycznymi. Umiejętności i kompetencje zdobywane przez absolwentów predestynują ich również do zakładania własnych firm doradztwa i consultingu politycznego.