profil

Biznes plan lokalu gastronomiczno - rozrywkowego o nazwie „TWIST”

poleca 85% 544 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

1. OPIS PROJEKTU.
 Informacje ogólne
Niniejszy projekt dotyczy otwarcia lokalu gastronomiczno - rozrywkowego o nazwie „TWIST” dnia 1.06.2005r przy ulicy Słonecznej 15 w Nowym Sączu. Umiejscowienie wynika z zapotrzebowania na lokale tego typu w nowo powstałej dzielnicy hotelowo – mieszkaniowej, jaką jest Pentel.
Lokal otwarty będzie przez 7 dni w tygodniu:
-od poniedziałku do czwartku oraz w niedziele od 11:00-24:00
-w piątki i soboty od 11:00 do ostatniego gościa.
 Motywy powstania projektu
Nowa dzielnica Pentel powstała w wyniku zawiązanej współpracy polsko- włoskiej między Nowym Sączem, a nadmorskim miastem Palermo. Miasta te zostały uznane przez władze polskie i włoskie jako bliźniacze. Sytuacja ta powoduje nowe przedsięwzięcia w polskim miasteczku, które do tej pory nie wyróżniało się niczym.
Wg. planów i działań w najbliższym roku ma w Nowym Sączu powstać
 Polsko – Włoska Wyższa Szkoła Ekonomiczna i Handlowa, w której zajęcia będą prowadzić zarówno wykładowcy polscy, jak i włoscy.
 Klasyczna Akademia Humanistyczna, skierowana na wszelkie nauki humanistyczne związane z Polską, Włochami i Starożytną Europą.
 Zawiązanie współpracy między włoskimi i polskimi firmami, których siedziby mają powstać właśnie w Nowym Sączu.
 Powstanie nowej dzielnicy Pentel, na której znajdą się osiedle mieszkaniowe, skierowane dla studentów i nowych pracowników powstających firm. Budowana jest tam również sieć trzech hoteli o trzech różnych standardach, zbudowanych dla gości miasta.
 Odnowione centrum miasta Nowego Sącza, w którym znajdują się zabytkowe kamienice z początków XX wieku.
 Udostępnienie i wyznaczenie szlaków dla zwiedzających Nowosądecki Skansen, znajdujący się na terenach miasta Nowego Sącza
 Zbudowanie centrum rozrywkowego, w którym znajdą się m.in. baseny, kręgielnia, kino i teatr.
W związku z powstaniem i nagłym rozwojem Nowym Sącza, miasto wymaga szybkiego rozwoju towarzyszących tej sytuacji instytucji. Między innymi dlatego chcemy założyć lokal gastronomiczno – rozrywkowy. Uważamy, że w rozwijającej się dzielnicy jest duże zapotrzebowanie na tego typu lokal. Duża ilość przybywających osób w celach turystycznych, rozrywkowych, biznesowych skorzysta na pewno z wieczornej wizyty w restauracji połączonej klubem muzycznym.
Będzie to również lokal przeznaczony dla miejscowych studentów i mieszkańców osiedla „Orchidea”
2. FORMA PRAWNA.
Przedsiębiorstwo będzie prowadzone w formie spółki cywilnej przez:
Maciej Radzik, zamieszkały w Nowym Sączu, przy ul. Pięknej Heleny 13
Szymona Hahn, zamieszkałego w Warszawie, przy ul. Achillesa 15
Lokal byłby własnością firmy o takiej samej nazwie: TWIST i firma zarządzająca byłaby spółką cywilną.
Ta forma prawna umożliwia:
 zmniejszenie kosztów obsługi księgowej
 łatwość w zarządzaniu
 pewne korzyści podatkowe
3. KOSZTY.
Właściciele spółki posiadają kapitał wejściowy równy 50 000zł. dodatkowo firma „TWIST” sc zaciągnęła kredyt w wysokości 30 000zł.Całkowity kapitał przeznaczony zostanie na:
 zakup niezbędnego wyposażenia 26 000 zł
 czynności formalno- prawnicze 2 000 zł
 zakup pierwszej partii towaru 6 000 zł
 reklama lokalu „TWIST” ulotki, „blackboardy” ok. 2 000 zł
 usługi projektanta: 1 000 zł
 wystrój zewnętrzny lokalu 2 000 zł
 usługi m.in. telekomunikacyjne, bankowe
 wynajęcie lokalu
Przedsiębiorstwo „TWIST” s.c. w celu otwarcia lokalu gastronomicznego wynajmie 4 pomieszczenia o powierzchni sprzedażnej ok.90m2. Umowa wynajmu między Maciejem Radzikiem, Szymonem Hahn a właścicielem lokalu przy ulicy Orchidei 15 Aleksandrą Drozd podpisana została 10.04.2005r. Na mocy umowy koszt miesięcznego najmu wynosić ma 3 500zł. Opłata obejmuje także podatek od nieruchomości oraz opłatę za wywóz nieczystości stałych. Koszty zużycia energii elektrycznej oraz wody regulowane będą przez wynajmującego, czyli przedsiębiorstwo „TWIST” s.c.
Marża na produktach wynosić ma około 140% i będzie zależna od oferowanego produktu.
 wyposażenie lokalu
Do pomieszczeń przeznaczonych bezpośrednio dla klientów
Przewidziane jest urządzenie lokalu w przytulnym, ciepłym stylu. Aby osiągnąć ten efekt należy zwrócić uwagę na wszelkie niezbędne dekoracje, stoły, fotele, kanapy, pufy.
Odpowiedni kolor ścian i dodatkowe dekoracje ścienne będą uzupełniały efekt.
Planujemy organizowanie wernisaży, a wystawa będzie dodatkowo dekorowała i dodawała stylu lokalowi.
Projektowaniem wystroju wnętrza zajmie się właścicielka wraz z p. Patrykiem Słowińskim – projektantem, grafikiem.
Projekt lokalu dostępny będzie w najbliższym czasie.
Koszty:
- projekt: 500 zł.
- Meble: 10 000 zł.
- Materiały do remontu: 2000 zł.
Suma: 12 500 zł
Do pomieszczeń służbowych
Należy zakupić kasę fiskalną, oraz odpowiednie wyposażenie kuchni:
Kuchnia gazowa, piekarnik, lodówka, chłodziarko zamrażarka, kuchnia mikrofalowa, zastawa oraz inne.
Koszty:
- wyposażenie kuchni: 10 000 zł.
- Kasa fiskalna: 3 000 zł.
Suma: 13 000 zł.
Koszty dodatkowe: 500 zł
KOSZT OGÓLNY : 26 000 zł
4. INFORMACJA O PRACOWNIKACH.
 Właściciele
Właścicielami lokalu-baru „TWIST” jest Maciej Radzik i Szymon Hahn.
Maciej Radzik ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej na kierunku pedagogika specjalna specjalizacja surdopedagogika oraz Wyższą Szkołę Ekonomiczną na kierunku obsługa ruchu turystycznego. Jej zainteresowania od dawna związane są ze sztuką i kultura społeczną. Dlatego też zajmie się stroną kreatywności lokalu. W pierwszym etapie będzie współpracować z projektantem. Potem zajmie się organizacja imprez, wernisaży, zmianą wystroju wnętrza.
Szymon Hahn ukończył Wyższą Szkołę Ubezpieczeń I Bankowości na kierunkach Ubezpieczenia oraz rachunkowość.
Zajmie się, więc on sprawami administracyjnymi firmy oraz płatnościami
 Pracownicy
Kuchnia:
Na razie jedynym zatrudnionym pracownikiem kuchni jest Jan Kowalski - kucharz.
Obsługa klientów:
Barman
– Andrzej Olszeczyński
– Albert Duczak

Kelnerki
– Anna Kotowska
– Katarzyna Szaweł
– Aurelia Tyczowska
DJ
Stałym DJ-em będzie Kamil Kordek
Dodatkowo lokal będzie zapraszał gościnnie innych DJ-ii zajmujących się różnymi typami muzyki
Pracownicy ochrony
Wynajmowani będą z firmy Asekuracja w zależności od potrzeb.
Miesięczny koszt zatrudnienia (brutto)
Kucharz x 2 2 500 zł
barman x 2: 2 000 zł
kelnerka x 3: 2 000 zł
DJ: 2 000 zł.
ochrona: wg. umowy z firmą Asekuracja
KOSZT OGÓLNY MIESIĘCZNY BRUTTO: 17 000 zł + umowa z firma Asekuracja
5. PRODUKT.
„TWIST” oferować będzie szeroką gamę:
 dań gorących typowych dla kuchni włoskiej zawarte w karcie dań
20 rodzajów pizzy, spaghetti, pasty, dania z ryżem, szaszłyki, tosty, szeroki wybór surówek i sałatek oraz sosów; dodatkowo w okresie letnim serwowane będą dania z grilla
 napoje alkoholowe zawarte będą w karcie
różnorodne drinki, piwa, wina likiery, whisky, brandy, gin, rum
 napoje bezalkoholowe
kawa, herbata, soki napoje
 desery tzn. lody, ciasta, torty, gofry, naleśniki.
Towary długoterminowe zakupywane będą w hurtowniach, a krótkoterminowe w pobliskim supermarkecie oraz od firm dostarczających żywność dla lokali.
6. KLIENT I KONKURENCJA.
Oferta lokalu „TWIST” skierowana jest do pewnego grona konsumentów, jakimi są: młodzi ludzie zatrudnieni w firmach na średnich i wysokich stanowiskach , studenci, goście i turyści naszej okolicy, ale także starzy mieszkańcy gminy. Specyficzna atmosfera jaką chcą stworzyć właściciele spowoduje jednak selekcjonowanie klientów i wymaganie odpowiednich strojów.
Nie planowane jest jednak, aby ceny były zbyt wygórowane, ponieważ lokal ma dawać zarazem satysfakcję z przebywania, rozwój smaku i ducha.
Ważną rzeczą jest to, że lokal „TWIST” powstaje na nowo otwartym osiedlu, gdzie do tej pory nie było lokalów tego typu. Najbliższy znajduje się w odległości większej niż 2 kilometry, ale jest to lokal o zupełnie innym standardzie.. Wynika z tego, że konkurencja jest niewielka i co za tym idzie, możliwość pozyskania klientów jest większa Jak do tej pory osiedle Pentel zamieszkuje 3 000 mieszkańców.
Aby zainteresować klientów barem na początku maja planuje się rozesłanie ulotek informacyjnych o nowo powstałym lokalu.
Miejsca rozdawania ulotek będą dokładnie rozpatrzone. Na pewno jednym z miejsc będzie kulturalny tygodnik gminy założony przez młodych ludzi mieszkających i od wielu lat starających się rozwijać kulturalnie gminę. Na ulotkach znajdować się będzie data otwarcia.
Ulotki oraz logo lokalu zaprojektuje również pan Patryk Słowiński
Koszt projektu: 500 zł
Koszt wykonania: 3 000 zł
Koszty dodatkowe: 500 zł
KOSZTY OGÓLNE: 4 000 zł
7. DODATKOWE INFORMACJE.
Z przeprowadzonej wśród mieszkańców osiedla Pentel ankiety wynika, że ponad 60% z nich jest zainteresowanych wstępną lokalu „TWIST”.


Wypasiony bizznezz plan za niego była 5

Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 7 minut