profil

Pojęcia z marketingu

poleca 85% 129 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

MARKETING-zespól zintegro działa i instrumen związanych z badaniem i kształtowa rynku, mających na celu kształtow produkcji i obrotu towarowego z punktu widze potrzeb rynk

cechy produktow- ciężar, świeżość smak niezawodność trwałość nowoczesność cena wydajność marka koszt eksplantacji łatwość obsługi sprawność gabaryty

DYSTRYBUCJA- proces obsługi rynku, który obejmuje działania związane z zapewnieniem łączności producenta z finalnymi odbiorcami pr i działania związane z fizycznym przepływem Pr od producenta

REKLAMA- każda płatna forma promocji produktu lub firmy za pomocą odpowiedniej propagandy która oddziałowuję na zjawiska rynkowe

media reklamowe- miejsce sprzedaży, upominki miejsca publiczne, media bezpośrednie(katalogi) media drukowane, radio TV

PROMOCJA-zastosowanie srodkuw skłaniających konsumetuw do zakupu Pr gdy: nowy Pr, zwiększenie konkurencyjności, pozyskanie nowego segmentu rynku, nadmierne zasoby

KSZTAŁTOWANIE WIZERUNKU-zespol celowo zorganizowanych działań zapewniających przedsiębiorstwu systematyczne komunikowanie się ze swoim otoczeniem, które ma na celu wywołanie pożądanych postaw a następnie pożądanych działań

SPRZEDARZ OSOBISTA-najstarsza forma aktywizacji sprzedaży sprzedarz w której wystepuje bezpośredni kontakt ze sprzedawca

CENA-instrument marketingu określający wartość produktu oraz sume pieniędzy jaka nabywca jest gotow zapłacić za jego nabycie istotne narzędzie walki konkurencyjnej wpływa na przychody i zysk przeds.

akwizycja sprzedaży-informuje przekonuje i skłania nabywców do kupna

Agent- pośredniczy w zawieraniu transakcji handlowych działa w cudzym imieniu i na rachunek zleceniodawcy

akwizytor- etatowy pracownik producenta lub pośrednika uzyskuje nabywców na rynku zbiera zamówienia

opakowanie-funkcje użytkowe i promocyjne nazwa inf o cechach Pr jego składzie sposób użycia

zadanie marketingu- optymalne zadowolenie nabywców poprzez jak najlepsze zaspokojenie ich potrzeb ,oczekiwan i preferencji

System marketingowy- strefa badan(badanie runku zbytu i badania marketingowe dotyczące oceny funkcjonowania jego instrumentow) strefa instrumentów i działań( kształtowanie produktów , polityka cen, dystrybucja, promocja marketingowa)

marketing mix-pewne ramy działania w których porusza się menadżer i które może kształtować
kształtowanie produktu-polega na zapewnieniu mu jak największego popytu na runku

marka- znak handlowy umożliwiający łatwiejsze rozpoznanie przedsiębiorstwa i produktu przez nabywcę

cykl zycia Pr- okres w którym Pr znajduje nabywców na rynku

asortyment-zestaw produktow oferowanych nabywcy przez danego producenta

Elastyczna cena-ulega częstym zmiana- podwyżki i obniżki konsumentów

sieć dystrybucyjna- koszt dystrybucji, poziom obsługi dystrybucyjnej, kanały dystrybucji(wytworzone Pr oferowane są docelowym nabywca

diler- reprezentuje producenta lub pośrednika, dokonuje aktu sprzedaży we własnym imieniu ale na rachunek zleceniodawcy w zamian za prowizje

formy apeli rynkowych-dadatnie cechy i różne zastosowania Pr podkreślenie korzyści nabywcy szczególnie dobrodziejstw, porównanie z innymi Pr, opowiadanie historyjek, formułowanie apeli, opinia idoli znawców użytkowników Pr

zachety do sprzedaży-zakupy premiowane, kupony, sprzedaż wiązana prezenty konkursy zakup na prube pokazy degustacje

bonifikata- spadek ceny Pr z powodu gorszej jakości lub usterek
rabat- zniżka % od określonej ceny w zamian za zwiększony zakup przez nabywcę
skonto- opust% w sprzedaży kredytow

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 2 minuty

Typ pracy