profil

Biznes Plan - Kręgielnia

poleca 89% 204 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Biznes plan.

Kręgielnia „Play”

Spółka jawna.

Planowanie otwarcie 22.06.2007 r.

Założyciele:
Monika
Karolina
Natalia
Adres biura: Kręgielnia „play”
Ul. Tęczowa 14a
56-120 Brzeg Dolny
tel. (071) 319 73 59
www.play.bd.pl
NIP: 210598654
REGON: 3567829076

Logo:

SPIS TREŚCI:

1. Opis przedsięwzięcia
1.1. Podstawowe cele
1.2. Możliwości i szanse rynkowe
1.3. Podstawowe zagrożenia oraz analiza konkurencji

2. Profil przedsiębiorstwa
2.1. Informacje o przedsiębiorstwie
2.1.1. Nazwa, siedziba, status, bank
2.1.2. Przedmiot działalności
2.1.3. Udziałowcy
2.1.4. Pracownicy

3. Analiza marketingowa

4. Plan marketingowy
4.1 Strategia reklamowa
4.1.1 Strategia cenowa

5. Plan organizacji
5.1. Plan remontów i działań modernizacyjnych
5.2. Koszty przedsięwzięcia

6. Zakończenie


1.Opis przedsięwzięcia:


1.1 Podstawowe cele:
Głównym celem kręgielni jest dostarczenie rozrywki przyszłym nabywcą naszej usługi.
Chcemy, aby nasza oferta trafiała do każdej grupy wiekowej. Zarówno do młodzieży jak i całych rodzin.
Dobra jakość naszej działalności i niskie ceny skuszą niejednego klienta.
Będziemy dążyć do tego, aby w przyszłości rozszerzyć naszą działalność także w innych miejscach polski.


1.2 Możliwości i szanse rynkowe:
Nasza oferta jest skierowana do całego społeczeństwa co daje nam większe możliwości dotarcia do odbiorców. W naszym rejonie brakuje takiej formy rozrywki. Jest to propozycja czegoś nowego. Nasi klienci mogą liczyć na dobrą zabawę niedużym kosztem i szereg różnych imprez.


1.3 Podstawowe zagrożenia:
Naszym największym konkurentem są kręgielnie znajdujące się w pobliskim Wrocławiu. Jednak wiadomo, że lepiej mieć coś pod ręką. Chociaż Brzeg Dolny nie jest tak wielkim miastem jesteśmy pewni, że znajdziemy odbiorców. Tym bardziej, że obecnie jedyną formą rozrywki są jedynie bary, które nie cieszą się zbyt pochlebną opinią ,a młodzież nie ma co robić ze swoim wolnym czasem. Proponując wygórowane ceny nie mamy aż tak bezpośredniego zagrożenia.

2. Profil przedsiębiorstwa

2.1.1 Nazwa, siedziba, status, bank:

Nazwa: „Play”

Siedziba: Kręgielnia „Play”
Ul. Tęczowa 14a
56-120 Brzeg Dolny

Status prawny: spółka jawna

Bank nr Konta: PKO S.A I oddział we Wrocławiu nr Konta 10701542-359875-3569-5666


2.1.2 Przedmiot działalności:

Przedmiot: lokal rozrywkowo – gastronomiczny

Wkład: Naszą działalność rozpoczynamy z własnym kapitałem uzyskanym z rodzinnych oszczędności, które pokryją część naszego finansowego zapotrzebowania na początku naszej działalności, a także z darowizn, jakie stworzyła nam Unia Europejska dla młodych przedsiębiorców.

Monika: 35 000
Karolina: 35 000
Natalia : 35 000


2.1.3 Udziałowcy:
Monika (33%)- Dyrektor naczelny

Karolina (33%) - Dyrektor do s/p sprzedaży i marketingu

Natalia (33%) - Dyrektor finansowy



2.1.4 Pracownicy:
Potrzebujemy czterech pracowników.

Stanowisko pracy: sprzedawca, kelnerka.
Podlega służbowo: właścicielowi baru.
Obowiązki pracownika: obsługa klientów, przyjmowanie zapłaty za sprzedany towar i rozliczanie się z tej sprzedaży, pilnowanie towaru w barze, dbałość o wyposażenie i ogólny stan baru oraz otoczenia, pomoc w wyborze pozycji i przygotowywanie dań i drinków.

Kwalifikacje zawodowe pracownika:
Wykształcenie:

Wyższe, średnie lub zawodowe ukończony kurs handlowy (np. obsługa kasy fiskalnej) .

Doświadczenie zawodowe:
Minimum dwa lata, mile widziana wcześniejsza praca w wykonywanym zawodzie.
Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego, znajomość innych języków obcych.

Umiejętności:
Mile widziane osoby ze znajomością obsługi komputera.

Przymioty osobiste:
Łatwość nawiązywania kontaktów z klientami, solidność, odpowiedzialność, punktualność, takt.


3. Analiza marketingowa:

Usługi naszej firmy są tak zróżnicowane by odpowiadały wszystkim naszym klientom. W naszej ofercie mamy zarówno atrakcje dla młodzieży jak i dla całych rodzin. Każdy znajdzie coś dla siebie. Nasze usługi chcemy proponować w takiej postaci by klient był z nich jak najbardziej zadowolony. Zapewniamy to poprzez wysoko wykwalifikowaną kadrę pracowniczą, oraz formę rozrywek. Jednak największą uwagę zwracamy na jakość proponowanych usług, ponieważ tego wymagają od nas klienci.

W ciągu ostatnich lat na polskim rynku wzrasta zapotrzebowanie na jakiekolwiek formy rozrywki ,a kręgielnie są czymś nowym w naszym kraju. Choć tak naprawdę jej tradycje sięgają czasów dawnych. Branża rozrywkowa rozwija się dzięki zapotrzebowaniu ludzi na takie usługi. Ludzie chcą spędzać aktywnie swój wolny czas a my możemy im to zapewnić.


Oprócz samej kręgielni oferujemy:
-barek z jedzeniem i piciem
-parkiet do tańczenia

4. Plan marketingowy

4.1 Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z wprowadzaniem nowych i rozwojem oferowanych usług, rozbudową sieci dystrybucji, a szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa zakłada promocję poszczególnych rozgrywek i imprez, będzie ona wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: -
- radio;
- prasę;
- internet;
- ulotki;
- za pośrednictwem zadowolonych klientów
Dzięki reklamie Spółka zamierz osiągnąć wzrost popytu oraz popularyzację i utrwalenie wizerunku usługi.

4.1.1 Model zachęcania klientów :
- ich stopa życiowa realnie musi się podnosić o 5% rocznie
- stwarzanie młodego, prężnego kolektywu w przyjemnym środowisku i stwarzanie im przyjaznej atmosfery
- promocje
- rabaty
- chcemy utrzymać stabilne ceny przy zachowaniu i zwiększaniu jakości oferowanych usług

5.Plan organizacji:
5.1 Lokal
a) wynajęcie- 500zł/miesiąc
b) remont lokalu – 6,700zł
c) koszty miesięcznego utrzymania:
woda: 300 zł
prąd: 600zł
ogrzewanie: 200zł/ za miesiąc przez cały rok. Zwroty lub dopłaty po okresie zimowym.
Razem : Otwarcie + 1 miesiąc = 8,300 zł
Kolejny miesiąc = 1,600 zł

Wnętrze budynku wymaga przerobienia ścianek działowych pomiędzy częścią użytkową ,a barową. Całkowity koszt przebudowy to 2 500zł. Podłoga na powierzchni budynku [85m2 (łączna powierzchnia budynku) – (60m2 - powierzchnia zajmowana przez tory kręglarskie)] = 25m2 pokryta zostanie płytkami ceramicznymi. Koszt wyniesie 1 200 zł (płytki z promocji) . Koszt wykończenia ścian w całym budynku wyniesie 3 000 zł. Toalety oraz zlewy nie wymagają renowacji.

5.1
1) Założenie działalności gospodarczej;
2) Nabycie lokalu;
3) Nabycie materiałów remontowych;
4) Remont lokalu;
5) Zakup mebli i akcesorii;
6) Urządzenie lokalu;
7) Założenie komputerów i zabezpieczeń
8) Podpisywanie umów z dostawcami;
9) Nabycie personelu;
10) Wprowadzenie personelu;
11) Wielkie otwarcie;

Wyposażenie:
 kręgielnia:
3 tory kręglarskie wraz z pełnym wyposażeniem.

Korzystający
Przedmiot leasingu Kręgielnia
Wartość netto przedmiotu leasingu 130 000,00 PLN
Waluta zakupu przedmiotu leasingu PLN


Waluta harmonogramu PLN
Okres trwania umowy leasingowej 36 miesięcy
Waluta, procent PLN
Wstępna opłata leasingowa 39 000,00
Wysokość raty leasingowej 2 839,20
Wartość resztowa 1 300,00
Suma opłat leasingowych 142 511,20



3 szt. – leasing 39 000,00 + 22% VAT (jednorazowa opłata leasingowa ) = 39 000,00 + 8 580,00 = 47 580 tys.

Miesięczna opłata : Wysokość raty leasingowej + Wartość resztowa =
2 839,20 + 1 300,00 = 4 139 zł

a) buty specjalistyczne; 20 par
1 para = 20.0
20 par = 400.00 zł

b) sofy + stoły (3 szt) = 3 000 zł
1 para ( sofa + stół) = 1 000 zł


 Bar

część kuchenna:
a) sprzęt AGD marki Amica ( kuchenka mikrofalowa, chłodziarko-zamrażarka, krajalnica, ekspres do kawy, czajnik bezprzewodowy) – 2 000 zł.

b) meble kuchenne marki BlackRedWhite – 2 000 zł.
c) sprzęt kuchenny (sztućce, zastawy obiadowe, zastawa szklana i przybory kuchenne) – 800 zł.
d) regały barowe – 1 000 zł.
e) sprzęt barowy (zastawa szklana, przybory do przygotowywania drinków) – 1 000 zł.
f) meble barowe (wysoka lada barowa, stołki barowe 4 szt.) – 1 300 zł.


- część restauracyjna:
a) stoliki 8 szt. – 1 700 zł.
b) krzesła 46 szt. – 2 600 zł


 Towar:

- napoje:

a) bezalkoholowe (soki, napoje gazowane, napoje niegazowane) 800 zł.
b) alkoholowe (piwo, wódka, wino, półprodukty do drinków) 1 000 zł.
c) półprodukty do przygotowywania napojów (herbata, kawa naturalna, kawa
rozpuszczalna) 200 zł.

- jedzenie:

a) produkty gotowe (pieczywo, mrożonki fast-food) 800 zł.
b) półprodukty do przygotowywania posiłków (warzywa, wędlina, pieczywo, wyroby tłuszczowe) 500 zł.

- desery:

a) produkty gotowe (lody, ciastka, ciasta) 400 zł.
b) półprodukty do przygotowywania deserów (polewy do lodów, bakalie, bita śmietana, owoce) 100 zł.
- przekąski i dodatki:
c) produkty gotowe (paluszki, chipsy) 50 zł.



5.2 Koszty przedsięwzięcia:
 Koszty otwarcia działalności:
Koszty administracyjne: 300zł
Reklama: 300 zł
Wynajęcie lokalu: 500 zł
Remont lokalu: 6, 700 zł
Wstępna opłata leasingowa + VAT : 47,580 zł
Wyposażenie lokalu : 15,800 zł
Zaopatrzenie baru: 3 890 zł

RAZEM : 75,070 zł

Miesięczne koszty utrzymania:
Wyznajecie lokalu: 500 zł
Rata za leasing: 4 139,20 zł
Bieżące rachunki: 1100 zł
Pensje pracowników: 4 800 zł
Zaopatrzenie baru: 3 890 zł

Razem : 14 429,20



Godziny otwarcia:

Dni tygodnia Godziny otwarcia Ceny za godzinę/grę
Poniedziałek - Czwartek 14 - 21 35 zł / 10 zł
Piątek – Sobota 12 – do ostatniego klienta 38 zł / 12 zł
Niedziela 10 - 21 36 zł / 11 zł


Zysk kręgielnia : średnio - od poniedziałku do czwartku: 1120zł
- od piątku do soboty : 1140 zł
- w niedziele: 396 zł


Za jeden tydzień:2,656 zł
Za miesiąc: 10, 624zł


Zysk z baru: średnio – od poniedziałku do czwartku: 800 zł
- od piątku do soboty: 800 zł
- w niedziele: 500 zł
Za jeden tydzień: 2100 zł
Za miesiąc: 8 400 zł

Całkowity zysk miesięczny: 19 024 zł

Koszty miesięcznego utrzymania : 14 429,20
Nasz całkowity zysk: 19 024 zł – 14 429, 20 =
4594,80
( na osobę =1531,40)

Po 36 miesiącach nasz dochód miesięczny wzrośnie o 4 139 zł



6. Zakończenie

Reklama, promocje oraz chęć poznania i doświadczenia czegoś nowego na pewno przywiodą gości. Wspaniały klimat wnętrza, dobra lokalizacja, wyśmienite menu i grzeczna obsługa pozostawią u nas ludzi energicznych i pełnych życia, lecz niekoniecznie bogatych.
To główne atuty jakie wróżą powodzenie przedsięwzięcia.
NASZ BIZNES ZAKOŃCZYŁ SIĘ POWODZENIEM 
Chociasz nie jest idealny. Zawiera liczne błędy i koszty są troszkę naciągane tzn. "za niskie"

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 9 minut