profil

satysfakcja 10 % 92 głosów

Rozwiązywanie nierówności

drukuj
Treść
Obrazy
Wideo
Opinie

Konspekt lekcji matematyki przeprowadzonej w klasie I gimnazjum.

Temat: Rozwiązywanie nierówności ? c .d.

Cele lekcji:
a)Wiadomości:
? Znajomość zasad rozwiązywania nierówności.
? Przypomnienie definicji cyfry i liczby.
? Przypomnienie własności liczb.
b)Umiejętności:
? Dokonywanie analizy zadań z treścią.
? Sprawdzanie poprawności rozwiązania.
? Rozwiązywanie nierówności.

Metody i formy pracy:
? Praca indywidualna.
? Ćwiczenia przedmiotowe.
? Objaśnianie i wyjaśnianie.

Środki dydaktyczne:
? Podręcznik.
? Tablica.


Przebieg lekcji:
a)Wstęp:
? Zapisanie na tablicy tematu: Rozwiązywanie nierówności ? c. d.
? Sprawdzenie pracy domowej.
? Zadanie pytań skierowanych do losowo wybranych uczniów.

b)Rozwinięcie:
? Rozwiązywanie zadań.

Zad.1.
Podpisz pod zaznaczonymi zbiorami odpowiednie nierówności. Podaj po 3 liczby spełniające nierówność.
Na tablicy umieszczone są 4 osie. Do każdej podchodzi wybrany uczeń i zapisuje rozwiązanie.

Zad.2.
Ania kupiła 3 batony po x zł i czekoladę za 5 zł. Beata kupiła 5 takich samych batonów i zapłaciła więcej, niż Ania. Zapisz nierówność.
Rozwiązanie: Ania?(3x 5)(zł)
Beata?(5x)(zł)
5x>3x 5 lub 3x 5<5x

Zad.3.
Ile liczb naturalnych dwucyfrowych spełnia nierówność
(6 x)/2>=x-20


c)Zakończenie
? Zapisanie pracy domowej:
Jaka najmniejsza liczba naturalna spełnia nierówność
3*(1-x)<(3-x)/4


Przydatna praca? Tak Nie
Komentarze (1) Brak komentarzy zobacz wszystkie
25.5.2009 (21:45)

@wbertus nic wam nie wytłumaczyła ale 5 na zachęte

Typ pracy


Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w Serwis stosuje pliki cookies w celu świadczenia usług. Więcej szczegółów w polityce prywatności.