rzecz. m, br. lm
(mark., rekl.) grupa docelowa, określona wiekowo, zawodowo itd., grupa ludzi, do których skierowany jest dany produkt lub usługa oraz specjalnie przygotowana reklama.
Joanna jest pracownikiem działu marketingu w dużej firmie produkującej słodycze. Właśnie bierze udział w szkoleniu Jak określić target (B. lp)?. Wykładowcy zajmują się wyjaśnieniem, jak istotne jest precyzyjne określenie targetu (D. lp), czyli grupy potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem danej rzeczy, zwłaszcza w przypadku produktu nowego, który musi dopiero zaistnieć na rynku.
KOMENTARZ
To kolejne słowo związane z młodą polską reklamą i marketingiem. Jak inne, musiało zostać zapożyczone do języka, aby umożliwić porozumiewanie się w grupie fachowców. Język marketingowy bywa czasem przeładowany określeniami anglojęzycznymi. Z prasy fachowej poświęconej reklamie dowiadujemy się np., że pewna guma do żucia jest produktem: niszowym wąskotargetowanym.