Tematyka:Marketing/Zarządzanie
Tryb: Niestacjonarne (wieczorowe), Niestacjonarne (zaoczne)
Rodzaj:Studia II stopnia
Public relations to forma komunikacji społecznej z otoczeniem mająca na celu wykreowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku organizacji. Znaczenie dobrego wizerunku jest dzisiaj coraz bardziej doceniane, gdyż wizerunek ten jest jednym z najważniejszych zasobów organizacji, odgrywając istotną rolę w kreowaniu sukcesu na współczesnym rynku. Specjalność Public relations jest przeznaczona dla osób zainteresowanych kształtowaniem relacji między organizacją a różnymi podmiotami zewnętrznymi (klientami, kontrahentami, władzami lokalnymi i mediami) i wewnętrznymi, tj. pracownikami.
Studia na specjalności przygotowują studentów do objęcia funkcji kierowniczych w obszarze PR w przedsiębiorstwach, instytucjach i innych organizacjach oraz agencjach oferujących usługi profesjonalne tego typu. Studenci są wyposażani w najnowszą wiedzę na temat technik i narzędzi wykorzystywanych w sferze public relations oraz najnowszych trendów w nauce i praktyce rynkowej w tym zakresie. Kształcenie w ramach omawianej specjalności zmierza do wykształcenia umiejętności samodzielnego opracowywania i realizacji strategii kształtowania wizerunku firmy. Studenci uczą się m.in. metod utrzymywania kontaktu z grupami opiniotwórczymi, udzielania wywiadów, przygotowywania materiałów prasowych dla mediów oraz postępowania w tzw. warunkach kryzysowych.
Program specjalności obejmuje bogatą paletę przedmiotów dotyczących zarządzania komunikacją marketingową w przestrzeni wielokulturowej, kreowania wizerunku i tożsamości, media relations, wewnętrznego public relations, sponsoringu i lobbingu, relacji inwestorskich, prezentacji i wystąpień publicznych itp. Na zajęciach są stosowane formy warsztatów i konwersatoriów oraz studia przypadków dotyczących różnych rynków i typów organizacji.
Sylwetka absolwenta Absolwenci specjalności public relations są przygotowani do pełnienia funkcji menedżerskich w różnych typach organizacji oraz do podejmowania odpowiedzialności za stosowane rozwiązania i decyzje mające skutki dla pozycji i rozwoju tych organizacji na współczesnym rynku. Absolwenci specjalności posiadają:
wiedzę na temat mechanizmów i modeli komunikacji społecznej, modeli i instrumentów tej komunikacji z podkreśleniem specyfiki public relations,
wiedzę na temat wizerunku i tożsamości organizacji oraz ich wpływu na markę i pozycję przedsiębiorstwa na rynku,
wiedzę na temat metod i narzędzi public relations dostosowanych do charakteru podmiotu rynku i sytuacji rynkowej,
umiejętność formułowania strategii wizerunkowej danej organizacji,
umiejętność sprawnego komunikowania się z różnymi podmiotami otoczenia organizacji.
Posiadają też rozbudzone zainteresowania poznawcze i badawcze, co przygotowuje ich do podjęcia studiów III stopnia (studiów doktoranckich).
ul. Komandorska, 118/120
53-345 Wrocław
+48 71 36 80 100
+48 71 36 72 778