profil

Target

poleca 70% 13 głosów

rzecz. m, br. lm

(mark., rekl.) grupa docelowa, określona wiekowo, zawodowo itd., grupa ludzi, do których skierowany jest dany produkt lub usługa oraz specjalnie przygotowana reklama.

 

Joanna jest pracownikiem działu marketingu w dużej firmie produkującej słodycze. Właśnie bierze udział w szkoleniu Jak określić target (B. lp)?. Wykładowcy zajmują się wyjaśnieniem, jak istotne jest precyzyjne określenie targetu (D. lp), czyli grupy potencjalnych klientów zainteresowanych kupnem danej rzeczy, zwłaszcza w przypadku produktu nowego, który musi dopiero zaistnieć na rynku.

 

KOMENTARZ
To kolejne słowo związane z młodą polską reklamą i marketingiem. Jak inne, musiało zostać zapożyczone do języka, aby umożliwić porozumiewanie się w grupie fachowców. Język marketingowy bywa czasem przeładowany określeniami anglojęzycznymi. Z prasy fachowej poświęconej reklamie dowiadujemy się np., że pewna guma do żucia jest produktem: niszowym wąskotargetowanym.

Pierwotna postać

TARGET
Potencjalnymi odbiorcami reklamy W4OCZY są ludzie w przedziale wiekowym 18–39 lat zamieszkujący największe miasta Polski.

(www.arbomedia.pl)

Podoba się? Tak Nie
Więcej informacji:
Podobne teksty:

Materiał opracowany przez eksperta

Spis treści
  • Target