"To zdumiewające, jak niewiele z olbrzymiego zasobu wiadomości o przyrodzie, który nagromadziły nauki ścisłe, przenika do świadomości zwykłych ludzi…" (Francis Crick) Życie ludzkie to ciągłe pytania, na które próbujemy znaleźć odpowiedź. Myślę, że pierwsze słowo...
Gdy 300 lat po śmierci Galileusza na świat przyszedł Stephen Hawking, nikt nie spodziewał się, że oto urodził się jeden z najwybitniejszych fizyków teoretycznych na świecie. Chociaż miał zostać lekarzem, przypadek sprawił, że w końcu zaczął studiować fizykę, której...
„Życie duszy, czyż nie jest warte badań ludzi?” („Dziady cz. III) Liryka lat ostatnich Mickiewicza i Słowackiego jako zapis wewnętrznych doświadczeń (próba porównania) „Poeta - autor dzieł literackich należących do dziedziny poezji, zwłaszcza utworów pisanych...
(Tekst nie jest bezbłedny, ale napisany na możliwości normalnego ucznia) It` s very sad, but I don` t know anyone, who likes learning. Despite of this situation, we know very well, that we should learn, if we want to be smart, get a good job and have money in the...
Ateny były jednym z najbardziej rozwiniętych i najsilniejszych państw- miast w Starożytnej Grecji. Połowa VII wieku p.n.e wyznacza początek procesu tworzenia się ustroju demokratycznego w tym polis. Demokracja –czyli władza ludu, mogła zaistnieć dopiero po...
W załacznikach : konspekt pracy maturalnej oraz sama napisana praca wraz z tekstami źródłowymi
-paleolit epoka kamienia (X-VI tysiąclecie p. n. e.) -neolit człowiek porzuca wędrowny tryb życia (IX –III tysiąclecie) Mezopotamia Eufrat i Tygrys VI i V tysiąclecie p.n.e. silne ośrodki państwowe; Asyria, Babilonia, Mitanni Sumerowie,...
Praca w załączniki, wraz z przypisami i bibligrafią.
Jak rozwiązać problem ubóstwa? Państwo i organizacje pozarządowe. Mówimy o ubóstwie w sytuacji, kiedy człowiek nie jest w stanie spełnić swoich podstawowych potrzeb. Żyje poniżej przyjętego poziomu w danym społeczeństwie, brak mu wystarczających środków...