profil

Zarządzanie

Szczegóły kursu

Tematyka:Marketing/Zarządzanie

Tryb: Niestacjonarne (wieczorowe), Niestacjonarne (zaoczne)

Rodzaj:Studia II stopnia

Opis zajęć

Marketing stanowi dziś jedną z podstawowych funkcji biznesowych, bez której trudno wyobrazić sobie działalność jakiejkolwiek organizacji. Marketing znajduje zastosowanie w firmach małych i dużych, produkcyjnych i usługowych, działających zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Umiejętne, strategiczne zarządzanie marketingowe to wielkie wyzwanie, związane z rozwiązywaniem poważnych problemów decyzyjnych w zakresie planowania krótko- i długookresowego, organizacji, rachunku kosztów i pomiaru efektywności działań. Studenci wybierający specjalność są przygotowywani do objęcia stanowisk menedżerskich w organizacjach wszelkich typów, przede wszystkim w przedsiębiorstwach działających rynkowo. Specjalność jest przeznaczona dla osób zainteresowanych pracą na średnich i wyższych stanowiskach kierowniczych w przedsiębiorstwach o bardzo szerokim profilu oraz organizacjach społecznych czy samorządowych. Specjalność przygotowuje bezpośrednio do pracy na stanowiskach specjalistów lub kierowników w działach marketingu, sprzedaży oraz planowania biznesowego, ale także w innych jednostkach organizacyjnych. Absolwenci specjalności są przygotowywani do pracy zarówno w przedsiębiorstwach produkcyjnych, jak i usługowych (w tym np. handlowych), w najróżniejszych branżach konsumpcyjnych i niekonsumpcyjnych, a także w agencjach konsultingowych, badawczych lub promocyjnych.

Studenci otrzymują wiedzę na temat procedur i narzędzi menedżerskich wykorzystywanych w zarządzaniu jednostkami biznesu i działami marketingu przedsiębiorstw. W trakcie studiów nabywają umiejętności poszukiwania, analizy i interpretacji informacji rynkowych, rozwiązywania problemów decyzyjnych oraz uzasadniania strategicznych i operacyjnych wyborów rynkowych organizacji. Uczą się pracy w zespole, współdziałania w ramach komórki organizacyjnej i firmy oraz wykorzystywania indywidualnej kreatywności i inicjatywy. Przyszli menedżerowie d.s. marketingu po ukończeniu specjalności są wyposażeni w wiedzę nowoczesną, szczegółową i żywą oraz szereg praktycznych umiejętności koniecznych w zarządzaniu organizacją.

Kształcenie ma w dużym stopniu charakter interaktywny, zajęcia odbywają się w formie ćwiczeń lub konwersatoriów. Analizowane są liczne krajowe i zagraniczne studia przypadków, prowadzone są dyskusje, odbywają się prace grupowe, realizowane są indywidualne lub grupowe projekty kreatywne i badawcze.

Sylwetka absolwenta Absolwenci specjalności posiadają:

wiedzę na temat praktyki marketingowej współczesnych przedsiębiorstw działających w różnych sektorach gospodarki i branżach, koncepcji zarządzania oraz tendencji rozwojowych w dziadzinie marketingu;
wiedzę na temat specyfiki działalności marketingowej na rynkach międzynarodowych, związaną ze zróżnicowaniem warunków ekonomicznych, prawnych, społecznych bądź kulturowych panujących w poszczególnych regionach świata lub krajach;
umiejętność podejmowania strategicznych i operacyjnych decyzji biznesowych w zakresie planowania, organizacji i kontroli działań marketingowych;
umiejętność wykorzystywania procedur i narzędzi marketingowych do reagowania na zmieniające się warunki rynkowe i pozarynkowe w europejskiej i światowej współczesnej gospodarce;
odpowiednie podstawy teoretyczne, praktyczne i metodyczne do kontynuowania osobistego rozwoju naukowego, niezbędnego w warunkach ciągłego postępu naukowo-technologicznego.



  • Czas trwania: 4 semestry
  • Opłata: sem. 2600zł, mies. 520zł
  • Data rozpoczęcia: 2015-01-31 23:00:00
Kontakt

ul. Komandorska, 118/120
53-345 Wrocław

+48 71 36 80 100
+48 71 36 72 778

Opcje dodatkowe

Odwiedź stronę WWW