profil

Analiza SWOT hotelu i 5 sił Portera wraz z ankietą

Ostatnia aktualizacja: 2021-07-02
poleca 85% 269 głosów

Treść
Grafika
Filmy
Komentarze

Prezentacja HOTELU


Trzygwiazdkowy Hotel jest nowoczesnym i komfortowym obiektem, który istnieje na rynku od 5 lat. Zatrudniamy wykwalifikowaną kadrę pracowników w liczbie 35 osób. W głównej mierze polecamy korzystanie z usług Hotelu w podróżach służbowych, gwarantując wygodę, komfort wypoczynku i bezpieczeństwo. Doświadczony i kompetentny personel zapewnia fachową obsługę zarówno gości indywidualnych jak i zorganizowanych grup wycieczkowych. Hotel znajduje się w spokojnej dzielnicy Białegostoku. Oferuje wyśmienitą kuchnię oraz prosty i bardzo szybki dojazd do hotelu. Zaleta hotelu to doskonała lokalizacja bardzo blisko centrum. Hotel oferuje łącznie 40 pokoi, które wyposażone są w łazienkę, tv sat, bezpośrednią łączność telefoniczną i możliwość połączenia z Internetem. Specjalizuje się w obsłudze konferencji, spotkań biznesowych, a uczestnikom proponuje bogatą ofertę imprez towarzyszących (zajęcia sportowe, rekreacyjne). Hotel dysponuje wysokiej klasy sprzętem audiowizualnym, który pozwala na profesjonalną organizację szkoleń, seminariów, narad oraz prezentacji. Dla stałych klientów udzielamy zniżek i rabatów. Hotel posiada rekomendację Podlaskiej Izby Turystycznej.

ANALIZA SWOT


Wejście Polski do Unii Europejskiej jest okazją do pozyskiwania zagranicznych klientów, ponieważ naszą siła jest wysoka jakość oferowanych usług, którą bardzo cenią klienci za granicą. Są oni przyzwyczajeni do wysokiej jakości, a ceny oferowane przez Hotel są stosunkowo niskie. Dzięki temu, że usług naszego hotelu skierowane są na turystykę biznesową jest szansa rozwoju tego typu turystyki na obszarze województwa podlaskiego. Nasz hotel organizuje imprezy towarzyszące
( imprezy sportowe, rekreacyjne), co jest okazją do wykorzystania tego typu trendu dotyczącego aktywnego spędzania czasu. Dzięki specjalistycznemu wyposażeniu naszego hotelu możemy wykorzystać okazję wzrostu popularności bazy noclegowej z różnorodnymi usługami. Wejście Polski do UE daje hotelowi szansę prowadzenia dobrej promocji w innych krajach UE.

Szansą na pozyskanie środków do zatrudnienia nowych pracowników jest zwiększenia obrotów firmy, czyli pozyskanie nowych klientów, a okazją jest do tego wejście Polski do UE i wzrost przyjazdów turystów zagranicznych. Słaba promocja na rynku międzynarodowym tą słabość możemy zmienić na bieżąco dzięki naszym klientom zagranicznym, którzy zadowoleni z naszych usług będą przekazywać to swoim znajomym. Ponadto badania wykazują, że to najskuteczniejsza forma promocji.
Niestety nie mamy miejsca na rozbudowę parkingu. Słabość (pnkt 6) można zmniejszyć dzięki współpracy z biurami turystycznymi, co w przyszłości może zaowocować zwiększeniem liczby klientów, którzy są nastawieni na turystykę wypoczynkową. Stworzenie projektu przebudowy hotelu pod względem udogodnień dla osób dysfunkcyjnych oraz zebranie na to funduszy pozwoli dla tych ludzi korzystanie z naszych usług.

Jeśli chodzi o zagrożenia to mamy wpływ na 1pnkt poprzez stwarzanie nowych ofert, których konkurencja nie posiada np.; rozbudowa infrastruktury paraturystycznej Na pozostałe zagrożenia nie mamy wpływu, gdyż są od nas niezależne.

I SIŁE PORTERA – SIŁA PRZETARGOWA DOSTAWCÓW


Dostawcy pieczywa – występuje dość duża liczba producentów pieczywa (...), dlatego dostawcy nie mają siły przetargowej. Gdyby chcieli podnieść motele mogą zmienić dostawcę bez ponoszenia większych kosztów.
Dostawcy nabiału – występuje taka sama sytuacja jak z dostawcami pieczywa.
Dostawcy alkoholu – występuje jeden silny dystrybutor w regionie (), posiadający szeroki asortyment towaru, dlatego może wykorzystać siłę przetargową, podnieść ceny, zmniejszyć asortyment. Nasza firma jest jednak dla tego dostawcy znaczącym nabywcą, ponieważ zamawiamy znaczne ilości produktów możemy liczyć na ulgi.
Dostawcy mięsa – występuje duża liczba alternatywnych źródeł zaopatrzenia, dlatego dostawca mięsa nie posiadają siły przetargowej, muszą zabiegać o większych odbiorców takich jak hotele.
Dostawcy mrożonek – podobna sytuacja jak z dostawcami mięsa. Występuje dość duża konkurencja na rynku regionalnym dlatego siła przetargowa tych dostawców jest bardzo mała np.: Łukasz
Dostawcy napojów i artykułów spożywczych – występuje dość duża liczba przedsiębiorstw oferujących takie artykuły. W regionie są dwie większe firmy, których asortyment jest bardzo szeroki (Boss, Deff). Firmy te oferują hotelom bardzo atrakcyjne oferty cenowe, dlatego mają przewagę nad innymi mniejszymi dostawcami i mają większą siłę przetargową.
Dostawcy środków czystości – występuje duża liczba firm dlatego hotele mają możliwość wyboru dostawców. (Np. firma Anchor) Dostawcy nie mają siły przetargowej. Mogą konkurować ze sobą o zdobycie klientów.

II SIŁA PORTERA – SIŁA PRZETARGOWA NABYWCÓW


Klientami hoteli są goście indywidualny i grupy zorganizowane. Goście indywidualni są bardzo ważni dla przedsiębiorstw, zwłaszcza stali klienci. Są oni ważnym kanałem dystrybucji. Stali klienci mogą liczyć na rabaty na wszystkie usługi dostępne w hotelu. Grupy zorganizowane mają również duże upusty na niektóre usługi, głównie na usługi noclegowe i żywieniowe. Nabywcy mają dużą siłę przetargową, ponieważ mogą wybierać między hotelami, których rynku jest duża ilość. Grupy zorganizowane mogą wymagać i negocjować ceny lub inne usługi, a goście indywidualnie wybierają te hotele, których warunki najbardziej im odpowiadają. Lepsza pozycja przetargowa daje klientowi posiadanie przez nich informacji na temat cen i konkurencji.

III SIŁA PORTERA – SIŁA ZAGROŻENIA ZE STRONY SUBSTYTUTÓW


Substytutami hoteli są wszystkie obiekty noclegowe na terenie Białegostoku: motele, pensjonaty, hotele pracownicze, ośrodki wypoczynkowe oraz obiekty przystosowane do organizacji konferencji i spotkań biznesowych dla wszystkich hoteli na ryku regionalnym.

IV SIŁA PORTERA – GROŹBA WEJŚCIA DO SEKTORA


Występuje rywalizacja w sektorze, nie jest to jednak rywalizacja bardzo agresywna. Głównymi barierami wejścia na rynek są potrzeby kapitałowe. Działania odwetowe nie są groźne, może być stosowana lekka obniżka cen i promocji.

V SIŁA PORTERA – RYWALIZACJA WEWNĄTRZ SEKTORA.


Istnieje rywalizacja pomiędzy konkurentami, aby zdobyć dobrą pozycję na rynku za pomocą reklamowej, konkurencji cenowej, wprowadzenie nowych ofert. Hotele podlegają naciskom sytuacji rynkowej oraz dążą do poprawy własnego wizerunku.

Ankieta


Przeprowadzona przez nas Ankieta ma ca celu ukazać wizerunek Hotelu . Typ badań marketingowych przez nas podjętych to badanie rezultatów działania. Dobrany przez nas dobór próby wynosi 50 firm. Dokonaliśmy takiego wyboru przez zastosowanie metody doboru nielosowego. Ankieta jest skierowana do klientów instytucjonalnych. Napisana jest w dwóch językach polskim i angielskim.

Szanowni Państwo!

Dyrekcja Hotelu postanowiła podjąć działania w kierunku podniesienia jakości oferowanych Państwu usług. W tym celu postanowiliśmy przeprowadzić ankietę, która pomoże nam w realizacji naszego zamierzenia. Będziemy bardzo wdzięczni za poświęcenie Państwa czasu. Zapewniamy 100% anonimowość.

Podczas wypełniania prosimy o zaznaczenia odpowiedniej przez Państwa odpowiedzi lub wpisanie jej w określonym do tego miejscu. Z góry dziękujemy za wypełnienie ankiety.

Pytanie 1.
Jak często korzystają Państwo z naszych usług?
- raz na 2 tygodnie
- raz w miesiącu
- raz na pół roku
- raz na rok
W razie nie zaznaczenia żadnej z odpowiedzi proszę wpisać własną ..................

Pytanie2.
Co Państwo sądzą o jakości naszej reklamy?
- zła
- przeciętna
- dobra
- bardzo dobra

Pytanie 3
Czy znane jest Państwu logo naszego hotelu?
a) Tak b) Nie

Pytanie 4.
Jaki jest wg Państwa poziom usług świadczonych w naszym hotelu?
- bardzo słaby
słaby
wystarczający
dobry
idealny

Pytanie 5
Co sądzą Państwo o cenach noclegów w naszym hotelu ?
bardzo niskie
niskie
średnie
wysokie

Pytanie 6
Co sądzą Państwo o cenach usług dodatkowych w naszym hotelu?
bardzo niskie
niskie
średnie
wysokie

Pytanie7.
Jak wielkie jest wg Państwa zróżnicowanie usług dodatkowych w hotelu?
bardzo małe
małe
średnie
wysokie

Pytanie 8.
Co sądzą Państwo o jedzeniu w naszym hotelu?
złe
przeciętne
dobre
bardzo dobre

Pytanie 9.
Co myślą Państwo o wystroju wnętrza naszego hotelu?
ubogi
standardowy
nowoczesny
bogaty

Pytanie 10
Co sądzą Państwo o kompetencjach naszego personelu?
bardzo niskie
niskie
średnie
wysokie

Pytanie 11.
Co sądzą Państwo o aparycji naszego personelu?
niemiła
obojętna
sympatyczna
bardzo miła

Pytanie 12.
Co wg Państwa wyróżnia nas od konkurencji?
Wymień.................................................................................

Pytanie 13.
Jaka jest zdaniem Państwa lokalizacja naszego hotelu?
zła
przeciętna
dobra
bardzo dobra

Pytanie 14.
Jaka wg Państwa panuje atmosfera w naszym hotelu?
nieprzyjemna
przyjazna
miła
niepowtarzalna

Pytanie 15
Jaka jest wg Państwa reputacja naszego hotelu?
zła
średnia
dobra
bardzo dobra

Pytanie 16
Co chcieliby Państwo zmienić w naszym hotelu?
Wymień.................................................................................

Pytanie 17
Czy chcieliby Państwo po raz kolejny skorzystać z naszych usług?
Tak
Nie
Uzasadnij dlaczego................................................................................................

Metryczka


1. Czas funkcjonowania firmy na rynku
do 3 lat
4-10
11-20
powyżej 21 lat

2. Ile pracowników zatrudnia firma?
do 5 osób
6-12
21-500
powyżej 500 osób

3. Jaki jest rodzaj prowadzonej działalności
produkcyjna
usługowa
handlowa

4.Proszę podać rodzaj branży?
.....................................................................

5. Jaki jest status prawny firmy?
firma prywatna
spółka akcyjna
spółka z o.o.
spółka cywilna
inna

6. Proszę podać obrót roczny firmy
.......................................................

7.Jaki jest zakres działania firmy na rynku?
rynek lokalny (wymienić region)
rynek krajowy
rynek międzynarodowy

8.Podaj stanowisko osoby wypełniającej ankietę
...............................................................................

Załączniki:
Czy tekst był przydatny? Tak Nie

Czas czytania: 8 minut

Typ pracy